هاست

هاست ایران یا هاست خارج؟

هاست ایران یا هاست خارج؟

صنعت اینترنت و مخابرات و زیرساخت های آن چند سالی است که در کشور در حال رشد است. دیتاسنترها و شرکت های ارائه دهنده و هاستینگ در سال های اخیر فعالیت چشمگیری داشتند و سرویس های داخلی نسبت به گذشته پیشرفت کردند. همین مسئله باعث ایجاد پرسشی مهم برای وب مستران و صاحبان وب سایت ها و همچنین کسانی که قصد شروع فعالیت در این بازار را دارند شده است. این که برای راه اندازی وب سایت خود، هاست ایران تهیه کنند یا هاست خارج؟ در این مقاله قصد داریم بررسی اجمالی نسبت به این دو نوع هاست داشته باشیم و بگوییم کدام یک از آن ها برای کسب و کار شما مناسب است. اگر شما هم بین این دو مردد هستید با تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

هاست ایران و خارج چیست؟

اگر مقالات اخیر ما را دنبال کرده باشید احتمالا تفاوت اصلی این دو را می دانید. همانطور که از اسمشان مشخص است، تفاوت عمده و اصلی این دو در موقعیت قرارگیری و جغرافیایی آن ها است. به عبارت دیگر هاست ایران در درون مرزهای ایران واقع است. دیتاسنتر آن داخل کشور است و از زیرساخت، شبکه و اینترنت داخلی بهره می گیرد. اما در مقابل هاست خارج قرار دارد که برخلاف هاست داخلی ایران، دیتاسنتر و کلیه زیرساخت های آن خارج از مرزهای ایران است. این تفاوت شاید در ظاهر تنها به موقعیت جغرافیایی ختم شود اما در بطن ماجرا این دو هاست تفاوت هایی اساسی با یکدیگر دارند.

تفاوت هاست ایران و هاست خارج چیست؟

به غیر از تفاوت جغرافیایی – که خود دلیل ایجاد دیگر تفاوت ها است – قصد داریم به صورت دقیق تر این تفاوت ها را معرفی کنیم و به شما توضیح دهیم چرا در برهه زمانی کنونی خرید هاست ایران گزینه بهتری برای شروع کسب و کار اینترنتی و راه اندازی وب سایت می باشد.

1- بازار هدف

باید توجه کنید که اکثر کسب و کارها نمی توانند به صورت بین المللی کار کنند و بازار هدف آن ها تنها درون کشور است. در حقیقت عمده مشتریان یا بهتر بگوییم تمام مشتریان شما در داخل کشور هستند. کسب و کار شما یا کشش جهانی شدن را ندارد یا در بهترین حالت در ابتدای کار توان جهانی شدن را ندارد. همین مسئله گزینه خرید داخلی را برای شما پررنگ تر می کند. اگر تمام بازدیدکنندگان شما ایرانی و داخل کشور هستند، چشم اندازی برای گسترش کار خود به صورت جهانی ندارید و تنها بازار هدف شما بازار داخلی است بهتر است به سراغ هاست ایران بروید. چرا که دیگر نگران تحریم و فیلتر و امنیت اطلاعات نخواهید بود. همچنین به خاطر وجود زیرساخت های آن در ایران از سرعت بهتری نیز برخوردار است.

بازار هدف

2- امنیت اطلاعات

همانطور که گفتیم هاست ایرانی داخل کشور است. این به معنای آن است که هیچ فرد یا شرکت خارجی حق و توان دسترسی به اطلاعات سایت شما را ندارد. کلیه اطلاعات و زیرساخت های سایت شما داخل کشور است. شرکت های ارائه دهنده هاست داخلی نیز نسبت به خارجی ها اطلاعات کاربران ایرانی را محفوظ نگه می دارند. میزبانی وب سایت شما بر روی گزینه های داخلی باعث بالا رفتن امنیت سایت و اطمینان خاطر از حفظ آن ها می باشد. کاری که سایت های امنیتی و دولتی و دانشگاهی برای حفظ اطلاعات خود انجام می دهند.

3- سرعت

در انتهای بخش اول یعنی بازار هدف، گفتیم که هاست داخلی به دلیل وجود زیرساخت های موجود در ایران به شما سرعت بیشتری می دهد. این روزها نیز سرعت بارگذاری وب سایت هم برای کاربران و هم برای گوگل اهمیت زیادی دارد. عمده کاربران دوست دارند مخاطب سایتی سریع و پر سرعت باشند. هاست ایران به دلیل کوتاهی مسافت و مکان جغرافیایی نسبت به هاست خارج از سرعت بیشتری برخوردار است. اگر شرایط دو سایت یکسان باشد اما یکی بر روی هاست ایران با کیفیت و دیگر هاست خارج قرار بگیرد، گزینه اول سرعت لود و بارگذاری بیشتری خواهد داشت. این مسئله بر روی سئو سایت شما نیز تاثیراتی خواهد داشت.

سرعت هاست

4- سئو

وقتی سایت شما سرعت لود و بارگذاری خوبی داشته باشد، یکی از المان های سئو را دارد. سایت هایی که میزبانی آن ها با هاست داخلی است معمولا سرعت بالایی دارند (البته به شرط راه اندازی اصولی سایت). همین موضوع باعث می شود در سئو نیز قدم مثبتی بردارند. به طور خلاصه هاست ایران تاثیرات زیادی بر سئو دارد. اگر قصد دارید خیلی زود در گوگل دیده شوید، هاست داخلی می تواند کمک بسیاری به شما در این زمینه بکند.

5- قیمت

به دلیل وجود زیرساخت های هاست خارج در بیرون از کشور، هزینه های آن به طبع بسیار بیشتر از هاست داخلی است. شما برای تهیه هاست خارج باید به قیمت یکی از ارزهای رایج خارجی پول بپردازید. اما هاست ایرانی به دلیل قرارگرفتن زیرساخت های آن در ایران و هزینه های تمام شده بسیار کمتر نسبت به گزینه خارجی، قیمت بسیار پایین تری برای مصرف کننده دارد. از این رو شاید در شرایط اقتصادی امروز، خرید هاست ایرانی گزینه معقولانه تری برای شروع کسب و کار باشد.

6- استفاده از درگاه پرداخت

اگر می خواهید در سایت خود چیزی به فروش برسانید یا سایت فروشگاهی تاسیس کنید، بدون شک برای دریافت وجه نیاز به درگاه پرداخت الکترونیکی دارید. از آن جایی که کلیه تراکنش های مالی در داخل کشور انجام می شوند، توصیه می کنیم برای امنیت خود و کاربرانتان به سراغ هاست های خارجی نروید. میزبانی سایت های فروشگاهی بر روی هاست های ایرانی انتخاب عاقلانه تری می باشد.

جمع بندی

همانطور که دیدید، هاست داخل مزایای نسبتا بیشتری نسبت به هاست خارجی دارد. امنیت شما را تضمین می کند و سرعت بیشتری در اختیار شما می گذارد. اگر به دنبال هاست پر سرعت هستید تا سایتی سریع داشته باشید، پیشنها ما خرید هاست لینوکس ایران از مجموعه تهران سرور. با خرید این هاست علاوه بر تجربه سرعت، تاثیر آن بر روی سئو را نیز درک کنید. هاست های اشتراکی تهران سرور با نازل ترین قیمت، بهترین کیفیت و بالاترین سطح امنیت با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران ارائه می شوند. در صورت تمایل به خرید هاست لینوکس ایران از مجموعه تهران سرور، کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید. همچنین برای دیدن آموزش های ویدیویی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سوال: چه تفاوت‌های اصلی بین هاست داخلی ایران و هاست خارج ایران وجود دارد؟ چگونه این تفاوت‌ها در امور مانند موقعیت جغرافیایی، دیتاسنتر، شبکه، و اینترنت تأثیر می‌گذارد؟ چه نکاتی در انتخاب میان هاست داخلی و هاست خارجی باید در نظر گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا