آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسکسب و کار

چه کارهایی بازدیدکنندگان سایت شما را کاهش می‌ دهند؟

عوامل کاهش بازدیدکنندگان وب سایت چیست؟

چه کارهایی بازدیدکنندگان سایت شما را کاهش می‌ دهند؟

پس از آن که سایتی را برای کسب و کار خود طراحی کردید یا به عنوان طراح سایت برای دیگران سایتی را ایجاد
کرده‌‌اید، باید ریزه کاری‌ های زیادی را انجام دهید. به اصطلاح باید سایت را برای ادامه روند کاری توسعه دهید. در این بین
که صفحه خود را از جنبه‌ های گوناگون بهینه می‌ کنید باید توجه کنید که چه کارهایی ممکن است بازدیدکنندگان سایت شما
را کاهش دهند. کارهایی که ممکن است باعث شوند رتبه شما در گوگل تغییر کند. در حقیقت شما باید خودتان را جای
مخاطبان وبسایت بگذارید و ببینید که چه عواملی آن‌ ها را از بازدید مجدد سایت شما منصرف می‌کند. در این مقاله برخی از
این نکات بازدارنده را معرفی می‌ کنیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

1- استفاده از محتوای کپی و تکراری

کاربران در فضای مجازی همیشه به دنبال مطالب به روز و جدید هستند. بسیاری از آن ها محتوای تکراری را در کسری از
ثانیه رد می‌ کنند. شما باید همواره محتوای خوب و به روز، متناسب با فضای وب سایت خود بنویسید تا هم توسط الگوریتم‌
های گوگل جریمه‌ نشوید و هم مخطبان زیادی را به سمت خود جذب کنید. این کار به طور مستقیم بر سئو سایت شما نیز تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. علاوه بر این نشان می دهد که تیم تحقیق و توسعه قدرتمندی دارید. با انجام این کار شما رقبا را به دام می اندازید. به طوری که حالا آن ها هستند که مجبور به کپی محتوای سایت شما هستند.

عوامل کاهش بازدیدکنندگان وب سایت چیست؟

2- انتشار مطالب طول و دراز

شما باید سعی کنید علاوه بر تولید محتوای خوب و متناسب بر اصول سئو، از زیاده گویی نیز صرف نظر کنید. به عبارت دیگر باید سعی کنید تمام مطالب خود را به صورت جامع اما کوتاه بنویسید. کاربران امروزی چندان حوصله‌ی دنبال کردن محتوای طولانی و مجموعه‌ ای را ندارند و می‌ خواهند هر چه سریع تر به اهداف جستجوی خود برسند. در حقیقت بهترین محتوا آن است که کوتاه و مفید باشد. به بیان دیگر سعی کنید لب کلام را بیان کنید و به سراغ اصل مطلب بروید و متن را به حاشیه ترجیح دهید.

3- قرار دادن موسیقی

در زمان‌ های نه چندان دور که وب سایت‌ ها تازه رونق گرفته بودند، بسیاری از سایت‌ ها خصوصا آن‌ هایی که تخصصی در زمینه‌ ی موسیقی داشتند در صفحات خود از موسیقی‌ های زیادی استفاده می‌ کردند. این کار امروزه نیز توسط برخی از سایت‌ ها انجام می‌ شود اما باید گفت که استفاده از موسیقی برای سایت دیگر یک کار قدیمی و به اصطلاح از مد افتاده است و توصیه می‌ کنیم به هیچ وجه این کار را نکنید. اما اگر علاقه زیادی به انجام این کار دارید توصیه داریم امکان قطع و وصل کردن و همچنین بالا و پایین بردن صدای آن را برای کاربر فراهم کنید.

4- پخش خودکار ویدیو

حتما توجه کرده‌ اید که هنگام ورود به برخی از سایت‌ ها، ویدیو‌ های درج شده در آن‌ه ا به صورت خودکار پخش می‌ شوند. و با این کار اعصاب شما را به هم می‌ ریزند. انجام این کار باعث کندی و مصرف بی رویه حجم اینترنت کاربر می‌ شود و همچنین باعث می‌ شود دیگر به سایت شما مراجعه نکنند. توصیه ما به شما این است در صورت استفاده از ویدیو در سایت خود، اختیار پخش آن را به کاربر بدهید. ممکن است کاربری اصلا به قصد مشاهده ویدیو وارد سایت شما نشود. شما باید کاملا محیط سایت و صفحات آن را متناسب با رفتار کاربران طراحی کنید. اگر بدین شکل عمل نکنید راهی برای پیشرفت نخواهید داشت.

5- عدم امکان جستجو

اصولا کاربران و مخاطبان یک وبسایت، به دنبال یک سری مطالب خاص هستند و بهترین کار برای پیدا کردن آن‌ها، جستجو است. شما باید در سایت خود یک نوار جستجو قرار دهید و آن را در دید کاربر بگذارید تا هر زمانی که نیازمند جستجو داشتند به آن رجوع کنند. متاسفانه بسیاری از سایت ها به خصوص سایت های تازه تاسیس توجهی به این مسئله ندارند. وقتی کاربر برای پیدا کردن مطلب خود به سختی می افتد قطعا دیگر به سراغ وب سایت شما نخواهد آمد.

عوامل کاهش بازدیدکنندگان وب سایت چیست؟

6- نبود راه های ارتباطی کاربران با شما

بازدیدکنندگان سایت پس از مدتی با صفحات مورد نظر خود انس می‌ گیرند و دوست دارند در بلند مدت به روش‌ های مختلفی با آن‌ ها ارتباط داشته باشند تا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را به آن‌ ها ارائه دهند. این کار میزان تعامل بین مخاطب و صاحب سایت را به شدت بالا می‌ برد و می‌ تواند باعث پیشرفت سایت در زمینه‌ های مختلف می‌ شود.

جمع‌بندی

رعایت این نکات بسیار ساده و ابتدایی می‌ تواند در حفظ و نگهداری کاربران و همچنین جذب بازدیدکنندگان جدید اثر بخش باشد. با مطالعه نوشته‌ های پیشین در این زمینه و همچنین خواندن این مقاله، اگر احساس نیاز به یک وب سایت وردپرسی در هر زمینه‌ای داشتید، می‌ توانید به تهران سرور اعتماد کنید. تهران سرور ارائه دهنده خدمات وب و طراحی سایت وردپرس با برخورداری از تیم طراحی و پشتیبانی حرفه‌ای، تحویل فوری و قیمت‌ های مقرون به صرفه آماده همکاری با شماست. همچنین برای دیدن ویدیو‌های آموزشی ما می‌ توانید به کانال آپارات مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا