آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

۴ ایده برای نورپردازی کلاس مجازی

۴ ایده برای نورپردازی کلاس مجازی

یک کلاس مجازی خوب باید دارای تجهیزات استانداردی باشد. در حقیقت یک سری موارد باید به خوبی رعایت شوند تا بازدهی کلاس مجازی هم سطح با کلاس های حضوری باشد. بسیاری از کلاس‌ ها به صورت ارتباط تصویری میان معلم و دانش آموز برگزار می شود. این کار به دلیل آن است که معلم باید مطالبی را از طریق تصویر به دانش آموز منتقل کند. برای مثال عکسی را نشان دهد و یا بر روی تخته وایت برد چیزی بنویسد. نبود نور مناسب می تواند بر کیفیت این ارتباط اثرات منفی بگذارد. از این رو باید برای نورپردازی کلاس مجازی از روش هایی استفاده کرد. در این مقاله تهران سرور قصد داریم ۴ ایده برای نورپردازی کلاس مجازی را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید تا کلاسی با کیفیت داشته باشید.

*نکته: سعی کنید علاوه بر توصیه هایی که در ادامه در خصوص نور و نورپردازی به شما می کنیم، بر روی کیفیت وب کم یا دوربین خود نیز حساسیت به خرج دهید. گاهی ممکن است نورپردازی شما در بهترین حالت ممکن باشد اما به دلیل کیفیت پایین وب کم یا دوربین، تصاویر ارسالی نیز کیفیت مناسبی نخواهند داشت.

۱- استفاده از رینگ لایت یا حلقه نور

رینگ لایت یا حلقه نور
رینگ لایت یا حلقه نور

پیشرفت در زمینه تولید محتوای ویدیویی و همچنین توجه ویژه کاربران به شبکه هایی مانند یوتیوب و آپارات. باعث شد تا ابزارهای جدیدی برای تولید هرچه بهتر این سبک از محتوا به وجود آید. یکی از این ابزارها رینگ لایت یا همان حلقه های نوری است. استفاده از حلقه های نور یا همان رینگ لایت ها امروزه بسیار زیاد شده. بلاگرها، یوتوبرها و تولید کنندگان ویدیو از این ابزار بسیار استفاده می کنند. دلیل استفاده از آن ها نیز، سادگی و راحتی در استفاده و همچنین قیمت مناسب آن ها به نسبت ابزارهای نورپردازی حرفه ای است. با کمک یک رینگ لایت می توانید به بهبود نور محیط برگزاری کلاس خود کمک کنید. خروجی این کار تصاویری با کیفیت از تدریس شماست.

۲- استفاده از وب کم چراغ دار

وب کم چراغ دار
وب کم چراغ دار

مهم ترین ابزار برای برقراری ارتباط تصویری در کلاس مجازی، وب کم یا دوربین است. وب کم ها بیشتر برای این کار استفاده می شوند و به نوعی مخصوص چنین عملیاتی طراحی شدند. یکی از انواع وب کم که این روزها بسیار طرفدار دارد به خصوص در میان کسانی که وبینار یا کلاس آنلاین برگزار می کنند، وب کم چراغ دار است. بسیاری از این وب کم ها در کنار یا دور خود از چراغ ال ای دی بهره می برند و به شما در ارائه تصویری واضح و پر نور تر کمک می کنند. دوتا از بهترین گزینه های این سبک وب کم، وب کم کلاس آنلاین Vitade 1080P Streaming Cam و Razer Kiyo Streaming Webcam است که از یک حلقه کوچک ال ای دی نیز بهره می برند.

۳- بهره گیری از نور طبیعی

نور طبیعی
نور طبیعی

اگر محدودیت زمانی ندارید می توانید کلاس ها را در ساعات پر نور روز ضبط کنید. در حقیقت نور طبیعی بهترین و ارزان ترین روشی است که می توانید با آن برای کلاس مجازی خود ویدیو تهیه کنید. اگر مکانی که قصد برگزاری کلاس در آن را دارید دارای نورگیر است بهتر است ساعات برگزاری و ضبط را طوری تنطیم کنید که نور نیز به محیط شما بتابد. در این روش دیگر نیاز به تهیه ابزاری اضافی ندارید و به صورت رایگان می توانید به نورپردازی کلاس مجازی بپردازید.

۴- استفاده از لامپ و زر ورق

لامپ و زر ورق
لامپ و زر ورق

یکی دیگر از روش های کم هزینه استفاده از لامپ های معمولی در کنار زر ورق آلومینیوم است. در حقیقت باید طوری این کار را انجام دهید که نور به زر ورق بتابد و آن را منعکس کند، در نتیجه انعکاس نور، تصاویر زنده و بهتری خواهید داشت. البته این کار برای محیط های کوچیک و تاریک مناسب است. برای مثال می توانید از نور چراغ مطالعه نیز استفاده کنید. توصیه ما استفاده از این روش در کلاس های مجازی کم هزینه و با تعداد نفرات پایین است که مطالب مهمی را قصد ندارید در ویدیو به دانش آموزان نشان دهید.

جمع بندی

هر یک از این ایده ها می توانند گزینه مناسبی برای کلاس مجازی شما به حساب بیاید. شما می توانید بسته به میزان بودجه و امکاناتی که می خواهید یکی از آن ها را برای خود انتخاب کنید. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی دارید نیز می توانید از طریق تهران سرور اقدام به خرید نمایید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا