آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

چه کسانی نباید در کلاس مجازی شرکت کنند؟

چه کسانی نباید در کلاس مجازی شرکت کنند؟

این روزها آموزش به سمت و سوی پیشرفت در حرکت است. شکوفایی کلاس های مجازی در دوران کرونا و مشخص شدن پتانسیل های این سبک آموزشی باعث شد تا توجه به این شیوه بیش از پیش باشد. با این وجود انتقادات زیادی به این شیوه آموزشی وارد شد که بیشتر آن ها نیز از جانب معلمان سنتی بود. نقد و انتقاد به مسائل نو ظهور یک امر طبیعی است و تا زمان زیادی از آن نگذرد، جامعه درک صحیحی از آن مطلب نخواهد داشت. در حقیقت باید گفت شاید در دنیای امروز کلاس و آموزش مجازی چندان به درد همه اقشار جامعه نخورد. بسیاری از افراد بنا به دلایل متفاوت نمی توانند یا دوست ندارند از این روش آموزشی استفاده کنند. ما در تهران سرور در این مقاله می خواهیم به شما توضیح دهیم که چه کسانی نباید در کلاس مجازی شرکت کنند. با ما همراه باشید.

کلاس مجازی به درد چه کسانی نمی خورد؟

از آن جایی که این شیوه یک شیوه نوین و نسبتا ناشناخته به خصوص برای کشور ما است، دشواری های زیادی برای برخی به همراه دارد. به خصوص دانش آموزان کوچک تر که آشنایی زیادی با این مفاهیم ندارند. با این حال والدین سعی می کنند تا آن ها را با این محیط نو و تازه آشنا سازند. اما عدم آشنایی کامل والدین از این حوزه نیز یکی دیگر از مشکلات است. در نتیجه، دانش آموزان و والدین نا آشنا، بدون آموزش و یادگیری درست، از این فضا دلزده می شوند.

کلاس مجازی به درد چه کسانی نمی خورد؟

همانطور که از عنوان مقاله ما پیداست، قصد داریم به شما بگوییم که کلاس مجازی برای چه افرادی مناسب نیست. در حقیقت این موضوع را در دنیای امروز بررسی می کنیم چرا که طبق پیش بینی و نظر سنجی های بسیاری، در سال های نه چندان دور آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری می شود. به عبارت دیگر با شرایط امروز و تازه بودن این شیوه آموزشی برای بسیاری از اقشار، کلاس مجازی ممکن است برای برخی مناسب نباشد و حتی به آموزش آن ها نیز ضربه بزند.

آموزش و کلاس مجازی مانع پیشرفت افراد زیر است:

۱- دانش آموزانی که آموزش سنتی را به آموزش مجازی ترجیح می دهند و گمان می کنند این شیوه نوین توان انتقال صحیح مطالب درسی را ندارد.

۲- دانش آموزانی که تنها تجربه آموزش سنتی و حضوری را دارند.

۳- معلمانی که مخالف شیوه مجازی هستند و آن را مانعی برای پیشرفت دانش آموزان می دانند.

۴- دانش آموزان و معلمانی که دسترسی به اینترنت پر سرعت و ابزار مناسب برگزاری کلاس مجازی را ندارند.

۵- کسانی که به سادگی حواسشان به محیط اطرافشان پرت می شود.

۶- کسانی که در محیط مجازی مشارکت نمی کنند و تنها به گوش کردن حرف دیگران اکتفا می کنند.

۷- دانشجویانی که تمایل به پیروی از دستورالعمل های کلاس مجازی را ندارند.

کلاس مجازی به درد چه کسانی نمی خورد؟

۸- افرادی که با تکنولوژی بیگانه هستند و علاوه بر عدم آشنایی با آن، این شیوه مدرن آموزشی را غلط و اشتباه می دانند.

۹- افرادی که همچنان تفکرات سنتی و آموزش حضوری را برتر می دانند.

۱۰- کسانی که تمایلی به تغییر و تجربه های نو و جدید را ندارند.

۱۱- کسانی که تمایلی به فعالیت های گروهی ندارند.

۱۲- افراد بی انگیزه و تنبل و همچنین بدون نظم و انضباط برای مدیریت دوره آموزشی.

این ۱۲ دسته از افرادی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم، تنها بخشی از کسانی هستند که حداقل امروزه و با شرایط کنونی نباید آموزش را به سبک مجازی ببینند. در حقیقت ظرفیت این افراد هنوز برای درک شیوه مجازی جایی ندارد. زمان زیادی لازم است تا آموزش مجازی در تمام بخش های یک کشور جای خود را پیدا کند. با این حال در این دوران می توان گفت استارت این کار زده شده و آینده درخشانی برای آموزش مجازی در انتظار است.

جمع بندی

اگر به دنبال تحصیل و تدریس مجازی به صورت درست و صحیح آن هستید و از افراد مذکور لیست ما نیستید، در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی دارید می توانید با مجموعه تهران سرور پیشرو در ارائه خدمات وب و کلاس مجازی همکاری کنید. همچنین تیم طراحی مودل ما آماده همکاری جهت ایجاد پلتفرم آموزش مجازی با شماست. علاوه بر این برای دیدن آموزش های ویدیویی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا