سرور اختصاصی

نکات مهم در خرید سرور اختصاصی

قبل از خرید سرور اختصاصی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات مهم در خرید سرور اختصاصی

خرید ابزار و تجهیزات مربوط به کامپیوتر و اینترنت همیشه یکی از سخت ترین کارها به شمار می رود. به خصوص اگر اطلاعات زیادی در این حوزه نداشته باشید ولی مجبور به تهیه این ابزار باشید. در این صورت با یک چالش بزرگ مواجه خواهید بود. این چالش ها زمانی بزرگ تر می شود که بودجه محدودی هم برای این کار داشته باشید. اگر قصد خرید سرور اختصاصی دارید اما درباره مراحل خرید آن اطلاعات درستی ندارید، بهتر است در این مقاله همراه وبلاگ تهران سرور باشید. ما در این مقاله اشاره خواهیم کرد که قبل از تصمیم نهایی خرید، باید چه نکاتی را بررسی نمایید.

سرور اختصاصی را برای چه کاری نیاز دارید؟

در ابتدای کار بهتر است بدانید که اصلا به چه دلیلی قصد خرید سرور اختصاصی را دارید. و اینکه چه نیاز هایی از سرور اختصاصی مد نظر شماست. بسیاری از افراد قصد راه اندازی وب سایتی تازه کار را دارند و از همان ابتدا قصد دارند از سرور اختصاصی استفاده کنند. در صورتی که این کار اشتباهی است چرا که برای شروع بهتر است از هاست های اشتراکی استفاده کنید. در صورتی که رشد کردید و نیازمند فضا و منابع بیشتری بودید، زمان کوچ شما از هاست به سرور اختصاصی است.

سرور اختصاصی را برای چه کاری نیاز دارید؟

عده دیگری نیز قصد دارند با خرید سرور اختصاصی، اقدام به مجازی سازی و تعدادی سرور مجازی را بر روی سرور اختصاصی خود میزبانی کنند. باید توجه کنید که مجازی سازی به سخت افزار قدرتمند تری نیاز خواهد داشت. علاوه بر این نیازمند علم و دانش در این فرایند می باشد. پیشنهاد می کنیم اگر قصد ورود به این کار را دارید با اهل فن آن مشورت کنید. برخی نیز به دلیل تجربه اینترنت پر سرعت یا آی پی ثابت اقدام به خرید سرور اختصاصی یا سرور مجازی می کنند. پس بهتر است هدف خود را در ابتدای امر مشخص کنید.

سرور اختصاصی نو بخریم یا استوک؟

اگر یک بار هم قصد خرید سرور اختصاصی داشته باشید می دانید که قیمت آن چقدر بالا است. اما عده ای این مسئله را نمی دانند و ممکن است به این فکر باشند که یک سرور نو و مدرن با آخرین تکنولوژی های روز بهترین گزینه برای آن ها خواهد بود. قطعا همینطور است ولی باید توجه کنید که بودجه شما تا چه حدی است. همچنین باید نیازهای خود را مدنظر بگیرید. نیازهای شما ممکن است با سرورهای قدیمی تر مربوط به حتی 5 سال قبل هم برآورده شود. از این رو لازم نیست همیشه به سراغ خرید سرور نو بروید. گزینه های دست دوم و استوک نیز برای شما مناسب خواهند بود. اگر شرکت تازه تاسیسی هستید و یا بودجه محدودی دارید بهتر است به سراغ خرید سرورهای اختصاصی استوک بروید. اما اگر توان مالی بالایی دارید قطعا خرید بروزترین سرورها پیشنهاد می شود.

آیا همه سخت افزارآیایهای سرور قابل ارتقاء است؟

آیا همه سخت افزارآیایهای سرور قابل ارتقاء است؟

متاسفانه برخی تصور می کنند که می توانند قطعات سرورها را مانند کیس های کامپیوتر هر وقت که دلشان بخواهد ارتقاء دهند. درست است که برخی از قطعات قابل تغییر هستند. اما این مسئله بستگی به موضوعات بسیاری دارد. ابتدا باید برند و مدلی که خریداری می کنید را بررسی کنید که آیا قابلیت ارتقاء حتی ارتقاء ساده را دارد یا خیر. در اکثر سرور ها پردازشگر CPU و نسل آن قابل تغییر و یا ارتقا نیستند. بسته به نوع سروری که تهیه می کنید باید به این موضوع توجه نمایید که حداکثر توان پردازشی سرور شما به همان مقدار خواهد بود و امکان افزایش آن در آینده وجود ندارد. مگر آن که به کلی سرور خود را عوض کنید! برخی از قطعات مانند رم قابل تغییر هستند. اما باید توجه کنید که رم جدید برای ارتقاء با بورد و CPU و دیگر قطعات سرور شما هماهنگ باشد. در غیر این صورت کاملا بلا استفاده هستند.

دانش استفاده از سرور اختصاصی را دارید؟

متاسفانه تعداد زیادی از افراد گمان می کنند هر بازاری که سود ده باشد می تواند برای همه مفید باشد. بسیاری از افراد با داشتن منابع مالی زیاد اما دانش فنی کم وارد این کسب و کار می شوند. اما در مدت زمانی کوتاه به دلیل تجربه کم و نداشتن دانش مخصوص شکست می خورند. قبل از خرید سرور اختصاصی بهتر است اگر قصد ورود به این حوزه را دارید، به سراغ افزایش علم و دانش در این حوزه باشید. اگر وقت این کار را ندارید و تنها سرمایه برای شما مهم است، بهتر است با افراد خبره و کاربلد در این کار مشورت کنید.

جمع بندی

توجه و رعایت این نکات می تواند شما را در مسیر خرید سرور اختصاصی بسیار کمک کند. اگر توان مالی خرید سرور اختصاصی را ندارید می توانید نسبت به اجاره آن اقدام کنید. با اجاره سرور اختصاصی، بهترین عملکرد را در سایت های خود مشاهده می کنید. تهران سرور ارائه دهنده سرور اختصاصی ایران آماده همکاری با شما می باشد. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرورهای اختصاصی مجموعه ما است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به اجاره یا خرید سرور اختصاصی از تهران سرور، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا