LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButtonکسب و کار

6 نکته برای بازاریابی کلاس مجازی

چطور برای کلاس مجازی بازاریابی کنیم؟

6 نکته برای بازاریابی کلاس مجازی

با شیوع ویروس کرونا و تغییراتی که در سطح زندگی ما رخ داد، تدریس و تحصیل نیز دستخوش تغییرات زیادی شد. آموزش به شیوه حضوری برای مدت زیادی کنار رفت و جای خود را به آموزش مجازی داد. این شیوه آموزشی توانست برای بسیاری به خصوص معلمان و اساتید درآمد زا باشد. اما اکنون حدود دو سال است که مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری برگزار می شود. شاید گمان کنید با این اتفاق دیگر نتوان از طریق آموزش مجازی کسب درآمد کرد. اما ما در این مقاله تهران سرور قصد داریم 6 نکته برای بازاریابی کلاس مجازی در دوران پیش از کرونا به شما معرفی کنیم. با رعایت این نکات به سادگی می توانید کلاس های خود را برگزار کنید و کسب درآمد بپردازید. اگر شما هم می خواهید با کلاس مجازی خود کسب درآمد کنید با این مقاله تهران سرور همراه باشید.

چرا کلاس مجازی؟

احتمالا از خودتان بپرسید با وجود حضوری شدن کلاس های درس، چرا باید همچنان به فکر کسب درآمد از کلاس مجازی بود؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. دوران کرونا، دوران شکوفایی آموزش مجازی بود. دورانی که پتانسیل آموزش مجازی برای همه مشخص شد. در حقیقت از این به بعد، بسیار بعید است که آموزش و کلاس مجازی به طور کلی کنار گذاشته شود. همانطور که وزیر محترم علوم دکتر محمدعلی زلفی گل در این باره گفتند که آموزش مجازی در دانشگاه‌‎ ها با اجباری شدن آموزش حضوری تعطیل نخواهد شد. تمام مضمون این حرف ها شناخت مزایای آموزش مجازی. پس حتی با وجود حضوری شدن تدریس و تحصیل هم می توان از طریق کلاس مجازی به کسب درآمد رسید. اما چگونه؟ با بازاریابی کلاس مجازی!

1- برای کلاس مجازی خود یک وبلاگ بسازید

داشتن وبلاگ این روزها از واجبات برای موفقیت در دنیای اینترنت است. به عبارتی دیگر اگر قصد دارید در نتایج گوگل دیده شوید بهترین و سریع ترین روش داشتن یک وبلاگ است. با تولید محتوا در این وبلاگ خیلی زود در فضای مجازی شناخته می شوید و کاربران بسیاری به سمت خود جذب می کنید. در وبلاگ خودتان از کلمات کلیدی مد نظرتان استفاده کنید تا خیلی زودتر در حوزه کاری خود مطرح شوید. با داشتن وبلاگ می توانید کلاس مجازی خودتان را به درآمدی باورنکردنی برسانید.

2- کانال ویدیویی راه اندازی کنید

کانال ویدیویی راه اندازی کنید
برای کلاس مجازی خود کانال ویدیویی بسازید

تولید محتوا برای شناساندن هرچیزی یک راهکار فوق العاده است. این روزها استقبال زیادی از کانال های ویدیویی می شود. بزرگترین سایت بازدید ویدیو در دنیا یوتوب است و در ایران نیز پر بازدید ترین وب سایت آپارات می باشد. شما می توانید در این دو پلتفرم بزرگ به تولید محتوای ویدیویی بپردازید و خدمات خود و همچنین مزایای کلاس آنلاین خود را معرفی کنید. با داشتن کانال های ویدیویی می توانید به رشد بهتر وبلاگ خود و در نتیجه کسب درآمد بیشتر از کلاس مجازی کمک کنید.

3- یک جلسه رایگان برگزار کنید

یکی از روش های جذب مخاطب در دنیای تجارت و به خصوص تجارت الکترونیک، دادن محتوای رایگان به کاربران است. با ارائه یک محتوای رایگان، شما خودتان و شیوه کار کلاس مجازی خود را به دیگران معرفی می کنید. اگر این محتوای رایگان را به قدری قوی تولید کنید که مخاطب جذب آن شود، بدون شک برای شرکت در کلاس های پولی شما نیز حاضر به پرداخت مبلغ اشتراک می شود.

4- هزینه دوره های مجازی خود را قسط بندی کنید

همیشه افرادی وجود دارند که توانایی پرداخت دوره های شما را به دلیل وضعیت بد اقتصادی ندارند. با این حال افراد با استعدادی هستند که تمایل شرکت در کلاس های شما را دارند. این افراد هم می توانند به کسب درآمد شما کمک کنند. از طرفی شما هم می توانید به انتشار علم کمک کنید. به همین منظور توصیه می کنیم برای برخی افراد با شرایطی خاص، شرایط پرداخت قسطی را فراهم کنید.

5- با ارائه دهندگان حرفه ای کلاس مجازی کار کنید

شاید مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، همین گزینه 5 است. همکاری با ارائه دهنده حرفه ای کلاس مجازی مهم ترین کاری است که باید انجام دهید. اگر ارائه دهنده کلاس مجازی شما در این کار ید طولایی داشته باشد و سابقه درخشانی داشته باشد می توانید به موفقیت های زیادی برسید. اهمیت این نکته این است که ارائه دهندگان حرفه ای سطح کیفی بالاتری را به شما ارائه می دهند. وقتی سطح کیفی کلاس شما بالا باشد، دانش آموزان بیشتری جذب می کنید در نتیجه درآمد بیشتری نیز کسب می کنید.

6- شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

فعالیت در شبکه های اجتماعی = بازاریابی
فعالیت در شبکه های اجتماعی = بازاریابی

این روزها شبکه های اجتماعی بسیار بازوی قدرتمندی برای تبلیغات به شمار می روند. قدرت آن ها آن قدر زیاد است که بسیاری آن ها را از رسانه های معروف و ریشه دار قدیمی، قوی تر می دانند. همین مسئله را نباید دست کم بگیرید. سعی کنید در انواع شبکه های اجتماعی فعالیت کنید و کلاس های مجازی خود را معرفی کنید. استفاده از شبکه های اجتماعی در این روزها به نوعی یک بازاریابی اینترنتی قدرتمند است. شما نیز برای بازاریابی کلاس مجازی خود می توانید از آن بهره بگیرید.

جمع بندی

اگر به دنبال تدریس مجازی به صورت درست و صحیح آن هستید بهترین کار استفاده از پلتفرم و نرم افزارهای کلاس مجازی است. همچنین همکاری با ارائه دهندگان حرفه ای و بالا بردن سطح کیفی درآمد شما را افزایش خواهد داد. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی دارید می توانید با مجموعه تهران سرور پیشرو در ارائه خدمات وب و کلاس مجازی همکاری کنید. همچنین تیم طراحی مودل ما آماده همکاری جهت ایجاد پلتفرم آموزش مجازی با شماست. علاوه بر این برای دیدن آموزش های ویدیویی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا