سرور اختصاصیسرور مجازیطراحی سایت و وردپرسهاست

5 خطای رایج مربوط به سرور وردپرس

رایج ترین خطاهای سرور وردپرس


5 خطای رایج مربوط به سرور وردپرس

وردپرس بی شک محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا به حساب می آید. این سیستم با ارائه امکانات بی نظیر و ساده سازی طراحی سایت در دنیا به شهرت و محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. تا جایی که امروزه بیش از چهل درصد از تمامی وب سایت های دنیا با این CMS راه اندازی شده اند. با این حال در دنیای اینترنت هیچ سیستم بی نقصی پیدا نمی کنید. وردپرس نیز از این قضیه مستثنی نیست. شما هنگام استفاده از این سیستم ممکن است با خطاها و ارورهای مختلفی رو به رو شوید. خطاها در وردپرس مانند هر سیستمی دلایل مختلفی دارند. اما برخی از آن‌ ها به‌ دلیل مشکلات موجود در سرورها به‌وجود می‌ آیند. در این مقاله قصد معرفی 5 خطای رایج مربوط به سرور وردپرس و روش حل آن ها را داریم. پس با تهران سرور همراه باشید.

1. خطای محدودیت حافظه وردپرس

خطای محدودیت حافظه وردپرس

این ارور یکی از رایج ترین ارورها به خصوص برای کسانی است که رسانه زیادی در سایت وردپرسی خود آپلود می کنند. به عبارتی دیگر ارائه دهنده سرویس میزبانی، مقدار مشخصی از حافظه سرور را برای ‌وب‌ سایت‌ در نظر می‌ گیرد. در صورتی که این حافظه به هر دلیلی پر شود، شما با کمبود حافظه مواجه می شوید. در این صورت است که پیغام محدودیت حافظه یا Fatal Error: Allowed Memory Size Has Been Exhausted را مشاهده می کنید. برای رفع این مشکل دو راه دارید. اولین راه این است که از طریق ویرایش wp-config.php محدودیت حافظه PHP خود را افزایش دهید. اما راه بهتر این است که درخواست ارتقای حافظه را به ارائه دهنده میزبانی خود ارسال کنید. حتی می توانید با تغییر ارائه دهنده یا هاستینگ این مشکل را رفع کنید.

2. خطای حجیم بودن فایل آپلود شده

یکی از کارهایی که معمولا ارائه دهندگان سرویس میزبانی انجام می دهند، اعمال محدودیت برای داکثر حجم فایلی که می خواهید آپلود کنید است. به عنوان مثال ممکن است اجازه نداشته باشید فایلی با حجم بیشتر از 100 مگ را در وردپرس خود آپلود کنید. برای اینکه به طور دقیق این محدودیت را بفهمید کافی است به دنبال گزینه Maximum upload در Media > Add New در پیشخوان وردپرس باشید. در صورتی که بخواهید فایلی با حجم بیشتر از محدویدت را آپلود کنید یا باید با سرویس میزبانی خود تماس بگیرید و درخواست ارتقای این محدودیت را داشته باشید. و یا باید فایل php.ini را ویرایش کنید و محدودیت را تغییر دهید. در صورتی که دانش و علم کافی در این خصوص را ندارید پیشنهاد ما گزینه اول است.

3. خطای Fatal Error : Maximum Execution Time Exceeded

خطای Fatal Error : Maximum Execution Time Exceeded

این خطا یکی از رایج ترین ارور ها در زمان بروزرسانی قالب و یا افزونه های سایت وردپرسی شماست. این خطا به دلیل محدودیت زمانی در اجرای یک اسکریپت PHP رخ می‌ دهد. چرا که سرورها برای مدت‌ زمان اجرای اسکریپت‌ ها محدودیت زمانی دارند. که این محدودیت معمولاً ۳۰ ثانیه است. حال اگر این زمان اجرا بیش از زمان موردنظر باشد با ارور مذکور مواجه می شوید. رفع این ارور نیازمند تسلط کامل بر روی وردپرس و فرایندهای آن است. با این حال با ویرایش فایل های فایل htaccess.، wp-config.php و ini می توانید این خطا را رفع کنید. اگر توانایی این کار از عهده شما خارج است از سرویس میزبانی خود تقضای رفع آن را کنید. و یا به سراغ استفاده از افزونه Maximum Execution Time Exceeded بروید.

4. خطای Secure Connection Error

این خطا نیز هنگام بروزرسانی فایل های اصلی وردپرس نمایان می شود. از آن جایی که هنگام این بروزرسانی سایت باید به WordPress.org شود این ارور را مشاهده می کنید. اما چرا؟ دلیل آن تنظیماتی است که بر روی سرور شما پیاده شده است که این اتصال را غیرممکن می سازد. این خطا به طور مستقیم به سرور و سرویس دهنده شما مرتبط می شود از این رو بهترین راه تماس با پشتیبانی سرویس دهنده میزبانی است.

5. خطای Upload: Failed to Write File to Disk

خطای Upload: Failed to Write File to Disk

المان های بصری مانند تصاویر و ویدیوها باعث جذاب شدن وب سایت شما می شود. همچنین این کار باعث بهبود سئو و جذب مخاطب نیز می باشد. با این حال همیشه در انجام این کار موفق نیستید چرا که ممکن است درگیر ارور Upload: Failed to Write File to Disk شوید. این خطا عموماً به‌دلیل مجوزهای نادرست فایل مورد نظر شما به‌ وجود می آید. گاهی اوقات نیز ممکن است مشکل از سمت سرور باشد. برای رفع این خطا بهتر است هنگام آپلود فایل ها در وردپرس، آن‌ ها در پوشه‌ ای موقت بر روی سرور ذخیره کنید. پس از آن پوشه را به دایرکتوری وردپرس خود منتقل کنید. اگر با این روش هم خطا برطرف نشد سریعاً با سرویس دهنده خود تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم خطاهای رایج مربوط به سرور وردپرس را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم به خطایی مرتبط با سرور وردپرس برخورد داشته اید آن را با ما در میان بگذارید. در صورتی که قصد طراحی سایت وردپرس و همچنین خرید سرویس میزبانی اعم از سرور اختصاصی، سرور مجازی و هاست اشتراکی را دارید، می توانید با تهران سرور همکاری کنید. برای این کار کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان خدمات مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا