آموزشطراحی سایت و وردپرس

کسب درآمد از وبلاگ

وبلاگ بسازید، درآمد کسب کنید!

کسب درآمد از وبلاگ

فعالیت در دنیای رسانه عموما حول محور پول و درآمد است. از رادیو و تلویزیون گرفته تا شبکه های اجتماعی و مهم ترین آن ها یعنی وب سایت ها. در حقیقت اگر کسی از وقتی که برای انجام کارها در این فضا می گذارد، درآمدی نداشته باشد کار بیهوده ای انجام می دهد. اما بسیاری از افراد گمان می کنند برای کسب درآمد از این دنیای بزرگ باید هزینه های هنگفتی بپردازند. در صورتی که این طرز فکر اشتباه است. شما به سادگی و حتی با داشتن یک وبلاگ نیز می توانید درآمد داشته باشید. به عبارت دیگر اگر رسانه داشته باشید می توانید برند سازی کنید و به تبع آن به روش های مختلف درآمد کسب کنید. اما چگونه؟ در این مقاله به شما می گوییم که کسب درآمد از وبلاگ چطور ممکن است. پس با تهران سرور همراه باشید.

آیا کسب درآمد از وبلاگ امکان پذیر است؟

پاسخ ما به این سوال قطعا بله است. برخلاف تصور بسیاری از افراد که وبلاگ و سایت های وبلاگی را بی ارزش تلقی می کنند، باید گفت که وبلاگ یک رسانه قدرتمند است. در دنیای وب سایت ها شاید بهترین نوع سایت وبلاگ ها باشند چرا که به سادگی تولید محتوا می کنند. از این رو زودتر شناخته می شوند. علاوه بر این شما در وبلاگ قادر به انجام هر کاری هستید. با این حال برای کسب درآمد از وبلاگ باید برخی اصول را رعایت کنید. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت:

1- حوزه فعالیت خودتان را مشخص کنید

اولین و مهم ترین کاری که پیش از راه اندازی وبلاگ باید انجام دهید، انتخاب و مشخص کردن حوزه فعالیتتان است. در حقیقت باید بدانید در چه موضوعی تخصص دارید و یا به چه چیزهایی علاقه دارید. این روزها تمرکز بر روی تمام موضوعات امر غلطی است. چرا که هم از توان انسان خارج است و هم مخاطبان به دنبال امور تخصصی هستند. باید بررسی کنید موضوع مورد نظر شما پولساز است یا خیر.

2- جامعه آماری خود را بسنجید

جامعه آماری

بررسی جامعه آماری آن حتی به صورت نسبی هم، راهگشا است. در واقع باید بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند. در چه سنی هستند، عموما چه مشاغلی دارند، مجرد یا متاهل هستند و مواردی از این قبیل. این آمارها به شما می گوید که آیا فعالیت وبلاگ در چنین حوزه ای به صرفه است یا صرفا اتلاف وقت.

3- روش های درآمدزایی خود را مشخص کنید

مسئله دیگر روش های درآمدزایی است. همانطور که می دانید در دنیای وب سایت ها به روش های مختلفی می توان درآمد کسب کرد. از فروش محصول و خدمات گرفته تا گرفتن تبلیغات و حتی ترکیبی از این روش ها. شما باید بدانید که به چه روشی قصد دارید فعالیت خود را پیش ببرید. در ادامه مقاله بیشتر درباره روش های کسب درآمد صحبت خواهیم کرد.

4- تعیین کنید چقدر برای این کار زمان دارید

بسیاری از افراد به صورت نیمه وقت و نه چندان جدی بر روی وبلاگی کار می کنند. اما توقع دارند که درآمدی هنگفت نیز نصیبشان شود. این رویه غلطی است. باید در ابتدای کار بدانید قرار است چقدر وقت صرف این کار کنید. تمام وقت یا پاره وقت و در کنار کاری دیگر؟ بدیهی است اگر به صورت تمام وقت بر روی وبلاگ خود کار کنید، درآمدتان چندین برابر حالتی است که آن را نیمه وقت اداره کنید. پس وقت خود را مشخص کنید تا توقعتان بر آن اساس باشد.

به چه روش های می توان با وبلاگ کسب درآمد کرد؟

در دنیای اینترنت راه های زیادی برای پول درآوردن وجود دارد. خصوصا در سایت ها این امکان چندین برابر چیزی است که فکرش را کنید. اما شاید گمان کنید که این راه ها در وبلاگ ها امکان پذیر نیستند و جواب خاصی نخواهید گرفت. اما ما به شما می گوییم که به چه روش های می توان با وبلاگ کسب درآمد کرد.

1- فروش محصول

فروش محصول

شاید اصلی ترین روش فروش و کسب درآمد فروش محصول باشد. اگر حوزه فعالیت شما به گونه ای است که می توانید اجناسی را به فروش برسانید، می توانید بخشی از وبلاگ خود را تبدیل به فروشگاه اینترنتی کنید. به عنوان مثال اگر وبلاگتان در حوزه ورزشی است می توانید لوازم ورزشی مختلف را در سایت به فروش برسانید. در حقیقت به صورت تخصصی بر روی محصولاتی که در حوزه وبلاگتان است کار می کنید.

2- گرفتن تبلیغات

گاهی اوقات است که شما نمی توانید و یا به هر دلیلی تمایلی به فروش محصولات در وبلاگ خود ندارید. در چنین مواقعی نیز نباید فکر کنید که نمی توانید درآمدی داشته باشید. گرفتن تبلیغات می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما برای گرفتن تبلیغات باید بر روی سئو سایت خود حسابی کار کنید. در واقع باید ترافیک ورودی بالایی داشته باشید و میزان بازدید شما بسیار زیاد باشد. در این صورت است که سایت ها و کسب و کارهای گوناگون بر روی سایت شما تبلیغ خواهند کرد.

3- رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی

روش دیگری که می توانید از وبلاگ خود کسب درآمد کنید گرفتن رپورتاژ آگهی است. این مسئله نیز مانند تبلیغات نیازمند سئو قوی، ترافیک بالا و بازدید زیاد است. به این منظور کسب و کارهای مختلف مقاله ای در موضوعی خاص که مرتبط به کسب و کار شما است بر روی سایت شما به عنوان مقاله مهمان منتشر می کنند. شما با این کار هم تبلیغ آن ها را می کنید و هم با لینک دادن به سایتشان اعتبار وبلاگ خود را به آن ها می دهید. در مقابل مبالغ خوبی را دریافت می کنید.

4- فروش محصولات دیجیتال

دیگر وقتی صحبت از محصول می شود نباید تنها به محصولات فیزیکی فکر کرد. این روزها محصولات دیجیتال رونق خوبی گرفته اند و بسیاری از وب سایت ها بر روی آن ها سرمایه گذاری کرده اند. شما نیز می توانید محصولات دیجیتال مانند کتاب دیجیتال یا بسته های آموزشی را در وبلاگ خود به فروش برسانید. به عنوان مثال اگر در حوزه سینما فعالیت می کنید، به سادگی می توانید مقالات یا کتاب های دیجیتال در حوزه سینما را به فروش برسانید.

5- اشتراک ماهانه بفروشید

بسیاری از بهترین وبلاگ های دنیا تنها راه درآمدشان فروش اشتراک است. در حقیقت شما می توانید محتوایی خاص و یونیک را تنها برای برخی از بازدیدکنندگان خود منتشر کنید. به شرطی که به مدتی طولانی به صورت رایگان فعالیت کنید تا مخاطبین را جذب خود کنید. بعد از آن می توانید محتوایی خاص که نمی خواهید همه به آن دسترسی داشته باشند را تنها برای کاربرانی که اشتراک خریداری کردند منتشر کنید.

6- مشاوره دادن

مشاوره

وقتی شما در حوزه ای مشخص وبلاگ بسازید و در آن به خوبی فعالیت کنید، شناخته می شوید. همین شناخته شدن برای شما اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد. می توانید به دیگران که قصد وارد شدن به این حوزه را دارند مشاوره بدهید و حق مشاوره دریافت کنید. حتی ممکن است پیشنهادهای کاری زیادی مرتبط با وبلاگ خود دریافت کنید که قطعا سودآوری خاصی برای شما به ارمغان می آورند.

7- وبلاگتان را بفروشید!

شاید از این عنوان تعجب کنید اما این کار در دنیای وب سایت ها بسیار مرسوم است. در حقیقت خرید و فروش سایت و وبلاگ اصلا چیز عجیبی نیست. ممکن است شما به هر دلیلی مانند نیاز داشتن به پول، نداشتن وقت برای اداره سایت، خستگی و بی حوصلگی و… نخواهید دیگر وبلاگتان را مدیریت کنید. از این رو می توانید وبلاگ خود را به صورت یکجا به دیگران منتقل کنید. اگر وبلاگی موفق، نامی و سود ده داشته باشید بی شک می توانید آن را با قیمت های استثنایی و باورنکردنی به فروش برسانید.

جمع بندی

تمامی مواردی که به شما گفتیم در دنیای واقعی رخ می دهد و همین الان بسیاری از افراد درآمد زندگی خود را از این راه به دست می آورند. اگر در حوزه ای تخصص دارید و با توجه به موارد مذکور در این مقاله فکر می کنید می توانید به موفقیت برسید، تردید نکنید و برای خودتان سایت وبلاگی بسازید. اگر توانایی ساخت و راه اندازی وبلاگ را به هر دلیلی ندارید نگران نباشید. تهران سرور آماده همکاری با شماست. تیم طراحی سایت وردپرس تهران سرور، در کمترین زمان و با بهترین کیفیت وبلاگ شما را راه اندازی می کنند و آن را به شما تحویل می دهند. در ضمن فراموش نکنید برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا