آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرس

5 اشتباه در تولید محتوا برای وب سایت

اشتباهات رایج تولید محتوای وب سایت

5 اشتباه در تولید محتوا برای وب سایت

محتوا بدون شک یکی از مهم ترین المان های وب سایت شما به شمار می رود. در حقیقت افراد به دلیل وجود محتوایی خاص وارد سایت شما می شوند. توقع افراد دیدن مطالبی است که برای آن ها مفید باشد و بتواند گره ای از مشکلاتشان باز کند. به عبارت دیگر تولید محتوا امر مهم و پیچیده ای در روند مدیریت وب سایت است. از این رو بسیاری محتوا را پادشاه و وبلاگ را قلب تپنده سایت می دانند. با این حال ممکن است بنا به دلایلی در تولید محتوا به خصوص تولید محتوای متنی اشتباهاتی رخ دهد. این اشتباهات ممکن است ضربات سنگینی به سئو وب سایت شما وارد کند. در این مقاله قصد داریم 5 اشتباه در تولید محتوا برای وب سایت را به شما معرفی کنیم تا از آن ها فاصله بگیرید. پس با تهران سرور همراه باشید.

1- استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

در گذشته نه چندان دور که گوگل نظارت کمتری بر روی سئو وب سایت ها داشت و الگوریتم های هنوز رشد نکرده بودند، مدیران از روش های عجیبی برای قرار گیری در نتایج اول گوگل استفاده می کردند. یکی از این روش ها استفاده بیش از حد اندازه از کلمات کلیدی بود. به عنوان مثال به صورت افراطی از کلمه کلیدی مد نظر خود در مقاله و محتواهای گوناگون استفاده می کردند. این کار باعث می شد تا رتبه مطلب با کلمه کلیدی خاصی در گوگل بالا بماند. اما با سلطه گوگل بر دنیای سئو و پیشرفت الگوریتم های مختلف امروزه این روش یک روش کاملا منسوخ شده است. استفاده بیش از حد کلمات کلیدی نه تنها سودی برای سایت شما ندارد بلکه ممکن است باعث جریمه و حذف سایت از نتایج گوگل نیز بشود.

2- مقالات بسیار کوتاه و بی کیفیت با تعداد کلمات کم

همیشه کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد و گوگل نیز بارها ثابت کرده است کیفیت مطالب برایش اهمیت بیشتری دارد. با این حال بسیاری از وب سایت ها علاقه دارند تا مطالبی کوتاه با نهایت ۲۰۰ کلمه در سایت خود منتشر کنند. از طرفی روزی چندین و چند مطلب داشته باشند تا به عبارتی سایتی پویا تحویل دهند. اما این روش کاملا اشتباه است و در دنیای سئو و تولید محتوا غلط است. نوشتن مطالب بسیار کوتاه به گوگل این حس را می دهد که مطالب شما به حدی کافی کیفیت ندارند و صرفا از روی سهل انگاری منتشر می شوند. از این رو پیشنهاد می کنیم رنج کلمات محتوای خود را بین 700 الی 1000 کلمه قرار دهید. کمتر از این مقدار و حتی بیشتر از آن بهتر است استفاده نشود.

اشتباهات رایج تولید محتوا وب سایت

3- از مطالب سایت های دیگر کپی کنید!

گوگل از رکب خوردن متنفر است. در حقیقت باید فکر فریب دادن آن را از سر خود بیرون کنید. الگوریتم های مختلف گوگل آنقدر پیشرفته شده اند که از یک انسان باهوش تر هستند. یکی از مواردی که گوگل سال ها است بر روی آن حساسیت خاصی دارد، استفاده و کپی عینی از مطالب وب سایت های دیگر است. این کار بدترین اشتباهی است که می توانید در حق سایت خود انجام دهید. ربات ها و خزنده های گوگل به سادگی این مسئله را متوجه می شوند و سایت شما را جریمه یا به اصطلاح پنالتی می کنند. به شما پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان از مطالب وب سایت های دیگر به خصوص سایت های رقیب کپی نکنید. حداقل تغییرات گسترده ای در آن ایجاد کنید تا گیر سخت گیری های گوگل نیفتید!

4- عدم استفاده از تصاویر بهینه

یکی از مسائلی که باید در تولید محتوا به آن توجه زیادی کنید، استفاده از تصاویر است. به طور کلی استفاده از مالتی مدیا ها در مقالات باعث بهبود کیفیت سایت شما می شود. این کار به محتوای شما اعتبار و کیفیت بیشتری می بخشد. در این بین تصاویر از اهمیت بیشتری برخوردارند. یکی از مهم ترین کارهایی که باید در خصوص تصاویر مطالب خود انجام دهید بهینه سازی آن ها است. کم کردن حجم و اندازه تصاویر و همچنین شخصی سازی آن ها برای مطلب خودتان مهم ترین کاری است که باید انجام دهید. دقت در نام گذاری تصاویر و همچنین استفاده از متن و لوگو در از جمله کارهایی است که می توانید انجام دهید.

اشتباهات رایج تولید محتوا وب سایت

5- نوشتن تیتر و عناوین نا مناسب

تیتر و عنوان اولین چیزی است که مخاطب با آن پیش از مطالعه مقاله سر و کار دارد. از این رو این مسئله در جذب مخاطب تاثیر بسزایی دارد. استفاده از تیترهای سوالی یا برترین و بدترین موارد می تواند کنجکاوی مخاطب را تحریک کند. اما استفاده از تیترهای طولانی و مبهم نه تنها جذابیتی برای کاربر ندارد بلکه به نوعی دافعه نیز محسوب می شود. از این رو پیشنهاد می کنیم عنوان های کوتاه، جذاب و گیرا برای محتوای خود انتخاب کنید.

جمع بندی

توجه به این 5 نکته اساسی در تولید محتوا برای موفقیت و کسب رتبه های بالا در نتایج گوگل بسیار مهم است. از این رو پیشنهاد می کنیم در طراجی سایت و سئو خود به این مسائل دقت کنید. تیم طراحی سایت و سئو سایت تهران سرور با رعایت این نکات آماده همکاری با شما عزیزان جهت طراحی سایت در هر زمینه‌ ای و کسب رتبه‌ های بالا در گوگل می‌ باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا