طراحی سایت و وردپرس

10 گام کلیدی برای راه اندازی سایت کسب و کار کوچک

چطور یک سایت خوب برای کسب و کارمان بسازیم؟

10 گام کلیدی برای راه اندازی سایت کسب و کار کوچک

این روزها داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری یک ضرورت است. فرقی نمی کند که در چه حوزه ای فعالیت می کنید. تفاوتی ندارد تازه شروع به کار کردید و کسب و کار کوچکی دارید یا در کار خود سابقه زیادی دارید. شما در هر صورتی به یک وب سایت برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف خود نیاز دارید. با این حال کسب و کارهای کوچک بیشتر از دیگران نیاز به راهنمایی در این خصوص دارند. چرا که آشنایی چندانی با این مسائل ندارند. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله 10 گام کلیدی برای راه اندازی سایت کسب و کار کوچک را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم می خواهید در کنار کسب و کار کوچکتان سایتی راه اندازی کنید، با این مقاله همراه باشید.

1- انتخاب نام دامنه خوب و مناسب

انتخاب نام دامنه خوب و مناسب

اولین قدم نام برند شماست. نام برندی که بهتر است نام سایت و دامنه شما نیز باشد. دامنه نقطه ورود کاربران به سایت شماست از این رو اهمیت زیادی دارد. یک نام دامنه خوب باید ویژگی های زیادی داشته باشد. باید املای ساده ای داشته باشد. سعی کنید تا جای ممکن از استفاده از کلمات ساختگی و بسیار عامیانه دوری کنید. اهمیت پسوند دامنه را درک کنید. بهتر است بیشتر از پسوندهای .com و .ir برای دامنه خود استفاده کنید. نکته دیگر عدم استفاده از اعداد و خط فاصله در آدرس اینترنتی است چرا که خیلی زود از یاد کاربر می روند. استفاده از نام های بیاد ماندنی، کوتاه و خوش آوا می تواند در این زمینه به شما بسیار کمک کند. نکته ای که می تواند به سئو شما نیز کمک کند، استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه است.

2- تهیه سرویس میزبانی مناسب

تهیه سرویس میزبانی مناسب

سایت شما باید از هر نظر امن و مطمئن باشد. اولین قدم برای دستیابی به این مسئله انتخاب هاستینگ و سرویس میزبانی مناسب است. سعی کنید درباره ارائه دهنده هاست و سرویس میزبانی که قصد خرید از آن را دارید بسیار تحقیق کنید. مطمئن شوید که سرویس های آن ها کیفیت لازم را دارا باشند. همچنین اطمینان حاصل کنید که پشتیبانی 24 ساعته در 7 شبانه روز داشته باشند. شما می توانید از هاست، سرور مجازی یا سرور اختصاصی برای میزبانی سایت خود استفاده کنید. توصیه می کنیم اگر در ابتدای راه هستید، کسب و کار کوچکی دارید و مخاطبانتان نیز به حد زیادی نرسیده اند، با هاست اشتراکی سایت خود را راه اندازی کنید. در ادامه مسیر اگر نیاز به فضای بیشتری داشتید و رشد کردید می توانید به سراغ سرور مجازی یا سرور اختصاصی بروید.

3- صفحه درباره ما را دریابید

صفحه درباره ما را دریابید

یکی از مهم ترین صفحات هر وب سایتی، صفحه درباره ما است. شما می توانید از این صفحه به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. در حقیقت مهم است که فوراً به مردم اطلاع دهید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید تا هنگام بازدید از وب سایت کسب و کار کوچک شما احساس سردرگمی نکنند. کسب و کار خودتان را در این صفحه به صورت تمام و کمال معرفی کنید. بدین صورت بازدیدکنندگان بیشتری جذب خواهید کرد. چرا که با این کار اعتماد آن ها را به خوبی جلب می کنید.

4- استفاده از بهترین CMS بازار

استفاده از بهترین CMS بازار

از آن جایی که شما قصد دارید برای کسب و کار کوچکی سایت طراحی کنید، قطعا بودجه محدود تری دارید. به همین دلیل قطعا استفاده از سایت کدنویسی شده به درد شما نمی خورد. چرا که این نوع سایت ها بسیار هزینه بالایی دارند و زمان زیادی تا آماده سازی آن ها لازم است. در حقیقت بهترین گزینه برای شما استفاده از CMS یا همان سیستم مدیریت محتوا است. خوشبختانه سیستم های مدیریت محتوا رشد زیادی کردند و سایت های بسیار خوبی در سطح جهانی به شما تحویل می دهند. تعداد زیادی از این سیستم ها وجود دارند. وردپرس، جوملا، دروپال، ویکس و… با این حال بهترین و محبوب ترین CMS دنیا بدون شک وردپرس است و سعی کنید از آن برای سایت خود بهره ببرید.

5- انتخاب پلتفرم مناسب برای تجارت الکترونیک

انتخاب پلتفرم مناسب برای تجارت الکترونیک

اگر قصد دارید در سایت خود محصول یا خدماتی را به فروش برسانید، باید از یک پلتفرم مناسب جهت تجارت الکترونیک یا همان e-commerce استفاده کنید. به عبارتی اگر تصمیم دارید به کاربران اجازه دهید تا به صورت آنلاین با شما معامله کنند، باید پلتفرم مناسب را برای خود انتخاب کنید. از این رو اگر وردپرس را برای سایت خود انتخاب کرده اید، بهترین گزینه پیش روی شما در این خصوص قطعا ووکامرس WooCommerce است. هرچند گزینه های دیگری مانند Shopify، Business Squarespace، Wix، و… نیز دارید.

6- رابط کاربری جذاب و متناسب با موضوع سایت بسازید

رابط کاربری جذاب و متناسب با موضوع سایت بسازید

یکی از اصلی ترین راه های جذب مخاطب استفاده از ظاهر زیبای سایت است. این ترفندی است که بسیاری از طراحان سایت از آن استفاده می کنند. با این حال زیبا بودن به تنهایی راهگشا نیست. در کنار سایت زیبایی که طراحی می کنید باید رابط کاربری کارآمد و خوبی را نیز پیاده سازی کنید. استفاده از فونت های خوانا، منوهای مناسب، فوتر و هدر جذاب و… همگی به شما در بهبود عملکرد سایت و پروسه جذب بازدیدکننده بسیار کمک می کند. از طرفی سعی کنید فضا و طراحی سایت با موضوع و حوزه کاری شما نیز همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر یک وبلاگ فوتبالی دارید از المان های فوتبالی و رنگ هایی مثل سبز بیشتر استفاده کنید.

7- سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

اگر می خواهید سایت کسب و کار کوچک خود را خیلی زود و سریع رشد دهید، باید آن را برای موتورهای جستجو به خصوص گوگل بهینه سازی کنید. به این فرآیند به اصطلاح سئو SEO گفته می شود. قرار گرفتن در صفحات اول و لینک های نخست نتایج جستجو آرزوی هر وب سایتی است. کمتر کاربرانی هستند که به صفحات دیگر به غیر از صفحه اول برای رسیدن به نتیجه مورد نظر خود بروند. اگر می خواهید کسب و کار خود را رونق ببخشید و در کوتاه مدت آن را گسترش دهید، باید سایت خود را سئو کنید. البته سئو کلاه سفید/ خاکستری و در بازه زمانی منطقی. نه سئو کلاه سیاه در مدت زمانی کوتاه و با اثرات مخرب.

8- به طور منظم محتوای با کیفیت ایجاد و منتشر کنید

به طور منظم محتوای با کیفیت ایجاد و منتشر کنید

یکی از راه هایی که می توانید خودتان را در نتایج گوگل بالا ببرید و به سئو سایت کمک کنید تولید محتوا است. تولید محتوا راحت ترین راه برای بهبود سئو و انجام تبلیغات مختلف محصولات شما است. باید یک استراتژی برای تولید و نشر محتوای خود داشته باشید. طی بازه های زمانی مشخص و معین سعی کنید مطالب خود را منتشر کنید. بدین ترتیب هم به گوگل و هم به کاربران خود اطلاع می دهید که در روز و ساعت مقرری، قرار است مطلب جدیدی منتشر کنید. این کار جهت بهبود فرآیند سئو شما بسیار موثر است. برای این کار حتما یک وبلاگ نیز در نظر بگیرید.

9- در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

یکی از بهترین مکمل های هر سایت فعالیت های آن در شبکه های اجتماعی است. در این شبکه ها مشتریان زیادی وجود دارند که شاید از وجود سایت شما بی خبر باشند. سعی کنید با فعالیت در چنین شبکه هایی، دیگران را با سایت و حوزه کاریتان آشنا کنید. با این حال پیشنهاد می کنید آن ها را برای خرید محصول یا خدمت، به سایت هدایت کنید. با این کار به رشد سایت خود کمک می کنید. اما اگر پروسه خرید و فروش را در همان شبکه ها انجام دهید، متاسفانه سایت خود را رها کرده اید!

10- طراحی ریسپانسیو را رعایت کنید

طراحی ریسپانسیو را رعایت کنید

امروزه تعداد کسانی که از طریق گوشی های هوشمند به وب گردی می پردازند بیشتر از تعداد افرادی است که این کار را با رایانه های شخصی انجام می دهند. همین مسئله نشان دهنده این موضوع است که تعداد زیادی از مشتریان شما کاربران موبایل ها هستند. از این رو اگر سایت شما ریسپانسیو یا واکنشگرا نباشد، تعداد زیادی از این مشتریان که طبق آمار نزدیک به 80 درصد هستند را از دست می دهید. این یعنی از دست دادن مبالغ زیادی که می توانست در جهت پیشرفت شما خرج شود. از این رو به طراحی واکنشگرا اهمیت دهید و آن را دست کم نگیرید.

جمع بندی

این 10 گام کلیدی می تواند شما را در مسیر راه اندازی و طراحی سایت برای کسب و کارهای کوچک راهنمایی کند. با این حال اگر توانایی ساخت و راه اندازی وب سایت را به هر دلیلی ندارید نگران نباشید. مجموعه تهران سرور آماده همکاری با شماست. تیم طراحی سایت وردپرس مجموعه ما، در کمترین زمان و با بهترین کیفیت انواع وب سایت را برای کسب و کار شما راه اندازی می کند و آن را به شما تحویل می دهد. برای اطلاع از پلان های طراحی سایت ما و همچنین دریافت مشاوره رایگان، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا