آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

۵ دلیل استفاده از آموزش مجازی در ادارات و سازمان ها

۵ دلیل استفاده از آموزش مجازی در ادارات و سازمان ها

امروزه دانش حرف اول را می زند. هر مجموعه ای که از به روز ترین اطلاعات بهره ببرد می تواند در بازار و در بین رقبای خود موفق تر باشد. در حقیقت بی دلیل نیست که به عصر ما عصر اطلاعات می گویند. شما در هر شغل و هر جایگاهی که هستید باید دانش خود را به روز کنید و همیشه از آخرین اطلاعات حوزه کاری خود با خبر باشید. با این حال به دلیل مشغله های کاری ممکن است گاهی نتوانید به خوبی به این مهم بپردازید. اما آموزش مجازی بخش بزرگی از این مسئله را حل کرده است. با این حال اگر آموزش متمرکز و زیر نظر اداره یا سازمان و شرکت شما باشد، نتیجه بسیار درخشان تر خواهد بود. نتیجه ای که برای کارمندان و در نهایت برای سازمان موثرتر است. از این رو در این مقاله قصد داریم ۵ دلیل استفاده از آموزش مجازی در ادارات و سازمان ها را به شما توضیح دهیم.

چرا باید از آموزش مجازی سازمانی استفاده کنیم؟

احتمالا با دیدن عنوان این مقاله چنین سوالی به ذهن شما خطور می کند که اصلا چرا باید از آموزش مجازی سازمانی استفاده کنیم؟ بسیاری از کارفرمایان معتقد هستند که کارمندان باید خودشان به دنبال افزایش سطح کیفی کار خود باشند. این طرز تفکر کاملا با کار گروهی و اهداف جمعی منافات دارد. عده دیگری اما نظر مخالفی دارند و به آموزش در دوران کار نیز باور دارند. با این حال برخی از این افراد ترجیح می دهند چنین آموزش هایی را در حین جلسات حضوری به کارمندان خود ارائه دهند. قطعا این گروه از گروه اول جلوتر هستند اما باز هم یک مشکل اساسی دارند. امروزه وقت یکی از ارزشمند ترین داشته های بشری است. مسلما جلسات حضوری زمان زیادی از حاضران می گیرد و ممکن است به دلیل خستگی و یا مسائل دیگر بازدهی بالایی نداشته باشد.

اینجا است که آموزش مجازی سازمانی پا به عرصه می گذارد. به نظر بسیاری از کارشناسان حوزه مجازی سازی آموزش، با جایگزین کردن آموزش مجازی به جای آموزش فیزیکی در ادارات و سازمان ها می توان زمان آموزش را تا ۶۰ درصد کاهش داد. این مسئله بسیار مهمی است. در حقیقت معنای آن این است که شما در مدت زمانی کوتاه تر و همچنین بازدهی بیشتر آموزش های خود را به کارمندان ارائه کنید. بدین ترتیب شما ۶۰ درصد در زمان خود کارمندان صرفه جویی می کنید. اما در نهایت بازدهی بسیار بالاتری نسبت به آموزش فیزیکی خواهید داشت. چرا که شرایط در این نوع آموزش بسیار مساعد تر برای طرفین می باشد. همچنین عوامل مانع مانند خستگی یا عجله داشتن نیز نمی توانند برای آموزش شما مشکل ساز شوند.

۵ دلیل استفاده از آموزش مجازی در ادارات و سازمان ها

۱- آموزش مجازی ضمن خدمت

آموزش مجازی امکانات زیادی در اختیار شما قرار می دهد. امکانات این پلتفرم آنقدر قابل رشد است که به نظر بسیاری از کارشناسان ما تنها زیر ۱۰ درصد از ویژگی های آن را امروزه در اختیار داریم. به دلیل انعطاف پذیری بالایی که این سبک آموزشی دارد، به شما اجازه می دهد که ضمن خدمت و در هنگام کار کردن و فعالیت سبک، به آموزش بپردازید. این ویژگی به خصوص برای افرادی که به دلیل کمبود وقت نمی توانند در کلاس های حضوری شرکت کنند بسیار موثر است.

۲- آموزش مجازی سریع و آسان است

شما برای شرکت در کلاس های فیزیکی باید مقدمات زیادی را طی کنید. از رسیدن به مقصد کلاس تا انتظار برای رسیدن دانشجویان و استاد. همه این مسائل زمان زیادی از شما می گیرد و به کندی روز شما را سپری می کند. اما آموزش مجازی سریع و آسان است. کارمندان در حین خدمت و یا بلافاصله پس از تایم کاری می توانند اطلاعات جدیدی کسب کنند.

۳- آموزش مجازی به صرفه است

آموزش در محیط های اداری و کاری علاوه بر مشکل بودن، هزینه بر نیز می باشد. از برپایی جلسات در مکانی خاص گرفته تا همچنین چاپ بسیاری جزوه و مقالات. اما در آموزش مجازی خبری از این مسائل نیست. دیگر نیازی به مکان برای برگزاری کلاس نیست. همچنین به لطف محیط مجازی دیگر نیازی به چاپ جزوه و کتاب و… نیست. از این رو با استفاده از آموزش مجازی می توانید هزینه های شرکت خود را تا حد چشمگیری کاهش دهید.

۴- با آموزش مجازی کارمندان خود را ارزیابی کنید

ارزیابی کارمندان یکی از مواردی است که به شما کمک می کند تا به شناخت خوبی از افراد تیم خود دست پیدا کنید. با این کار می توانید نقاط قوت و ضعف آن ها را بشناسید و به رفع و تقویت آن ها کمک کنید. این مسئله باعث می شود کارمندان شما از افرادی قدرتمند تشکیل شود. در نتیجه تیمی فوق العاده با بهترین ویژگی ها خواهید داشت که بازدهی شرکت شما را بالاتر می برد.

۵ دلیل استفاده از آموزش مجازی در ادارات و سازمان ها

۵- کارمندان وفادار داشته باشید

یکی از مواردی که متاسفانه در محیط های کار مشاهده می کنیم، گردش کارمندان با نرخ بالا است. به این معنا که به دلایل مختلف کارمندان پس از مدت زمانی از محل کار خود خسته می شوند و ترجیح می دهند به شغل دیگری بروند. اما اگر به بالا بردن سطح دانش آن ها به روش های نوین اهمیت دهید قطعا آن ها نیز دوست دارند در محل کار خود بمانند، پیشرفت کنند و باعث پیشرفت کلی مجموعه شوند.

جمع بندی

بهترین راه برای افزایش دانش در محیط های کاری استفاده از آموزش مجازی سازمانی است. اگر قصد دارید تا در محیط کار خود چنین سیستمی را پیاده سازی کنید، می توانید با مجموعه تهران سرور پیشرو در ارائه خدمات وب و کلاس مجازی همکاری کنید. برای خرید کلاس مجازی ادوب کانکت و بیگ بلو باتن و همچنین طراحی مودل می توانید با ما تماس بگیرید. علاوه بر این برای دیدن آموزش های ویدیویی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا