سرور مجازی

کاربردهای سرور مجازی

سرور مجازی در کجا به کار می آید؟

کاربردهای سرور مجازی

سرور مجازی یا VPS بخشی از یک سرور اختصاصی است. بخشی که به تنهایی دارای زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری است. همچنین دارای منابع مختص به خود شامل رم، حافظه و… نیز می باشد که قابل مدیریت است. با این توضیح شاید گمان کنید سرور مجازی همان هاست اشتراکی است. اما اینطور نیست. VPS بر خلاف هاست اشتراکی منابع جداگانه و اختصاصی دارد. پس VPSها بر روی یک سرور تداخلی باهم ندارند. اما این موضوع در هاست های اشتراکی به گونه ای است که افزایش ترافیک یک هاست می‌تواند باعث کاهش سرعت هاست های دیگر شود. این تفاوت عملکرد باعث تفاوت در کاربردها نیز شده است. در این مقاله قصد داریم کاربردهای سرور مجازی را به شما معرفی کنیم. پس با تهران سرور همراه باشد.

انواع مختلف کاربردهای سرور مجازی

در حقیقت دلیل نامگذاری مختلف هاست، سرور مجازی، سرور اختصاصی و… تفاوت در عملکرد آن ها است. به همین جهت کاربرد هر یک نسبت به دیگری متفاوت است. اگر قصد خرید یا اجاره سرور مجازی را دارید، باید بدانید از آن در چه جاهایی می توانید استفاده کنید.

1- میزبانی سایت

اولین کاربردی که به ذهن همه خطور می کند میزبانی سایت است. در واقع شاید این پر استفاده ترین جایی باشد که از سرویس های میزبانی استفاده می شود. اکثر افراد برای شروع کسب و کار خود به هاست های اشتراکی رو می آورند. اما ممکن است بعد از مدتی احساس کندی کنید. در این صورت باید اقدام به تهیه سرور اختصاصی یا سرور مجازی کنید. اما از آن جایی که هزینه خرید یا اجاره سرور اختصاصی بسیار بالا است و همچنین اغلب کسب و کارهای بزرگ از آن استفاده می کنند، بهترین گزینه سرور مجازی است.

میزبانی سایت

2- گیم سرور

گیم سرور یا سرور بازی، نوعی سرور برای اجرای بازی های آنلاین است. راه اندازی سرور بازی بر روی VPS علاوه بر سرعت، امنیت بالایی نیز دارد. در واقع باید گفت استفاده از سرور مجازی یکی از بهترین گزینه ها برای میزبانی سرور خصوصی بازی ها است. استفاده از VPS مزایای زیادی هم برای بازیکنان و هم سازندگان بازی به همراه دارد. امروزه تعداد زیادی از معروف ترین بازی های آنلاین مانند Minecraft از VPS استفاده می کنند.

3- بورس، فارکس و رمز ارز

بازارهای مالی این روزها به خصوص در دوران کرونا طرفداران زیادی پیدا کرد. در راس آن ها نیز بورس، فارکس و بازار رمز ارزها بود که مورد توجه بودند. افرادی وجود دارند که به صورت حرفه ای و شبانه روزی در چنین بازارهایی فعالیت می کنند. برخی از معاملات این افراد آنقدر حساس و مهم است که یک ثانیه نیز برای آن ها مهم تلقی می شود. از این رو برای دور ماندن از ضررهای ناشی از کندی و مشکلات اینترنت، از سرور مجازی استفاده می کنند.

4- جایگزینی برای VPN

اگر به دنبال یک آی پی ثابت برای کسب و کار بزرگ اینترنتی خود هستید، بهتر است قید VPN را بزنید و به سراغ سرور مجازی بروید. این سرورها می توانند یک شبکه با سرعت اینترنت بالا را در اختیار شما قرار دهند. عدم تغییر آی پی در این سرور به شما اجازه می دهد به صورت جهانی فعالیت خود را ادامه دهید. بدون آن که تحریم های اینترنتی به هویت و مکانی که در آن حضور دارید شک کنند!

5- بک آپ گرفتن از اطلاعات

اطلاعات شما مهم ترین دارایی شما است. از این رو باید در فواصل زمانی مشخص و معین از آن ها بک آپ یا نسخه پشتیبان تهیه کنید. توصیه می کنیم اگر حجم اطلاعات زیادی دارید، به صورت مداوم و در فواصل زمانی کوتاه نسخه پشتیبان می گیرید و امنیت برای شما حائز اهمیت است، خرید سرور مجازی بهترین گزینه برای شما می باشد. مزیتی که سرور مجازی دارد کنترل از راه دور و مدیریت آسان اطلاعات در هر زمان و مکان است.

بک آپ گرفتن از اطلاعات

6- سایر کاربردهای سرور مجازی

مواردی که ذکر کردیم مهم ترین و کاربردی ترین موارد استفاده از VPS هستند. اما تنها به این موارد بسنده نخواهیم کرد. از سرور مجازی می توان در تست های کدنویسی نیز استفاده کرد. اگر قصد بازاریابی به صورت ایمیلی را دارید نیز می توانید از VPS به عنوان سرور ایمیل بهره بگیرید. همچنین می توانید برای پیاده سازی انواع مختلف نرم افزار، برنامه یا اپلیکیشن نیز از به صورت 24 ساعته  از سرور مجازی کمک بگیرید.

جمع بندی

سرور مجازی یکی از پرکاربردترین سرویس ها است که با آن می توانید در بخش های مختلف کار خود را پیش ببرید. تهران سرور ارائه دهنده سرور مجازی آماده همکاری با شما می باشد. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرورهای تهران سرور است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به خرید سرور مجازی از تهران سرور، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید. همچنین برای دیدن آموزش های ویدیویی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا