آموزشتازه هایخانواده ویندوزسیستم عامل هامعرفی نرم افزار های مرتبط

کروم پشتیبانی از ویندوز 7 و 8.1 را قطع می کند! چه باید کرد؟

معرفی جایگزین هایی برای مرورگر کروم

کروم پشتیبانی از ویندوز 7 و 8.1 را قطع می کند! چه باید کرد؟

گوگل کروم بر دنیای مرورگرهای وب مسلط است. به گزارش Statista مرورگر محبوب گوگل در آگوست 2022 سهم بازار خیره کننده 67.19 درصدی را در اختیار داشت. این مرورگر از زمان آغاز به کار خود در سال 2008 به طور تصاعدی رشد کرده است. بدون هیچ شکی مرورگر کروم همچنان بخش مهمی از زندگی روزمره بسیاری از مردم است. با این حال، گوگل اخیراً اعلام کرد که دیگر در سال 2023 از سیستم عامل های ویندوز 7 یا 8.1 پشتیبانی نخواهد کرد. این باعث می شود کاربرانی که هنوز از این نسخه های ویندوز استفاده می کنند به به روز رسانی های مهم و وصله های امنیتی دسترسی نداشته باشند. بنابراین، کاربران ویندوز 7 و 8.1 چه باید بکنند؟ در این مقاله با وبلاگ تهران سرور همراه باشید تا به برخی از کارهایی که باید در حرکت رو به جلو انجام دهید، اشاره کنیم.

مروری بر تصمیم جنجالی گوگل کروم

با اعلام گوگل، Chrome پس از پایان سال 2023 در ویندوز 7 و 8.1 برای دانلود در دسترس نخواهد بود. کسانی که از این سیستم عامل ها استفاده می کنند ممکن است عملکرد ضعیفی را تجربه کنند. زیرا هیچ ویژگی جدید یا رفع اشکالی دریافت نخواهند کرد. این تصمیم بخشی از تلاش گوگل برای تمرکز بر روی سیستم‌ عامل‌ های مدرن‌ تر مانند ویندوز 10 و بالاتر است. بنابراین، کاربرانی که می‌ خواهند به استفاده از Chrome ادامه دهند، باید قبل از پایان مهلت مقرر، سیستم‌ عامل خود را ارتقا دهند تا از تجربه مرور روان و بدون نقص کروم اطمینان حاصل کنند.

این تصمیم برای کاربران با این سیستم عامل ها به چه معناست؟

کاربرانی که سیستم‌ عامل‌ های قدیمی‌ تری دارند، ممکن است پس از قطع پشتیبانی Google، با چالش‌ هایی مواجه شوند. این کاربران ممکن است بدون دسترسی به وصله‌ های امنیتی و به‌ روزرسانی‌ ها در معرض خطراتی قرار بگیرند. نسخه های قدیمی ویندوز به ویژه در برابر بدافزارها و سایر حملات مخرب آسیب پذیر هستند. جایگزین های دیگری برای گوگل مانند مایکروسافت اج وجود دارد، اما ممکن است سطح سازگاری مشابهی را ارائه نکند. این محدودیت می تواند یک مانع باشد، زیرا مرورگر بومی مایکروسافت ممکن است از برخی پلاگین ها و ویژگی ها پشتیبانی نکند.

مزایای استفاده از نسخه جدیدتر ویندوز

اگر هنوز در مورد ارتقاء سیستم عامل ویندوز خود مطمئن نیستید، در اینجا برخی از مزایای کلیدی استفاده از نسخه های جدیدتر آن وجود دارد.

1. افزایش امنیت

ویندوز 10 و بالاتر ویژگی‌ های امنیتی پیشرفته‌ تری را نسبت به سیستم‌ عامل‌ های قدیمی‌ تر 7 و 8.1 ارائه می‌ کنند که Google Chrome دیگر پشتیبانی نمی‌ کند. این نسخه‌ های جدیدتر ویندوز مجهز به مجموعه‌ ای از ویژگی‌های امنیتی پیشرفته هستند تا کاربران را در هنگام مرور وب به شکل بهتر از حملات مخرب محافظت کنند. در اینجا به برخی از این ویژگی های امنیتی اشاره می کنیم:

  • Windows Defender: یکی از ویژگی های امنیتی ضروری ارائه شده Windows Defender، سیستم ضد بدافزار و محافظت از ویروس مایکروسافت است. Windows Defender به طور خودکار در پس‌ زمینه اجرا می‌ شود و می‌ تواند فایل‌ های مخرب را قبل از اینکه آسیبی به رایانه شما وارد کند شناسایی و حذف کند. علاوه بر این، می‌ تواند وب‌ سایت‌ های مشکوکی را که می‌ توانند حاوی محتوای مخرب باشند مسدود کند. و در صورت ایمن نبودن وب‌سایت به شما هشدار دهد.
  • ورود بیومتریک: سیستم ورود بیومتریک به محافظت از کاربران در برابر سرقت هویت و سایر اشکال کلاهبرداری کمک می کند. با این قابلیت، می توانید تنها با چند لمس یا نگاه بدون به خاطر سپردن رمزهای عبور پیچیده وارد حساب کاربری خود شوید.

مزایای استفاده از نسخه جدیدتر ویندوز

2. بهبود عملکرد

سیستم‌ عامل های جدید عملکرد سریع‌ تر و تجربه روان‌ تری در هر زمینه به کاربران ارائه می‌ دهند. ویندوز 10 و 11 عملکرد را در مقایسه با سیستم عامل های قدیمی تر ویندوز 7 و 8.1 بهبود می بخشند. این نسخه‌ های جدیدتر دارای طیف وسیعی از بهینه‌ سازی‌ ها هستند که به بهبود سرعت و پاسخ‌ دهی تجربه کاربری شما کمک می‌ کنند.

3. دسترسی به آخرین ویژگی ها

هنگام ارتقاء به ویندوز 10 یا نسخه های جدیدتر مانند 11، به کاربران اجازه دسترسی به آخرین ویژگی ها و عملکردها داده می شود. آخرین نسخه ویندوز شامل طیف وسیعی از ویژگی هایی است که در نسخه های پایین تر در دسترس نیستند. به عنوان مثال می توان به نوار وظیفه بهبود یافته اشاره کرد. جدیدترین نسخه ویندوز همچنین دارای نوار وظیفه بهبود یافته است که به کاربران امکان می دهد به راحتی به برنامه ها و برنامه های باز خود از دسکتاپ دسترسی داشته باشند. آن ها همچنین می توانند بلافاصله اعلان ها و رویدادهای تقویم خود را بدون باز کردن برنامه های اضافی مشاهده کنند.

4. استفاده کارآمدتر از سخت افزار

نسخه های جدید سیستم عامل ویندوز به گونه ای طراحی شده اند که در استفاده از منابع سیستم کارآمدتر باشند تا کاربران بتوانند از سخت افزار خود بهره بیشتری ببرند. ویندوز 10 و 11 برای استفاده بهینه از سخت افزار رایانه، به خوبی بهینه شده اند، به این معنی که کاربران می توانند با منابع سیستم کمتر عملکرد بهتری را تجربه کنند. این باعث می شود سیستم عامل بیشتر پاسخگو باشد و به دلیل کمبود RAM یا سایر منابع احتمال کند شدن یا فریز کردن آن کمتر است.

5. برنامه ها و درایورهای به روز

با ارتقاء سیستم عامل خود، کاربران می توانند به آخرین برنامه ها و درایورها برای سازگاری بهتر با تجهیزات جانبی سخت افزاری یا برنامه های نرم افزاری دسترسی داشته باشند. این برنامه ها و درایورهای به روز شده اغلب ثبات، عملکرد و سازگاری بهتری با آخرین دستگاه های سخت افزاری ارائه می دهند. این 5 مورد تنها بخشی از دلایلی بود که شما باید سیستم خود را به آخرین نسخه از ویندوز آپدیت کنید.

جایگزین هایی برای مرورگر کروم

حال که گوگل اعلام کرده است که دیگر قصد ارائه آپدیت کروم برای ویندوز 7 و 8.1 را ندارد، باید چه کار کرد؟ بدون شک بهترین راه حل برای این مشکل پیدا کردن جایگزین هایی برای این مرورگر محبوب است. اگر هنوز ویندوز 7 و 8.1 را ترجیح می دهید و نمی خواهید آن ارتقا دهید، در اینجا چند مرورگر جایگزین برای Google Chrome وجود دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید. با این حال، آن ها نیز ممکن است در آینده دیگر برای ویندوزهای قدیمی آپدیتی منتشر نکنند.

1. مرورگر Firefox

مرورگر Firefox جایگزین گوگل کروم

فایرفاکس یک مرورگر وب رایگان و منبع باز است که توسط بنیاد موزیلا در سال 2002 توسعه یافته است. این مرورگر یک رابط کاربری بصری، سرعت مرور سریع، پشتیبانی از افزونه ها و برنامه های افزودنی مختلف و ویژگی های حفظ حریم خصوصی قوی را ارائه می دهد. این باعث می شود آن را به یک انتخاب محبوب در بین کاربران تبدیل کند. فایرفاکس بر ارائه یک تجربه وب بهینه شده تمرکز می کند و تضمین می کند که صفحات به سرعت بارگذاری می شوند و در عین حال محتوای غنی را ارائه می دهند.

2. مرورگر Brave

مرورگر Brave جایگزین گوگل کروم

گزینه بعدی در لیست ما Brave است. Brave یک مرورگر وب رایگان و منبع باز مبتنی بر کروم است که توسط نرم افزار Brave توسعه یافته است. تمرکز آن بر ارائه یک تجربه مرور ایمن با تاکید بر حریم خصوصی و عملکرد است. Brave یک تجربه مرور وب بسیار بهینه را ارائه می دهد و صفحات را به سرعت بارگیری می کند و در عین حال محتوای غنی را ارائه می دهد. مرورگر Brave همچنین مجموعه ای از ویژگی های خاص خود را دارد که برای افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی طراحی شده اند. مسدود کننده تبلیغات داخلی آن به کاربران کمک می کند تبلیغات مخرب را مسدود کرده و از آن ها در برابر ردیابی یا هدف قرار گرفتن توسط تبلیغ کنندگان محافظت کند.

3. مرورگر Opera

مرورگر Opera جایگزین گوگل کروم

مرورگر بعدی در لیست ما Opera است. این یک مرورگر وب مبتنی بر کروم است که از سال 1995 کار خود را آغاز کرد. Opera یک رابط کاربری بصری ارائه می‌ کند که پیمایش و سفارشی‌ سازی آن را ساده می‌کند. Opera شامل ویژگی‌ هایی مانند مسدود کننده تبلیغات داخلی، پشتیبانی از مرور خصوصی است. علاوه بر این، کیف پول مبتنی بر وب خود را برای ذخیره توکن های دیجیتال دارد که به کاربران اجازه می دهد تا دارایی های رمزنگاری خود را به صورت ایمن از داخل مرورگر مدیریت کنند.

4. مرورگر Tor

مرورگر Tor جایگزین گوگل کروم

آخرین گزینه از لیست ما مرورگر Tor است. Tor یک مرورگر وب رایگان و منبع باز است که توسط پروژه Tor توسعه یافت. این مرورگر مبتنی بر فایرفاکس است و ویژگی های حفاظت از حریم خصوصی اضافی را برای محافظت از کاربران در برابر نظارت یا ردیابی آنلاین ارائه می دهد. مرورگر Tor از زمان آغاز به کار خود در سال 2002 از هویت افراد بی‌ شماری محافظت می‌ کند.

جمع بندی

به طور کلی، مرورگرهای وب و سیستم عامل های زیادی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام مجموعه ای از ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. در حالی که Google Chrome محبوب‌ ترین مرورگر است، این 4 مرورگر جایگزین‌ های منحصر به فردی را ارائه می‌ کنند که بر حفاظت از حریم خصوصی یا افزایش بهره‌ وری تأکید دارند. هرچند توصیه ما این است که اگر سخت افزار شما از ویندوزهای جدید پشتیبانی می کنند، به نصب آن ها بپردازید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام

    بهتر نیست قبل از منبر رفتن خودتون یکبار نرم افزارهایی را که معرفی به دانلود کردن میکنید یکبار امتحان کنید؟
    مرورگر Brave قابل اجرا در ویندوز 7 نمیباشد وتنها در ویندوز 10 و 11 قابل اجراست!

    1. سلام دوست عزیز
      این مقاله زمانی منتشر شد که مایکروسافت هنوز از ویندوز 7 پشتیبانی می کرد
      بعد از قطع پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7، brave هم به پشتیبانی خودش پایان داد

      Brave and all chromium browsers stopped offering support at the same time Microsoft stopped updates and official support

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا