آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

چالش های کلاس مجازی

چالش های کلاس مجازی

کلاس های مجازی چالش های بی نظیری را ایجاد می کنند. برای طراحی محتوای موفق ، معلمان باید راه های جدید و خلاقانه ای را برای دانش آموزان پیدا کنند تا بتوانند با یکدیگر همکاری وتعامل داشته باشند. آنها باید به کارآموزان کمک کنند که از پشت صفحه لپ تاپ خود با انگیزه بمانند و بازخوردهای مناسب را نسبت به مطالب کلاس در زمان واقعی از دور انجام دهند.

این مسئله می تواند به ویژه هنگام آمادگی دانشجویان برای امتحان چالش برانگیز باشد.

بنابراین چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که دانش آموزان ما قبل از آزمون؛ مطالب را به طور کامل یاد گرفته اند ؟

بیلی بیش از هشت سال در ELT فعالیت می کند. او مربی معلم و نویسنده محتوای امتحانی است

که در مدارک انگلیسی کمبریج ، آیلتس و PTE Academic کمک کرده است.

در اینجا خلاصه ای از وبینار با نکات برتر وی آورده شده است:

  1. راه هایی برای ایجاد انگیزه برای دانشجویان امتحان آنلاین پیدا کنید

یکی از راه های تفاوت یادگیری آنلاین با آموزش چهره به چهره این است که دانش آموزان ممکن است انگیزه ماندن را دشوارتر کنند.

در یک کلاس آنلاین ، تعامل چهره به چهره کمتری با معلم و همکاری کمتری بین دانش آموزان وجود دارد.

آموزش؛ کمتر روی افراد متمرکز است و دروس به صورت شخصی نیستند. دانش آموزان کمتر یادداشت می کنند ،

بنابراین هیچ مدارکی در مورد یادگیری آنها وجود ندارد.

در نتیجه ، دانش آموزان ممکن است از انگیزه کمتری برخوردار باشند و احساس کنند که پیشرفت کمی داشته اند

و از امتحان ترس داشته باشند. به همین دلیل برای معلمان بسیار مهم است که دانش آموزان به یادگیری خود اعتماد داشته باشند و مطالب را فرابگیرند.

بیلی به معلمان  موارد زیر را توصیه می کند:

دانش آموزان را با سؤال پرسیدن  و گفتگو درمورد موضوعات دنیای واقعی ، وارد تعامل و مشارکت در کلاس کنید.

با تشویق دانش آموزان برای تعیین اهداف خود انگیزه ذاتی ایجاد کنید تا آنها کمتر به معلمان وابسته شوند و یادگیری خود را شروع کنند.

دانش آموزان را تشویق به همکاری کنید تا بتوانند در مورد موارد امتحان بحث کنند.

به دانش آموزان تمرینات تأملی بدهید ، از جمله اینکه از آنها بخواهید ۳ روش برای بهبود یک کار خاص ارائه دهند.

تقویم وظایف برای دانش آموزان ایجاد کنید (با مهلت) تا آنها پیشرفتی را که می کنند مشاهده کنند.

خود را در ساعات اداری مجازی در دسترس قرار دهید تا کمک ، پشتیبانی و مشاوره ارائه دهید.

چالش های کلاس مجازی

  1. یادگیری خودمحور (SDL) را تشویق کنید

هدف از یادگیری خودمحور  این است که دانش آموزان از آموزش خودشان برخوردار شوند ،

بنابراین آنها فقط گیرنده های منفعل دانش نیستند. SDL به خصوص در محیط های آنلاین به خوبی کار می کند ،

جایی که دستورالعمل شخصی سازی کمتری دارد.

این گزینه به دانشجویان این امکان را می دهد تا روشی را که می خواهند بیاموزند انتخاب کنند –

که بسیار مهم است ، زیرا دانش آموزان غالباً سبک یادگیری متفاوتی دارند.

برای پرورش SDL ، بیلی موارد زیر را توصیه می کند:

در ابتدای دوره ، دانش آموزان را در تعیین هدف مستقل درگیر کنید و به آنها اجازه دهید در یادگیری خود تملک کنند

و خودآموزی را برای امتحان خارج از کلاس آنلاین تشویق کنند.

بانکی از منابع آنلاین برای دانشجویان فراهم کنید تا خودشان را به چالش بکشند و وظایف یا ساختارهای دستور زبان قبلی را یاد بگیرند.

۳٫فرصت های تأمل را فراهم کنید

بازخورد اغلب در کلاس مجازی به تأخیر می افتد.

برخلاف کلاس های سنتی ، معلمان اغلب وقت و یا وسیله ای برای ارائه بازخورد در زمان واقعی از پشت صفحه ندارند.

اما انتظار طولانی برای گپ زدن با دانشجویان در مورد کارشان می تواند برای یادگیری مضر باشد.

بیلی توصیه می کند که در طول مکالمات ویدیویی ، بازخوردهای کمی را به دانشجویان در پادهای  چت ارائه دهید ،

و سپس یک ایمیل پیگیری را بلافاصله پس از کلاس ارسال کنید تا دانش کار آموزان از این درس تقویت شود.

معلمان همچنین باید همواره هدف خود را برای ارائه بازخورد هایی که در حد امکان شخصی سازی شده است بگویند،

حال دانش آموزان می دانند که اساتیدشان علاقه واقعی به موفقیت انها در امتحان دارند.

ابزاری مفید که می تواند به معلمان کمک کند تا بازخورد شخصی فوری داشته باشند عبارتند از:

ضبط کلاس مجازی

با ضبط جلسات انلاین خود و ارسال به دانش اموزان ؛ انها خاطر جمع میشوند که اگر نکته ای را یادنگرفته اند میتوانند بارها و بارها کلاس را ببینند

و مطلبی را ازدست ندهند.

برگزاری نظر سنجی پایان هرکلاس

با برگزاری نظرسنجی و نمایش نتایج به صورت درصدی یا نموداری میتوانید از یادگیری افراد بازخورد بگیرید.

چالش های کلاس مجازی

۴- برنامه های درسی خود را به خوبی برنامه ریزی کنید

در حالی که ممکن است معلمان برای درس های سنتی به خوبی آماده باشند ، ممکن است برای  مطالب آنلاین امادگی نداشته باشند.

برای اینکه اطمینان حاصل شود که ارایه دروس آنلاین تا حد امکان خوب پیش میرود ،

معلمان باید کمی بیشتر وقت خود را برای آماده سازی و تمرین اختصاص دهند.

 در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای ایجاد مهارت در ارایه دروس انجام دهید:

برای جلوگیری از اتلاف وقت با مسائل فنی ، تمرینات خود را امتحان کنید و این می تواند انگیزه دانشجویان شما را تحت تأثیر قرار دهد:

  • برنامه ریزی کنید که چگونه دانش آموزان را در طول درس با انگیزه نگه دارید.
  • برای حفظ تمرکز و تعامل ، آزمون های کوتاه و سریع را به طور خودجوش در طول درس درج کنید.
  • جلسات طوفان مغزی را با واژگان مبتنی بر موضوع انجام دهید که دانش آموزان می توانند از طریق گپ یا صدا کمک کنند.
  • والیبال سؤال را برای تمرین صحبت کردن به صورت خودجوش بازی کنید:

یک مبحث آزمون مشترک را انتخاب کنید و دانش آموزان را مجبور کنید که سوالات خود را از یکدیگر بپرسند.

۵- به دانش آموزان اجازه دهید تا از این دوره یا درس استفاده کنند

کلاس های آنلاین ؛امتحان انعطاف پذیری برای تطبیق دروس با توجه به نیاز دانش آموزان را فراهم می کند.

در میان دوره ، از دانش آموزان بخواهید ناشناسانه مواردی را که باعث میشود از کلاس ها لذت  ببرند ارزیابی کنند و برای شما بفرستند .

این به معلمان این امکان را می دهد تا روش های مختلف آموزش را در نظر بگیرند

و در مورد چگونگی ادغام انواع منابع برای متناسب سازی بهتر سبک های یادگیری دانش آموزان فکر کنند.

ویدیوهای اموزشی مارا  از کلاس مجازی هم اکنون تماشا کنید ⇐ اپارات تهران سرور

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا