آموزشدامنهفناوریکسب و کار

چطور نام دامنه و کسب و کار اینترنتی انتخاب کنیم؟

انتخاب دامنه برای کسب و کار

چطور نام دامنه و کسب و کار اینترنتی انتخاب کنیم؟

طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار اینترنتی از کارهایی است که امروزه بیشتر از گذشته مورد توجه افراد است. برای شروع این کار باید قدم های مختلفی را برداشت. برخی از آن ها سخت و دشوار هستند و برخی دیگر مثل آب خوردن راحت. اگر تجربه شروع و راه اندازی کسب و کار اینترنی را دارید قطعا می دانید یکی از سخت ترین بخش های آن انتخاب نام برند است. در حقیقت این که به چه نامی مشهور شوید و تحت آن عنوان فعالیت کنید مسئله بسیار مهمی است و انتخاب آن دشوار است. ما در این مقاله قصد داریم به شما سایت هایی را معرفی کنیم که با کمک آن ها بتوانید برای سایت خود دامنه مناسب انتخاب کنید. اگر شما هم به دنبال انتخاب نام دامنه برای کسب و کار و سایت خود هستید با تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

دامنه چیست؟

ابتدا بهتر است با مفهوم دامنه آشنا شویم. دامنه همان آدرس اینترنتی سایت شما است. اصولا نام دامنه و کسب و کارهای مهم و بزرگ یکی است. این کار در پیدا کردن کسب و کارها بسیار موثر است. چرا که کافی است نام برند شما در گوگل جستجو شود تا به مخاطب به شما برسد. هر دامنه بسته به نوع فعالیت خود یک پسوند دارد. در ایران رایج ترین این پسوند ها، ir، com، و org است. البته ممکن است برخی سایت ها از پسوندهای دیگری نیز استفاده کنند ولی عموما به جز این سه مورد مذکور پسوند دیگری در سایت های ایرانی مشاهده نمی کنید. یک دامنه خوب ویژگی های زیادی دارد. از منحصر به فرد بودن و خوش آوایی بگیر تا تداعی کننده کسب و کار شما و مختصر و مفید بودن آن.

انتخاب دامنه برای کسب و کار

چطور نام دامنه مناسب پیدا کنیم؟

روش های زیادی برای انتخاب نام دامنه وجود دارد که بیشتر آن ها به خلاقیت صاحبان کسب و کار باز می گردد. برای مثال کمپانی بزرگ Nike نام برند خود را از یک واژه یونانی به معنای پیروزی انتخاب کرده است. یا برند معتبر Apple که با لوگوی سیب مانند معروف خود نام یک میوه را برای خود برگزید. اما ممکن است خلاقیت شما به حد کافی نباشد و نیازمند کمک باشید. علاوه بر استفاده از نظرات دوستان و اطرافیان، سایت های زیادی برای کمک به شما در انتخاب نام برند و دامنه وجود دارند. ما در این مقاله تهران سرور قصد داریم چهار سایت برتر در این حوزه را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب اسم دامنه به مشکل نخورید.

سایت های پیشنهاد دهنده نام دامنه

در این بخش به معرفی چهار تا از بهترین سایت های پیشنهاد دهنده نام دامنه که به اصطلاح به آن ها Domain Generator می گویند می پردازیم:

وب سایت Panabee

وب سایت Panabee
نمایی از Panabee

وب سایت Panabee بدون شک یکی از محبوب ترین سایت های سازنده نام و دامنه برای کسب و کارها است. یکی از مزایایی که این سایت در اختیار شما می گذارد این است که به شما اجازه می دهد سایت هایی که دامنه آن ها مرتبط با کسب و کار شما است را ببینید. و آن هایی که تاریخ انقضای آن ها گذشته و یا نزدیک است را به شما معرفی می کند تا در صورت مورد علاقه واقع شدن آن را ثبت کنید. همچنین این سایت در کنار پیشنهاد نام دامنه، نام اکانت های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام را نیز به شما پیشنهاد می دهد که قابلیت منحصر به فردی است.

وب سایت Lean Domain Search

نمایی از Lean Domain Search

نمایی از Lean Domain Search

اگر به دنبال یکی از ساده ترین سایت ها برای انتخاب نام دامنه هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از وب سایت Lean Domain Search است. رابط کاربری این سایت بسیار ساده است و همین امر باعث جذب مخاطبان زیادی به سمت آن شده است. کافی است کلمات مورد نظر خود را در نوار جستجو قرار دهید تا نام های مختلفی به شما پیشنهاد دهد. همچنین فیلترها و دسته بندی های جذابی را در اختیار شما قرار می دهد. همین عوامل باعث می شود این سایت به یک گزینه بسیار مناسب برای شما تبدیل شود.

وب سایت Domain Wheel

نمایی از Domain Wheel

اگر Domain Generator را در گوگل سرچ کنید اولین گزینه ای که نتایج به شما نشان می دهد، وب سایت Domain Wheel است. خوشبختانه بر خلاف بسیاری از سایت ها، این سایت اسامی معنا دار و خوبی به شما پیشنهاد می کند. هوش مصنوعی این سایت به شما کمک می کند که نام های خوبی را برای سایت خود انتخاب کنید. علاوه بر این دسته بندی های مختلفی برای نام های متفاوت در نظر دارد.

وب سایت Namecheap

نمایی از Namecheap

آخرین سایتی که قصد معرفی آن را داریم یکی از بهترین ها در این زمینه است. فیلترها و دسته بندی هایی که وب سایت Namecheap در اختیار کاربران خود قرار می دهد به شدت جذاب هستند. شما با بیش از ۵۲۰ فیلتر و دسته بندی رو به رو می شوید و انتخاب برای شما بسیار راحت تر خواهد بود. شما می توانید حوزه های مختلفی را بر اساس ارتباط با موضوع سایت خود در این سایت ببینید و هر یک که دوست دارید را انتخاب کنید.

جمع بندی

اگر به دنبال انتخاب نام دامنه مناسب برای سایت خود هستید می توانید از این وب سایت ها کمک بگیرید. همچنین اگر هنوز برای کسب و کار خود سایتی طراحی نکردید و به دنبال طراحی سایت می باشید، تهران سرور بهترین گزینه پیش روی شماست. سعی کنید طراحی وب سایت خود را تیم های با سابقه و حرفه ای واگذار کنید تا نتیجه کار با ایده و افکار شما همخوانی داشته باشد. مجموعه تهران سرور پیشرو در خدمات وب، آموزش مجازی و طراحی سایت آماده همکاری با شما است. تیم طراحی سایت ما متشکل از افرادی با سابقه و حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت هستند که می توانند انواع سایت را برای شما طراحی کنند. تهران سرور شما را با یک طراحی اصولی و سئو منظم شما را به نقطه اوج در کسب و کارتان می رساند. همچنین برای دیدن آموزش‌های ما می‌توانید به کانال‌ آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید. آموزش تصویری ثبت شناسه کاربری و خرید دامنه را نیز دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا