طراحی سایت و وردپرس

4 ترفند ساده برای جلوگیری از هک سایت

چطور از هک سایت جلوگیری کنیم؟

4 ترفند ساده برای جلوگیری از هک سایت

بحث امنیت یکی از مهم ترین مسائل در حوزه وب سایت به شمار می رود. تمام مدیران وب سایت دوست دارند سایتی امن داشته باشند و از گزند هک و حملات به دور باشند. با این حال گمان می کنند برای این کار نیاز به انجام کارهای عجیب و غریبی دارند. شما با راه هایی بسیار ساده می توانید امنیت سایت خود را تا حد چشمگیری بالا ببرید. در این مقاله ما 4 ترفند ساده برای جلوگیری از هک سایت به شما معرفی می کنیم. این روش ها در هر نوع سایتی قابل پیاده سازی هستند و می توانند به امنیت وب سایت شما کمک شایانی بکنند.

1. افزونه های امنیتی

در ابتدا باید به سراغ امنیت سیستم های مدیریت محتوا برویم. اگر از CMS های مختلف مانند وردپرس، جوملا یا حتی دروپال استفاده می کنید، نیازی نیست خیلی از کارها و ویژگی ها را با کدنویسی انجام دهید. وجود افزونه های مختلف در این سیستم ها کار را برای شما ساده می کند. افزونه های امنیتی از بهترین و مهم ترین المان های هر سایت با CMS است. وظیفه این افزونه ها اسکن و رفع خطراتی است که سایت شما را تهدید می کند. کار با این افزونه ها نیز بسیار ساده و راحت است و پس از نصب کار خود را به سادگی انجام می دهند.

2. پروتکل امنیتی HTTPS و SSL

پروتکل امنیتی HTTPS و SSL

استفاده از پروتکل HTTP چند سالی است که منسوخ شده و دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد. حتی گوگل سایت هایی که هنوز به پروتکل HTTPS کوچ نکرده اند را ناامن تشخیص می دهد و بعضاً آن ها از نتایج جستجو حذف می کند. از این رو باید از آن استفاده کنید. در حقیقت HTTPS یا گواهی SSL بیانگر این است که انتقال اطلاعات بین سرور و سایت، امن و رمزگذاری شده است. به بیان دیگر فرد دیگری نمی تواند در میانه راه به آن دست یابد یا به اصطلاح آن را هک کند. درصد هک شدن سایت هایی که از این پروتکل بهره می برند بسیار پایین است.

3. بروزرسانی منظم سایت

اگر از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنید بهتر است هسته CMS و افزونه ها و قالب ها را به طور منظم و در بازه های زمانی مشخص بروزرسانی کنید. این کار باعث می شود حفره های امنیتی نسخه های قبلی را برطرف کنید و دسترسی های امنیتی را محدودتر سازید. در سایت هایی که کدنویسی شده هستند مثلا با PHP راه اندازی شده اند داستان کمی متفاوت است. شما باید در این سایت ها از ابزارهایی خاص مانند RubyGems استفاده کنید تا نقاظ ضعف‌ احتمالی سایت شما را پیدا و رفع کند.

4. تغییر مداوم رمز عبور وب سایت

تغییر رمز

شما برای ورود به هاست یا خود وب سایت می توانید رمز عبورهایی تعبیه کنید. با استفاده از این رمزها تنها خودتان به هاست و سایت دسترسی دارید. اما نباید از این رمز به مدت طولانی و در بلند مدت استفاده کنید. سعی کنید در بازه های زمانی کوتاه مدت رمز خود را تغییر دهید و همچنین توجه کنید که این رمز را در اختیار چه کسانی قرار می دهید. اگر سایت شما چندین ادمین دارد باید این مسئله را بسیار جدی بگیرید.

جمع بندی

با همین 4 ترفند ساده و به ظاهر پیش پا افتاده می توانید در برابر حملات و هک های بسیار خود را ایمن کنید. ما در تهران سرور تمام این موارد را در طراحی سایت شما اعمال می کنیم و به خوبی سایت شما را در برابر حملات و هک ها ایمن خواهیم ساخت. تیم طراحی سایت وردپرس مجموعه ما، در کمترین زمان و با بهترین کیفیت انواع وب سایت را برای کسب و کار شما راه اندازی می کند و آن را به شما تحویل می دهد. برای اطلاع از پلان های طراحی سایت ما و همچنین دریافت مشاوره رایگان، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا