سئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرس

5 نکته مهم در جذابیت وب سایت

چطور وب سایتی جذاب داشته باشیم؟

5 نکته مهم در جذابیت وب سایت

امروزه وب سایت های زیادی در دنیای اینترنت وجود دارد. تعداد سایت های فعال آنقدر زیاد است که شمارش آن کار ساده ای نیست. با این حال تنها تعداد اندکی هستند که می توانند کاربران را به سمت خود جذب کنند. فارغ از مسائل سئو و مسائل فنی، رعایت اصول جذابیت مسئله مهم دیگری است که در جذب مخاطب تاثیر به سزایی دارد. در حقیقت امروزه اگر سایت شما از نظر بصری برای مخاطبان جذاب نباشد به راحتی آن را ترک می کنند. به عبارتی دیگر کارایی سایت در گرو زیبایی آن نیز می باشد. اما چطور می توان جذابیت را به سایتی اضافه کرد؟ در این مقاله قصد داریم ۵ نکته و المان برای افزایش جذابیت وب سایت به شما معرفی کنیم. پس با وبلاگ تهران سرور همراه باشید تا سایتی جذاب راه اندازی کنید.

چرا جذابیت وب سایت مهم است؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اصلا چرا جذابیت وب سایت مهم است؟ کاربرد سایت اهمیت دارد و بسیاری از سایت ها با ظاهری زشت همچنان کار مخاطبان را انجام می دهند. این نکته درستی است اما تا زمانی که رقیبی نداشته باشید. در واقع به محض ورود رقیب به حوزه شما، شما باید از هر نظر قدرتمند عمل کنید. ممکن است در تمام زمینه ها باهم برابر باشید اما در بحث ظاهر رقیب شما بهتر عمل کند. همین مسئله باعث می شود بازدید کنندگان سایت رقیب شما را ترجیح دهند. چرا که دیدن المان های جذاب و طراحی مدرن دید بهتری به آن ها می دهد. همچنین مخاطبان حس بهتری در هنگام حضور در سایت شما دارند. تمام این موارد به سوال شما مبنی بر اهمیت جذابیت برای سایت پاسخ می دهد. اما برای افزایش این جذابیت باید چه کاری انجام داد و از چه المان هایی بهره برد؟

1. استفاده از تصاویر

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید تصاویر هستند. تصاویر تاثیرگذاری بسیار بالایی بر مخاطبان شما دارند. تاثیرات آن ها می تواند از قدرتمند ترین کلمات نیز بیشتر باشد. به عبارتی مفاهیمی که می توانید با تصاویر شخصی سازی شده به مخاطبان القا کنید خیلی بیشتر از سایر المان ها است. همین مسئله باعث ایجاد و افزایش جذابیت در سایت شما می شود. سایت هایی که از تصویر استفاده نمی کنند و متکی به متن هستند خیل عظیمی از مخاطبان را از دست می دهند. استفاده از تصاویر علاوه بر افزایش جذابیت باعث عدم خستگی مخاطبان نیز می شود. اتکای تنها بر متن می تواند باعث سردرگرمی مخاطبان شما شود.

چطور وب سایتی جذاب داشته باشیم؟

2. استفاده از ویدیو

محتوای صوتی و تصویری همیشه برای مخاطب جذاب است اما به شرطی که در جای درست از آن استفاده شود. ویدیوها نیز همیشه نزد کاربران از محبوبیت بالایی برخوردارند و بسیاری از کاربران علاقه خاصی به ویدیوهای اختصاصی دارند. سعی کنید برای مطالبی که امکان تهیه ویدیو دارند حتما این کار را انجام دهید. محتوای صوتی و تصویری علاوه بر تاثیرگذاری بیشتری که دارد، مفاهیم را به سرعت منتقل می کند. همین مسئله باعث جذاب تر شدن محتوای سایت شما می شود.

3. به جزئیات توجه کنید

مسئله دیگری که باید آن را مد نظر قرار دهید، توجه به جزئیات است. اگر بتوانید این جذابیت را در جای جای سایت خود به کار ببرید کار بزرگی انجام داده اید. بدین صورت که در استفاده از تصاویر، رنگ ها، ویدیوها و… جذابیت در ریز کار شما وجود داشته باشد. ساخت تصاویر و ویدیوهای اختصاصی می تواند یکی از مهم ترین مسائل در جذابیت در جزئیات باشد. البته ذکر این نکته لازم است که نباید وب سایت خود را با ایده های بیهوده پر کنید. اما سعی کنید در کوچک ترین طرح خود نیز ورود کرده و آن هارمونی کلی را در جزییات نیز به کار برید.

4. تاثیر رنگ ها

رنگ ها می توانند معنای خاصی داشته باشند. همین مسئله باعث می شود بسیاری از طراحان سایت از رنگ هایی خاص برای بیان مفاهیم برند خود استفاده کنند. به عنوان مثال یک سایت که محصولات کشاورزی می فروشد بدون شک با استفاده از رنگ سبز می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد. این مسئله باعث ایجاد سنخیت و هماهنگی بین فرم و محتوا و در نتیجه افزایش جذابیت می شود. وقتی کوچک ترین مسائل را مد نظر قرار دهید می توانید مخاطبان سخت گیر و ریزبین را نیز راضی کنید.

چطور وب سایتی جذاب داشته باشیم؟

5. طراحی برای کاربر

شاید مهم ترین مسئله گزینه پنجم و آخر ما باشد. یعنی طراحی برای کاربر. مهم ترین کسی که سایت برای آن طراحی می شود بدون شک کاربران آن است. درست است که شما صاحب و مالک سایت هستید اما کاربران هستند که باید از آن استفاده کنند. از این رو باید جامعه هدف خود و کاربران خاص خود را بشناسید. سلایق، علایق و مفاهیم مورد علاقه آن ها را پیدا کنید. با این کار جذابیت در بطن کار شما وجود دارد و وب سایت شما برای کاربران کاملا دلربا خواهد بود. همچنین تجربه بهتری را برای آن ها در سایت ایجاد می کنید که قطعا بازخورد خوبی نیز خواهید گرفت.

جمع بندی

اگر قصد ورود به دنیای تجارت الکترونیک را دارید باید به طراحی سایت خودتان توجه زیادی کنید. اگر اینگونه نباشد باید بگوییم بهتر است فکر این کار را از سرتان بیرون کنید! سعی کنید طراحی وب سایت خود را تیم های با سابقه و حرفه ای واگذار کنید تا نتیجه کار با ایده و افکار شما همخوانی داشته باشد. مجموعه تهران سرور پیشرو در خدمات وب، آموزش مجازی و طراحی سایت آماده همکاری با شما است. تیم طراحی سایت ما متشکل از افرادی با سابقه و حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت هستند که می توانند انواع سایت را برای شما طراحی کنند. تهران سرور شما را با یک طراحی اصولی و سئو منظم شما را به نقطه اوج در کسب و کارتان می رساند. همچنین برای دیدن آموزش‌های ما می‌توانید به کانال‌ آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا