سئوطراحی سایت و سئو

5 ترفند برای جستجوی بهتر در گوگل

چطور در گوگل بهتر جستجو کنیم؟

5 ترفند برای جستجوی بهتر در گوگل

موتور جستجوی گوگل قطعا به عنوان بهترین، قدرتمندترین و محبوب ترین موتور جستجو در دنیا شناخته می شود. دلیل این امر پیشرفت های روز افزون این موتور جستجو نسبت به رقبا است. استفاده از الگوریتم های فوق حساس باعث شد تا گوگل بهینه سازی گسترده ای بر روی نتایج جستجو اعمال کند. با وجود این همه پیشرفت، ممکن است گاهی به نتیجه مورد نظر خود نرسید. اما نباید ناامید شوید. گوگل برای این موضوع هم روش های زیادی در نظر دارد. در این مقاله قصد داریم 5 ترفند برای جستجوی بهتر در گوگل را به شما معرفی کنیم تا جستجویی بهتر در این موتور جستجوی محبوب داشته باشید. پس با تهران سرور همراه باشید.

1. جستجو بر اساس تصویر

ما معمولا با تایپ کلمات کلیدی جستجو می‌کنیم. اما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که به حجم یا نسخه دیگری از تصویری که در یک وب سایت یا سیستم خود پیدا کرده‌ اید، نیاز داشته باشید. در چنین شرایطی، جستجوی تصویری گوگل بهترین ابزار برای این کار است. برای این کار کافی است به Google Images یا Google Lens مراجعه کنید و با آپلود عکس یا آدرس اینترنتی آن به جستجو بپردازید.

چطور در گوگل بهتر جستجو کنیم؟

2. دقیق تر جستجو کنید

با استفاده از علامت نقل قول (“) در اطراف عبارت می توانید به جستجوی دقیق تر بپردازید. به عنوان مثال اگر به دنبال جمله ای هستید و می خواهید بدانید چه کسی آن را نقل کرده است باید از این علامت در ابتدا و انتهای جمله خود استفاده کنید تا جستجوی گوگل به صورت دقیق تری برای شما انجام بگیرد. این ترفند جستجو زمانی به کار می آید که بخواهید یک نقل قول خاص را در وب سایت‌ های مختلف پیدا کنید.

3. جستجو در سایت توسط گوگل!

فرض کنید به موضوعی علاقه مند هستید که توسط یک وب سایت خاص پوشش داده می‌ شود. بنابراین دوست دارید سایر مقالات مرتبط با موضوع را در آن وب سایت بخوانید. مسئله این است که یا می‌ توانید به آن وب سایت بروید و موضوع را جستجو کنید. یا یک جستجوی متمرکز وب سایت در گوگل انجام دهید. به عنوان مثال شما به دنبال مقالاتی درباره سئو در تهران سرور هستید. برای این کار کافی است، tehranserver.ir:سئو چیست؟ را در نوار گوگل سرچ کنید. بدین صورت تمام مقالاتی که در این خصوص باشند به شما نشان داده می شوند.

چطور در گوگل بهتر جستجو کنیم؟

4. جستجوی پیشرفته گوگل

گاهی برای دقیق تر جستجو کردن نیازمند دادن اطلاعات جانبی بیشتری هستید تا به یک هدف خاص برسید. در این صورت باید از جستجوی پیشرفته یا همان Advance Search استفاده کنید. برای این کار نیز باید از بخش تنظیمات صفحه سرچ بر روی Advance Search کلیک کنید تا به صفحه جستجوی پیشرفته هدایت شوید. توجه کنید که این تنظیم به دلیل دقیق تر بودن با نتایج کمتری نسبت به جستجوی عادی همراه خواهد بود.

5. ترفند جستجوی allin گوگل

از ترفند جستجوی allin برای فیلتر کردن جستجو بر اساس عنوان و URL صفحات وب استفاده کنید.

intitle: برای جستجوی یک کلمه کلیدی خاص در عنوان صفحات وب مختلف.
allintitle: برای یافتن عبارت جستجوی چندگانه در عنوان صفحات.
allinurl: برای یافتن عبارت جستجوی چندگانه در URL صفحات.

جمع بندی

گوگل همیشه سعی داشته تا با ارائه روش های گوناگون جستجو، کاربران راحتی بیشتری را احساس کنند. با انجام این ترفندها می توانید بهترین نتیجه ممکن را تجربه کنید. شما چه راه های دیگری به ذهنتان می خورد؟ آن ها را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا