LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButtonفناوری

ویژگی های آموزش آنلاین با موبایل چیست؟

9 ویژگی آموزش آنلاین با موبایل

ویژگی های آموزش آنلاین با موبایل چیست؟

این روزها تلفن های هوشمند یا موبایل ها به عضوی جدانشدنی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. ابزاری که تقریبا اکثر کارهای روزمره ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد. ارتباطات، ثبت لحظات، سرگرمی و حتی یادگیری آنلاین از جمله کارهایی است که می توانید با موبایل یا همان تلفن های هوشمند انجام دهید. Mobile learning، آموزش با تلفن های هوشمند و یا یادگیری سیار از قابلیت هایی است که این روزها بیش از گذشته از آن استفاده می شود. در این مقاله از وبلاگ تهران سرور قصد داریم ویژگی های آموزش آنلاین با موبایل را برای شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

1. میکرولرنینگ

میکرولرنینگ برای موبایل ساخته شده است. این روش آموزشی سعی دارد تا با تقسیم بخش های آموزشی به تکه های کوچک آن را برای همه قابل فهم کند. دسترسی به این روش جذاب در تلفن های هوشمند به این معنی است که یادگیری مؤثر می تواند در هر مکانی و در هر زمان انجام شود.

2. تکرار پذیری بالا

تلفن های هوشمند در دسترس ترین ابزار هر شخص در دنیای امروز به شمار می روند. این مسئله در کنار آموزش میکرولرنینگ می تواند مزیت تکرار پذیری بالا را برای دروس آنلاین افزایش دهد. از آن جایی که آموزش های کوچک در این شیوه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و تلفن هوشمند اکثر اوقات در دسترس شماست، تکرار پذیری بالا از ویژگی های آموزش آنلاین با موبایل است.

9 ویژگی آموزش آنلاین با موبایل
آموزش آنلاین با موبایل، آینده آموزش مجازی

3. آموزش در هر مکان و در هر زمان

آموزش آنلاین ویژگی منحصر به فردی دارد که می توان از آن در هر زمان و مکانی استفاده کرد و به آموزش پرداخت. اما این ویژگی در آموزش آنلاین با موبایل بیشتر نمود پیدا می کند. به دلیل دسترسی پذیری بیشتر تلفن های هوشمند و قابل حمل بودن آن ها به معنای واقعی کلمه می توانید در هر مکان و زمانی به آموزش مجازی بپردازید.

4. پشتیبانی از چند رسانه ای ها

پشتیبانی چند رسانه ای در یادگیری موبایل ابزاری قدرتمند برای درگیر کردن فراگیران در آموزش کارمندان است. ترکیب اشکال مختلف رسانه، مانند ویدئو، صدا، و عناصر تعاملی، به شما امکان می دهد تجربیات یادگیری پویا و تعاملی را برای تیم خود ایجاد کنید.

5. گیمیفیکیشن یا بازی گونه سازی

یادگیری زمانی بهترین نتیجه را دارد که احساس یادگیری نداشته باشد. تبدیل درس ها به بازی یک راه عالی برای بهبود تعامل و حفظ است. ارائه جوایز واقعی فقط کارها را موثرتر می کند. بسیاری از نرم افزارهای آموزش زبان آنلاین مانند دولینگو از شیوه بازی گونه سازی برای آموزش به مخاطبان خود استفاده می کنند.

6. دسترسی آفلاین

با دسترسی آفلاین، می‌ توانید تضمین کنید که فراگیرانتان به مطالب دوره، ویدیوها و ارزیابی‌ ها دسترسی دارند. حتی زمانی که به اینترنت متصل نیستند. صرف نظر از موقعیت مکانی آن ها یا در دسترس بودن Wi-Fi یا داده های تلفن همراه، فراگیران شما می توانند بدون هیچ گونه اختلالی به سفر یادگیری خود ادامه دهند.

دسترسی آفلاین
با آموزش مجازی موبایلی بدون اینترنت آموزش ببینید

7. اعلان های یادآوری

همانطور که بارها گفتیم گوشی های هوشمند عضوی جدانشدنی از انسان امروزی است. یکی از ویژگی های این ابزار ارسال اعلان یا نوتیفیکیشن ها است که موقعیت های مختلف را به شما یادآوری می کند. انسان پرمشغله امروز نیز نیاز زیادی به یادآوری برای آموزش دارد. کاری که این ویژگی در آموزش آنلاین با موبایل به خوبی هر چه تمام تر انجام می شود.

8. یادگیری اجتماعی

مردم همیشه از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود به شبکه های اجتماعی دسترسی دارند. بنابراین منطقی است که گزینه‌ ای برای فراگیران به منظور تعامل با معلمان و پاسخ دادن/نظر دادن دروس در تلاش برای بهبود آن ها و موثرتر کردن آن ها اضافه شود. هم بازخورد و هم ایده های تولید شده از ویژگی های عالی یادگیری موبایلی هستند. به طور کلی می توان از شبکه های اجتماعی در راستای آموزش آنلاین بهترین استفاده را کرد.

9. ظهور نرم افزارهای ریسپانسیو

ظهور تلفن همراه و صفحه نمایش کوچکتر به این معنی است که همه نرم افزارها باید ابتدا برای موبایل طراحی شوند. این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو که انتخاب کاربران را برای استفاده از نرم افزارهای یادگیری مختلف بر روی صفحه نمایش هایی با اندازه های مختلف ممکن می سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا