طراحی سایت و وردپرس

۵ نکته برای تاثیرگذاری بیشتر در طراحی سایت وردپرس

چطور سایتی تاثیرگذار داشته باشیم؟

۵ نکته برای تاثیرگذاری بیشتر در طراحی سایت وردپرس

این روزها کسب و کارهای اینترنتی رشد چشمگیری داشته‌ اند و بسیاری از صاحبان مشاغل سنتی نیز این مسئله را درک کردند. از این در کنار کار خود به فعالیت در حوزه مجازی به خصوص وب سایت‌ها نیاز روی آورده‌ اند. البته طراحی سایت تنها در حوزه تجارت مطرح نیست و شما در هر بخشی که بخواهید فعالیت کنید می‌ توانید از یک سایت زیبا و کاربردی برای خود استفاده کنید تا به موفقیت برسید. اما چطور باید یک سایت تاثیرگذار داشته باشیم؟ در این مقاله قصد داریم تا ۵ نکته برای تاثیرگذاری بیشتر در طراحی سایت وردپرس را به شما معرفی کنیم تا در مسیر خود به موفیقت‌های زیادی دست پیدا کنید. پس با وبلاگ تهران سرور همراه باشید.

توجه داشته باشید این «تاثیرگذاری» باید به چشمان بازدیدکنندگان سایت شما بیاید. در حقیقت شما باید به این مسئله واقف باشید که جامعه هدف شما چه کسانی هستند تا طراحی سایتتان را بر اساس سلیقه آن‌ ها جلو ببرید. دلیل اهمیت این موضوع این است که بازدید کاربران می‌ تواند ضامن بقای سایت شما باشد پس شما باید به این مسئله بسیار توجه کنید. در ادامه به معرفی ۵ نکته تاثیرگذار در طراحی سایت به خصوص سایت وردپرسی می‌ پردازیم.

۱- هدف کاربر را بشناسید

یکی از اصلی‌ترین المان‌ها در طراحی سایت، کاربران هستند که می‌توانند خط و مشی کار شما را مشخص کنند. در حقیقت شما سایت را برای جذب مخاطب طراحی می‌کنید و به حضور آن‌ها نیاز دارید. به همین دلیل باید بدانید کاربران شما چه چیزی را می‌پسندند. اگر در این مسیر حرکت نکنید بدون شک هیچ بازدیدکننده ای نخواهید داشت. اگر به نظر کاربران خود و اهداف آن ها اهمیتی ندهید، به سادگی آن ها را از دست می دهید. پس بهتر است برای رسیدن به موفقیت، در اولین قدم به کاربران خود و اهداف آن ها اهمیت بدهید.

۲- به رنگ‌ ها دقت کنید

به رنگ‌ ها دقت کنید

رنگ‌ ها اهمیت زیادی در مبحث طراحی دارند و باید توجه زیادی به آن‌ ها داشته باشید. در حقیقت رنگ‌ ها تاثیر بسزایی در جذب و نگهداری مخاطبان شما را دارند. سعی کنید از رنگ‌ هایی استفاده کنید که با طراحی مدرن سازگاری داشته باشند و علاوه بر این سنخیتی با حوزه کسب و کار و فعالیت شما نیز داشته باشند. به عنوان مثال اگر سایتی ورزشی فوتبالی را اداره می‌ کنید سعی کنید از رنگ‎‌ های سبز بیشتر استفاده کنید. سنخیت موضوع شما با رنگ و تصاویری که از آن ها استفاده می کنید ارتباطی مستقیم و تنگاتنگ دارند.

۳- از فونت‌ های مناسب استفاده کنید

بیس و پایه اصلی هر سایتی، مطالب و نوشتارهای آن است که دلیل عمده حضور شما در آن سایت می‌ باشد. از همین رو باید قابل خواندن باشند و خوانایی بالایی داشته باشند. بهتر است برای متون اصلی مطالب خود از فونت‌ های ساده و خوانا استفاده کنید تا کاربر جذب مطلب شود و به دلیل بد بودن فونت آن خسته نشود. استفاده از فونت های نستعلیق و یا با ظاهری عجیب نه تنها برای کاربران جذاب نیست بلکه یک نکته دافعه بسیار بزرگ به شمار می رود.

۴- ریسپانسیو بودن را فراموش نکنید

ریسپانسیو بودن را فراموش نکنید

ابزارهای همراه مانند تلفن‌ های هوشمند و تبلت‌ ها این روزها بیشتر از هر زمانی مورد استفاده مردم قرار می‌ گیرند و در طول روز شاید بیشتر از رایانه‌ های شخصی و لپ تاپ‌ ها روشن باشند. همین دلیلی است برای آنکه میزان جستجو در اینترنت از طریق این ابزارها بیش از ۸۰ درصد جستجوی دنیا را به خود اختصاص داده. شما باید سایتی طراحی کنید که واکنشگرا یا به اصطلاح ریسپانسیو باشد و در هر صفحه نمایشی با هر اندازه‌ای قابل نمایش کامل باشد.

۵- شلوغ کاری ممنوع!

برخی از طراحان گمان می‌ کنند هرچه سایت شلوغ تری داشته باشند، کارهای بیشتری روی آن انجام داده‌ اند. اما این تصور یک اشتباه بزرگ است. این روزها همه به دنبال ساده‌ ترین و کوتاه‌ ترین راه حل‌ ها هستند و دوست ندارند زمانشان تلف شود. پس بهتر است تا جایی که ممکن است به سمت طراحی ساده و مدرن قدم بردارید و از شلوغ کاری‌ های بی جا پرهیز کنید. این کار ظاهری شیک تر نیز به سایت شما می بخشد که با اصول امروزی تناسب بیشتری دارد.

جمع‌بندی

این نکات ساده می‌ تواند سایت شما را زیبا، کارآمد و کاربر پسند کند. با رعایت این‌ نکات مسیر موفقی را در حوزه اینترنت خواهید داشت. البته اگر هنوز وب سایت وردپرسی برای خودتان راه اندازی نکردید تهران سرور آماده همکاری با شماست. با تماس با مشاوران و کارشناسان طراحی سایت وردپرس و دریافت مشاوره، می توانید پلن مورد نظر خود را انتخاب کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن سایت خود را تحویل بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا