آموزشسخت افزارهاست

نکات کاربردی در انتخاب هاست مناسب

چطور هاست مناسب و خوب انتخاب کنیم؟

نکات کاربردی در انتخاب هاست مناسب

اگر قصد راه اندازی کسب و کار آنلاینی را دارید بدون شک باید به فکر تاسیس یک وب سایت نیز باشید. شما برای راه اندازی وب سایت به گزینه های زیادی نیاز دارید. از طراح سایت و نوع وب سایت مورد نظرتان گرفته تا فضای میزبانی آن که شاید مهم ترین بخش برای هر سایتی باشد. احتمالا شما هم مثل خیلی از صاحبان کسب و کار با یک هاست مناسب و خوب آشنایی ندارید. از این رو ما در تهران سرور تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به شما نکات کاربردی در انتخاب هاست مناسب را معرفی کنیم. با مطالعه این مطلب می توانید بهترین و مناسب ترین هاست برای سایت و کسب و کارتان را تهیه کنید. پس با ما در این مقاله همراه باشید.

چطور هاست مناسب و خوب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک هاست خوب حتما لازم نیست که در زمینه میزبانی وب سایت متخصص باشید. کافی است برخی موارد ابتدایی را بدانید. این موارد به دانش چندان بالایی نیاز ندارند. با این حال توصیه می کنیم برای انتخاب بهترین هاست با متخصصان آن مشورت کنید. اما با مطالعه این مقاله نیز می توانید برای سایت خود یک هاست مناسب تهیه کنید و از مشورت گرفتن بی نیاز شوید. در ادامه برخی از کاربردی ترین نکات در این خصوص را به شما معرفی می کنیم.

آپ تایم بالا

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، آپ تایم بالا هاست است. آپ تایم به معنای در دسترس بودن هاست در طول یک سال گفته می شود. هرچقدر درصد آپ تایم بالاتر باشد، هاست شما پایداری بیشتری دارد و در دسترس تر نسبت به رقبای خود است. اگر درصد آپ تایم پایین باشد تعداد روزهای قطعی شما در سال افزایش می یابد. حالا چرا این مسئله اهمیت دارد؟ اگر کسب و کار شما رونق پیدا کند و به فروش خوبی برسید، ممکن است روزانه بیش از ده ها میلیون تومان درآمد کسب کنید. اگر یک روز سایت شما در دسترس نباشد این مبلغ از دست می رود. و این یعنی یک ضرر بسیار بزرگ برای کسب و کار شما. با این حال خرید هاست با آپ تایم بالا کمی هزینه بر است اما این هزینه در قبال درآمدهایی که می توانید کسب کنید بسیار ناچیز است. لازم به ذکر است، هنگام خرید هاست، به ضمانت‌ نامه‌ های ارائه دهنده درباره در‌صد آپ‌ تایم نیز دقت کنید.

سرعت و قدرت پردازش

چطور هاست مناسب و خوب انتخاب کنیم؟

سرعت مسئله مهمی برای هر وب سایتی است. امروزه کاربران حوصله کمی دارند و دوست دارند در سریع ترین زمان ممکن به خواسته های خود در فضای مجازی برسند. از این رو باید سایت سریعی راه اندازی کنید. یکی از عوامل موثر در سرعت سایت، هاست و فضای میزبانی آن است. سعی کنید هاستی تهیه کنید که از قدرت بالایی برخوردار باشد تا به مرور زمان و با افزایش حجم اطلاعات و کاربران کند نشود. بهتر است از هاست هایی که از امکانات مدرن تر مانند RAM و CPU قدرتمند و همچنین هاردهای پرسرعت SSD استفاده می کنند برای سایت خود خریداری کنید. بدین شکل دیگر نگران افت سرعت سایت و قدرت پردازش و کنترل بازدیدکنندگان نخواهید بود.

شرکت هاستینگ

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید هاست، سرور و به طور کلی فضای میزبانی باید به آن توجه کنید شرکت هاستینگ است. شرکت ارائه کننده ای که قصد خرید از آن را دارید باید دارای یک سری فاکتورهای مهم و اساسی باشد تا به شما محصول و خدمات ارزشمندی را ارائه کند. داشتن خدمات و پشتیبانی 24 ساعته از مهم ترین این فاکتورها است. شما در هر ساعت از شبانه روز که به پشتیبان هاست نیاز داشته باشید باید به آن دسترسی پیدا کنید. کیفیت بالای محصولات، استفاده از برند و تکنولوژی روز دنیا و همچنین تأمین امنیت بالا و قیمت مناسب از دیگر فاکتورهای مهم هستند. علاوه بر این تجربه و میزان فعالیت آن شرکت را نیز مدنظر قرار دهید.

سیستم عامل و کنترل پنل

چطور هاست مناسب و خوب انتخاب کنیم؟

به عنوان آخرین نکته باید به سیستم عامل و کنترل پنلی که هاست از آن بهره می برد نیز توجه کنید. اگر قصد استفاده از وردپرس را داشته باشید هاست لینوکس برای شما بهتر از هاست ویندوزی است. تفاوت های هاست ویندوز و لینوکس ممکن است مانع استفاده شما در پلتفرم هایی خاص شود. همچنین انواع کنترل پنل برای مدیریت هاست ها وجود دارد. سی پنل، دایرکت ادمین، پلسک و… تنها چندتا از معروف ترین کنترل پنل های دنیا هستند. با این حال بر اساس آمارها و نظرات کاربران، کنترل پنل سی پنل نسبت به رقبای خود برتری بیشتری دارد.

جمع بندی

با توجه به این نکات می توانید هاست مناسب برای وب سایت و کسب و کار آنلاین خودتان تهیه کنید. اگر به دنبال هاست پر سرعت هستید تا سایتی سریع داشته باشید، پیشنهاد ما: خرید هاست لینوکس ایران از مجموعه تهران سرور.
با خرید این هاست علاوه بر تجربه سرعت، تاثیر آن بر روی سئو را نیز درک کنید. هاست های اشتراکی ما با نازل ترین قیمت، بهترین کیفیت و بالاترین سطح امنیت با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران ارائه می شوند. در صورت تمایل به خرید هاست لینوکس ایران، کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا