LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButtonخانواده ویندوزفناوری

پاک کردن کش ویندوز برای بهبود عملکرد کلاس مجازی

چطور کش ویندوز را پاک کنیم؟

پاک کردن کش ویندوز برای بهبود عملکرد کلاس مجازی

سرعت داشتن امروزه بسیار مهم است. به خصوص در دنیای اینترنت و آموزش مجازی، هر چقدر فعالیت ها با سرعت بیشتر ادامه پیدا کنند نتیجه دلخواه تر خواهد بود. اما سیستم های کامپیوتری به دلایل متفاوتی و پس از مدت زمانی طولانی ممکن است سرعت اولیه خود را از دست بدهند. برخی از کاربران نیز می گویند نرم افزارهای کلاس مجازی مانند ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن مثل روز اول و با سرعت زیاد اجرا نمی شوند. یکی از دلایلی که می توان عملکرد و سرعت سیستم را برای کلاس مجازی افزایش داد، پاکسازی کش سیستم عامل است. در این مقاله قصد داریم تا پاک کردن کش ویندوز برای بهبود عملکرد کلاس مجازی را به شما آموزش دهیم. پس با تهران سرور پیشرو در ارائه خدمات آموزش مجازی همراه باشید.

کش یا حافظه پنهان چیست؟

هر سیستم و یا نرم افزاری از یک سری اطلاعات استفاده می کند تا در مواقع بعدی، اجرای آن را برای شما راحت تر کند. در واقع این اطلاعات در هارد شما ذخیره می شوند. در حالت عادی مشکلی در خصوص این قضیه وجود ندارد و حتی می تواند در بهتر اجرا کردن برخی نرم افزارها بسیار موثر باشد. اما انباشته شدن آن ها فضای زیادی را از سیستم شما اشغال می کند و این مسئله برای سیستم هایی با ظرفیت هارد پایین معضل بزرگی است. حتی کسانی که تنها از هاردهای SSD بهره می برند نیز این مشکل را دارند. از این رو شما باید در مدت زمان هایی کش سیستم یا نرم افزار خود را پاک کنید تا فضای اشغال شده را آزاد کنید. این کار به بهبود سرعت سیستم شما کمک بسیاری می کند.

چطور کش ویندوز را پاک کنیم؟

نرم افزارهای کلاس مجازی مانند ادوب کانکت و بیگ بلو باتن بر روی ویندوز، به دو روش قابل دسترسی هستند. از طریق نرم افزاری که خود کمپانی عرضه می کند و از طریق مرورگر یا همان نسخه تحت وب. لازم به ذکر است که شما می توانید اقدام به پاکسازی کش نرم افزار کلاس مجازی و پاکسازی کش مرورگر نیز بکنید. با این حال گاهی اوقات ممکن است با انجام این کار نیز نتوانید به سرعت مد نظر خود برسید. از این رو بهتر است حافظه پنهان سیستم ویندوزی خود را پاکسازی کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا پاکسازی حافظه پنهان در ویندوز 10 و 11 را به شما آموزش دهیم.

پاکسازی کش در ویندوز 10

یکی از اقدامات مثبتی که مایکروسافت در زمان عرضه ویندوز ۱۰ داشت، استفاده از ابزاری به نام Disk Cleanup بود. این ابزار به شما کمک می کند تا بدون نصب نرم افزارهای جانبی حافظه پنهان سیستم خود را پاک کنید. برای دسترسی به آن کافی است در منوی استارت Disk Cleanup را جستجو کنید. پس از باز کردن نرم افزار، به صورت خودکار اقدام به تخمین فضای خالی شده پس از پاک کردن فایل‌ ها در درایو انتخابی شما می‌ کند. سپس پنجره جدیدی باز می شود که حجم حافظه پنهان هر برنامه را مشخص می کند. شما می توانید انتخاب کنید که قصد پاکسازی کدام را دارید و پس از آن بر روی OK کلیک کنید و تمام! البته لازم به ذکر است که تا اتمام این کار باید صبور باشید چرا که پروسه ممکن است زمان بر باشد.

1. Disk Cleanup را جستجو کنید و برنامه را باز کنید
1. Disk Cleanup را جستجو کنید و برنامه را باز کنید
2- درایو مد نظر خود را انتخاب کنید
2- درایو مد نظر خود را انتخاب کنید
3. برنامه های مد نظر خود را انتخاب و پاکسازی کنید
3. برنامه های مد نظر خود را انتخاب و پاکسازی کنید

پاکسازی کش در ویندوز 11

خوشبختانه مایکروسافت از مزایا و امکانات مثبت ویندوز 10 بهره برد. در حقیقت آن ها را حذف نکرد و یا تغییرات گسترده ای نداد. شما به سادگی در ویندوز ۱۱ به Disk Cleanup دسترسی خواهید داشت. تنها کافی است درست مانند آموزش بالا و به همان ترتیب عمل کنید. شاید تنها تفاوت این بخش در ویندوز 11 از نظر گرافیکی و طراحی باشد وگرنه کاربرد و کارآیی آن دقیقا مانند ویندوز 10 می باشد.

جمع بندی

با انجام این کارها می توانید به طور موقت از مشکل سرعت کم کلاس مجازی رهایی یابید. اگر قصد خرید کلاس مجازی دارید می توانید با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره پلان مورد نظر خود را با توجه به شرایط و نیاز خود سفارش دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید. همچنین توصیه می کنیم ویدئوهای آموزشی تدوین شده در خصوص کلاس مجازی را در کانال آپارات تهران سرور مشاهده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا