آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسهاست

یک وب سایت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی های سایت خوب

یک وب سایت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

نقش و اهمیت وب سایت‌ها در دنیای امروز قابل انکار نیست و به قطع می‌توان گفت که تاثیر آن‌ها در حوزه‌ها و کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است. اما یک وب سایت چه زمانی می‌تواند نقش خود را پررنگ‌تر کند؟ یا بهتر بگوییم، یک وب سایت خوب باید چه ویژگی‌ها و مزایایی داشته باشد؟ در این مقاله قصد داریم تا برخی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد و حفظ یک وب سایت خو را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید. در حقیقت، یک سایت به خودی خود نمی‌تواند تاثیر چندانی در پیشرفت و توسعه کسب و کار شما داشته باشد و باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا بتواند به یک مهره اثر گذار تبدیل شود. در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

جلوه و ظاهر

شاید بتوان گفت اولین و مهم‌ترین این ویژگی‌ها، جلوه و ظاهر یک وب سایت است. چرا که کاربر به محض باز کردن آدرس سایت، با ظاهر آن مواجه می‌شود. در واقع بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا در سایتی جستجو کنند و مطالب آن را مطالعه کنند که دارای ظاهری مناسب باشد و حس کاربری خوبی به آن‌ها منتقل کند و اگر احساس راحتی در سایت نداشته باشند به راحتی آب خوردن آن را برای همیشه ترک می‌کنند و در سایت‌های مشابه به دنبال مطالب خود می‌روند.

ظاهر کاربر پسند و جذاب باعث جذب و حفظ کاربران زیادی می‌شود که خود این امر باعث دریافت ترافیک از موتورهای جستجو خواهد شد. علاوه بر طراحی و ظاهر جذاب، سایتی که دارای طراحی ریسپانسیو باشد به قطع بازدیدکنندگان بیشتری خواهد داشت چرا که بسیاری از افراد با ابزارهای پرتابل مانند تلفن همراه یا تبلت در اینترنت جستجو خواهند کرد.

محتوای سایت

دومین نکته مهمی که برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است، محتوای با کیفیت هر وب سایت است. در واقع افراد به دنبال مطلب یا کالایی هستند که در اینترنت آن را جستجو می‌کنند و به صفحات وب هدایت می‌شوند. اگر محتوای سایت شما منحصر به فرد نباشد پس تفاوتی نمی‌کند که کاربر در چه سایتی به دنبال آن بگردد.

همجنین بروزرسانی مداوم محتوای سایت بر اساس استاتیک یا داینامیک بودن آن مهم است. اگر از سایت‌های استاتیک استفاده می‌کنید باید مطالبی را تهیه و تدوین کنید تا در بلند مدت تازگی و به روز بودن در تار و پود آن نهفته باشد. اما در صورتی که وب سایت شما از نوع داینامیک است، باید در بازه زمانی کوتاهی به فکر بروز کردن آن باشید تا در رتبه‌های بالای موتورهای جستجو قرار بگیرید.

یک وب سایت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
ویژگی های سایت خوب چیست؟

امنیت

سایتی که طراحی می‌کنید باید از نظر امنیتی در سطح خوبی قرار داشته باشد. در حقیقت امنیت یک سایت دو طرفه است و هم به شما سود می‌رساند. هم کاربر اطمینان دارد که اطلاعاتش منتشر نمی‌شود. به بیان دیگر اهمیت امنیت برای دارندگان از این حیث مهم است که موجب بروز اختلال در سایت نخواهد شد و روند پیشرفت شما متوقف نمی‌شود. در نقطه مقابل نیز کاربر با خیال راحت و با اطمینان خاطر می‌تواند به جستجو در سایت شما بپردازد. در حقیقت شما می‌توانید با دریافت گواهی SSL  و پروتکل امنیتی https بر روی آدرس وب سایت‌ خود امنیت سایت را دو چندان کنید.

سرعت بارگزاری سایت

نکته مهمی که باید در طراحی سایت مورد توجه قرار بگیرد این است که باید حدالامکان سعی شود وب سایتی سبک و با سرعت لود بالا ایجاد کرد. کاربران فضای مجازی، اصولا افرادی کم حوصله و بی طاقت هستند و شما فرصت کمی برای جذب آن‌ها خواهید داشت. اکثر آن‌ها توقع دارند که سایت شما در کسری از ثانیه بارگزاری شود و اگر این اتفاق نیفتد قد طراحی زیبا، امنیت و محتوای با کیفیت شما را به سادگی هرچه تمام‌تر خواهند زد.

استفاده از هاستینگ مناسب

هاستینگ یا میزبانی، یک فضای اینترنتی است که اطلاعات و محتوای سایت شما در آن قرار می‌گیرد. در حقیقت اگر تمام مسائلی که در این مقاله به آن اشاره کردیم را می‌خواهید باید در کنار طراحی مناسب، به فکر استفاده از یک سرویس هاستیگ مناسب نیز باشید که از پشتیبانی قوی و تخصصی برخوردار باشد.

سئو

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر سایت خوبی داشتن سئوی مناسب است. به زبان ساده، سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجویی مانند گوگل و بینگ است. در حقیقت تمام مواردی که ذکر کردیم به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روند سئو تاثیر خواهند داشت. کنار هم قرار گرفتن این عوامل به شکل درست و صحیح باعث می‌شود تا سئوی سایت شما بهبود یابد و در صفحات اول موتورهای جستجو قرار بگیرید.

این موارد ذکر شده تنها بخشی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سایت خوب می‌باشد. اگر به دنبال طراحی یک وب سایت خوب وردپرسی می‌باشید، کافی است با انتخاب پلان طراحی سایت وردپرس تهران سرور کار طراحی و سئوی سایت را به تیم طراحی سایت و سئو وردپرس ما با کمترین هزینه و بهترین کیفیت واگذار کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا