LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

چطور آموزش آنلاین با کیفیت داشته باشیم؟

یادگیری آنلاین با کیفیت چطور به دست می آید؟

چطور آموزش آنلاین با کیفیت داشته باشیم؟

آیا بازدهی دوره آنلاین شما مشابه یک دوره حضوری است یا بازدهی بالاتری دارد؟ شما باید به شیوه تدریس خود هنگام ورود به اینترنت فکر کنید. نه تنها آموزش حضوری خود را به یک نسخه آنلاین منتقل کنید، بلکه آموزش خود را متناسب با نیازهای کاربران آنلاین طراحی کنید. در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم چطور آموزش آنلاین با کیفیت به دست می آید. پس اگر به دنبال آموزش مجازی با کیفیت بالا هستید این مقاله تهران سرور را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

انعطاف پذیری

یادگیری آنلاین به ما امکان می دهد تا محتوا یا اطلاعات را به روش هایی که منجر به یادگیری بهتر می شود ارائه دهیم. و انتخاب شیوه انتقال مطالب، زمان شروع و پایان کلاس ها و… همه دست خود افراد می باشد. به این ترتیب آموزش آنلاین یا مچازی از قابلیت انعطاف بسیاری برخوردار است و انتقال و درک مفاهیم را ساده تر می کند. مزیتی که به هیچ عنوان در آموزش به شیوه سنتی وجود ندارد.

نیازهای مختلف دانشجویان آنلاین

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد دانشجویان آنلاین باید احساس کنند معلم به صورت آنلاین حضور دارد. این به معنای آن است که تعامل با دانشجویان در چت و نظرسنجی کلاس مجازی، هدایت آن ها به مقالات یا رویدادهای مرتبط اخیر و پاسخ و نمره دهی سریع به سوالات در آزمون آنلاین و… به طور کامل در محیط کلاس برقرار باشد. به طوری که حس معلم در خانه را به شاگردان دهد. و از غریبگی فضای مجازی دورشان کند.

یادگیری آنلاین با کیفیت چطور به دست می آید؟

چگونه می خواهید به صورت آنلاین تدریس کنید؟

این سوال از شما می خواهد که فلسفه اصلی تدریس خود را در نظر بگیرید. نقش من به عنوان مربی چیست؟ من به عنوان معلم یا مربی کسی هستم که بیشتر از دانش آموزان می دانم و بنابراین کار من این است که اطمینان حاصل کنم به طور موثر اطلاعات یا دانش را به دانشجویان منتقل میکنم یا خیر. انتقال کلاس فیزیکی به صورت آنلاین به شما فرصتی می دهد تا در تدریس خود تجدید نظر کنید. شاید بتوانید برخی از محدودیت های تدریس در کلاس را برطرف کنید و رویکرد خود را برای تدریس تغییر داده و شیوه های نوین را در کار خود بگنجانید.

اگر به فکر آنلاین شدن هستید، قبل از شروع تدریس، به این فکر کنید که چگونه دوست دارید تدریس کنید و آیا این امکان را در یک فضای آنلاین دارید؟ این تصمیمی نیست که بلافاصله بگیرید. شما باید برای انتخاب نرم افزار کلاس مجازی خود به خوبی تحقیق کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. نرم افزاری که تمام نیاز های شما از یک آموزش مجازی و یادگیری آنلاین را برطرف کند. پس اینجا لازم است قبل از انتخاب بستر تدریس خود، ابتدا نیازها و اهداف خود و شاگردانتان را به خوبی بشناسید. و سپس به دنبال برنامه و بستر کلاس مجازی مناسب برورید.

برای شناخت اهداف و نیازهای آموزشی و یادگیری ، بهترین کار این است که لیستی از آنها تهیه کرده و اولویت بندی کنید. احتمال دارد نرم افزاری که تمام ویژگی های دلخواه شما را یکجا داشته باشد پیدا نکنید. ایرادی ندارد، زیرا در کلاس های حضوری نیز گاهی پیش میاید که همه چیز موافق شرایط و دلخواه شما پیش نرود. پس بهترین را انتخاب کرده و آموزش های لازم برای استفاده از نرم افزارهای آموزش آنلاین را نیز ببینید.

یادگیری آنلاین با کیفیت چطور به دست می آید؟

نکته مهم

اگر شما صرفاً یادداشت های سخنرانی خود را در وب قرار دهید، یا سخنرانی های 50 دقیقه ای خود را برای بارگیری ضبط کنید، مطمئناً نرخ تکمیل دانشجو و نمرات ضعیف تری نسبت به کلاس حضوری خود دارید. اما در کلاس آنلاینی که همراه با مشارکت سایر کاربران می باشد و همه افراد باهم در مسائل کلاس مشارکت می کنند، می توانید به افزایش بازدهی و بالارفتن نمرات دانشجویان خود امیدوار باشید.

جمع بندی

کلاس مجازی به شما امکانات فوق العاده ای می دهد. در نتیجه برای بسیاری از افراد نسبت به آموزش حضوری جذاب تر است. اگر به برگزاری کلاس مجازی علاقه مند شدید کافی است با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، نسبت به انتخاب پلان مورد نظر نرم افزارهای بیگ بلو باتن یا ادوب کانکت اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا