LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

چه مطالبی در کلاس مجازی قابل ارائه هستند؟

در کلاس مجازی چه مطالبی را می توان تدریس کرد؟

چه مطالبی در کلاس مجازی قابل ارائه هستند؟

کلاس مجازی یا کلاس آنلاین بستری است برای تدریس و تحصیل در فضای مجازی و از راه دور. این بستر به دلیل عدم ارتباط حضوری و رو در رو ممکن است گاهی کسل کننده باشد و باعث خستگی دانش آموزان شود. از این رو ارائه مطالب و محتوای گوناگون به شکل درست می تواند جذابیت کلاس را چندین برابر کند. نرم افزارهای کلاس مجازی قابلیت های زیادی را در اختیار شما می گذارند. به همین دلیل دست شما برای ارائه مطالب در قالب و اشکال مختلف بسیار باز است. در این مقاله قصد داریم بگوییم چه مطالبی در کلاس مجازی قابل ارائه هستند. پس با وبلاگ تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

چرا تولید محتوا و نحوه ارائه آن در کلاس مجازی مهم است؟

به طور کلی اصلی ترین بخش هر کلاسی را مطالبی را که در آن ارائه می شود تشکیل می دهد. دانش آموزان برای یادگیری این مطالب وقت خود را صرف می کنند و توقع دارند که چیزی را فرا بگیرند. از این نظر تولید محتوا اهمیت زیادی دارد و معلمان باید در راستای آموزش محتوای مناسبی به خصوص برای کلاس مجازی تهیه کنند. در کنار آن نوع و نحوه ارائه آن در فضای کلاس آنلاین نیز بسیار حائز اهمیت است. اگر روش های ارائه مطالب به گونه ضعیفی باشد، دانش آموزان از فضای کلاس مجازی خسته می شوند. در نتیجه بازدهی یادگیری بسیار پایین می آید و عملکرد دانش آموزان ضعیف خواهد بود. پس نباید تولید محتوای آموزشی و نحوه و روش های ارائه آن را دست کم گرفت.

مطالب قابل ارائه در کلاس مجازی از چه نوعی هستند؟

همانطور که بارها گفتیم و احتمالا در جریان آن هستید، نرم افزارهای کلاس مجازی مانند ادوب کانکت و بیگ بلو باتن امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار می دهند. به همین منظور شما می توانید به عنوان دبیر و اداره کننده کلاس، از انواع مطالب برای ارائه در کلاس خود استفاده کنید.

در کلاس مجازی چه مطالبی را می توان تدریس کرد؟

1. آموزش به صورت ارائه متن

اولین روشی که می توانید از آن برای آموزش و ارائه محتوای خود استفاده کنید، استفاده از متون آموزشی است. این روش در کلاس های مجازی درست شبیه روشی است که در کلاس های حضوری مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید خلاصه ای از جلسات را در اختیار حاضران در کلاس قرار دهید. و یا سرفصل هایی  که قصد آموزش آن ها را در هر جلسه دارید را یادداشت کنید تا پیش زمینه ای برای دانش آموزان ترسیم کنید.

2. آموزش از طریق تصاویر

روش دیگری که می توانید محتوای خود را در آن قالب قرار دهید، استفاده از آموزش تصویری است. حافظه انسان تصاویر را به خوبی به ذهن می سپارد و خیلی زودتر از متن آن را فرا می گیرد. بهتر است برای دروسی که امکان ارائه مطالب به صورت تصاویری را دارند، از این روش آموزشی استفاده کنید. بدین صورت بازدهی و عملکرد کلاس شما چندین برابر رشد خواهد کرد.

در کلاس مجازی چه مطالبی را می توان تدریس کرد؟

3. استفاده از فایل یا ارتباط صوتی

صحبت کردن و برقراری ارتباط از موثر ترین روش ها برای آموزش و یادگیری به شمار می رود. ابزارهای آموزش مجازی امکان برقراری تماس صوتی را برای دو طرف فراهم می کنند. با این روش می توانید به صورت زنده و مستقیم با دانش آموزان خود صحبت کنید و مطالب را به آن ها آموزش دهید. حتی اگر به هر دلیلی مانند سرعت پایین اینترنت نتوانستید ارتباط مستقیم برقرار کنید، می توانید از فایل های ضبط شده صوتی نیز برای آموزش استفاده کنید که بسیار موثر هستند.

4. استفاده از فایل یا ارتباط ویدئویی

خوشبختانه نرم افزارهای کلاس مجازی نسبت به روزهای اول خود رشد چشمگیری داشتند. امکانات این نرم افزارها روز به روز بیشتر شدند تا جایی که امروزه می توانید ارتباط ویدئویی مستقیم نیز برقرار کنید. به این صورت که می توانید از طریق بخش مربوطه به شرط برخورداری از اینترنت پر سرعت، ارتباط تصویری با کیفیت بالا را با دانش آموزان خود برقرار کنید. با استفاده از این روش می توانید عدم برقراری ارتباط رو در رو را تا حد زیادی جبران کنید. همچنین اگر نتوانستید این ارتباط را برقرار کنید از فایل های ضبط شده ویدئویی برای آموزش بهتر استفاده نمائید.

ارائه بازی در آموزش مجازی

5. ارائه بازی در آموزش مجازی

همانطور که گفتیم، اگر روش های ارائه مطالب در آموزش مجازی خلاقانه و نوآورانه نباشد باعث خستگی دانش آموزان و کاهش بازدهی آن می شود. از این رو بهتر است از روش های سرگرم کننده به خصوص برای دانش آموزان دبستانی استفاده شود. بازی گونه سازی یا گیمیفیکیشن یکی از موثرترین روش ها برای یادگیری بهتر و ارائه درست مطالب است. بدین صورت شما می توانید محتوای خود را در قالب های سرگرم کننده و بازی های درسی به مخاطب ارائه کنید. این روش به شما برای انتقال هر چه بهتر مطالب کمک زیادی می کند.

جمع بندی

همانطور که ملاحظه کردید، راه های زیادی برای برای تولید محتوای جذاب در کلاس مجازی وجود دارد. اگر قصد خرید کلاس مجازی ادوب کانکت و یا بیگ بلو باتن را دارید می توانید با کارشناسان آموزش آنلاین تهران سرور تماس بگیرید و پس از آشنایی با سامانه و دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را خریداری کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا