آموزشآموزش های adobeconnect

8 مشکل رایج در ادوب کانکت و راه حل آن ها

چطور مشکلات رایج ادوب کانکت را حل کنیم؟

8 مشکل رایج در ادوب کانکت و راه حل آن ها

بدون هیچ شکی، نرم افزار قدرتمند ادوب کانکت یکی از بهترین گزینه ها برای برگزاری کلاس آنلاین به شمار می رود. مزایای این نرم افزار آنقدر زیاد است که در بسیاری از کشورها در دوران کرونا توانست به عنوان محبوب ترین نرم افزار کلاس مجازی انتخاب شود. با این حال در دنیای دیجیتال و تکنولوژی هیچ محصولی عاری از اشکال نیست و به مرور مشکلاتی گریبان گیر نرم افزارها و کاربران آن می شود. ادوب کانکت نیز از این قضیه مستثنی نیست و گاها مشکلاتی دارد. در این مقاله قصد داریم به 8 مشکل رایج در ادوب کانکت به همراه راه حل برای آن ها بپردازیم. اگر از کاربران این نرم افزار هستید و بعضی اوقات با مشکل مواجه می شوید، این مقاله برای شماست. پس با وبلاگ تهران سرور در این مطلب همراه باشید.

1. قفل کردن یا فریز شدن اتاق های ادوب کانکت

یکی از مشکلات عجیبی که متاسفانه تعداد زیادی از افراد با آن مواجه شدند، همین قفل و فریز شدن اتاق های ادوب کانکت است. پس از مدتی که در حال فعالیت در این Roomها هستید، ممکن است حالتی هنگ کردن را تجربه کنید و نرم افزار کلاس مجازی شما به اصطلاح فریز شود. متاسفانه ادوب کانکت برای این مشکل راه حل اساسی ارائه نکرده. با این حال اگر با این مشکل مواجه شدید بهترین کار این است که از نرم افزار خارج شوید و با اتصال دوباره سعی در حل این مشکل داشته باشید.

2. صدا به طور کامل قطع می شود

برخی از کاربران گزارش داده اند که هنگام شرکت در کلاس مجازی صدای حاضران اعم از دانش آموزان و معلم ها به طور ناگهانی قطع می شود. این مشکل رایجی برای کلیه نرم افزارهای کلاس مجازی به شمار می رود. چرا که قطعی صدا امری طبیعی است. آن هم با وضعیت ضعیف اینترنت امروزی. ادوب کانکت کماکان نیز راه حلی اساسی و کامل برای رفع این مشکل عرضه نکرده. با این حال خروج و اتصال دوباره می تواند راهگشایی موقتی برای این مشکل باشد. لازم به ذکر است که ما در مقاله ای جداگانه به بررسی و ارائه راه حل در خصوص مشکلات مربوط به صدا در ادوب کانکت پرداخته ایم. در صورتی که مشکلاتی در این خصوص دارید مراجعه به این مقاله امری ضروری برای شماست.

صدا قطع و وصل می شود
مشکلات صدای ادوب کانکت

3. صدا قطع و وصل می شود

راستش را بخواهید اعصاب خوردکن تر از قطعی کامل صدا، قطع و وصل شدن آن است. این مشکل معمولا به سرعت اینترنت شما بستگی دارد و به نوعی رابطه ای مستقیم با این مسئله دارد. برای حل این مشکل بهتر است به تقویت اینترنت خود بپردازید. توصیه می کنیم تا جای امکان از اینترنت با سیم به جای وای-فای و بی سیم استفاده کنید تا اتصالی پایدارتر داشته باشید. در ضمن، مطمئن شوید که سرعت اتصال خود را در ادوب کانکت بر اساس نوع اتصالی که استفاده می کنید تنظیم کرده باشید.

4. بازتاب دوباره صدا

این مشکل زمانی رخ می دهد که فردی که میکروفونش روشن است در حال گوش دادن به جلسه با بلندگوهای خود است. و صدای بلندگوها توسط میکروفون او دریافت می شود و باعث بازخورد و بازتاب دوباره می شود. این مشکل می تواند در جریان کلاس آنلاین اخلال ایجاد کند و آموزش را به تاخیر بیاندازد. برای حل این مشکل کافی است از هدست/هدفون/هندزفری و… استفاده کنید و بلندگوها را خاموش کنید. اگر بازتاب صدا همچنان باعث ایجاد مشکل شود، ممکن است ارائه  دهنده کلاس مجازی، دسترسی میکروفون شما را غیرفعال کند. که این مسئله قطعا در تعامل شما با کلاس مجازی تاثیر خواهد گذاشت.

5. اشکال هنگام Log in کردن به ادوب کانکت

گاهی اوقات نمی توانید به سادگی وارد کلاس مجازی ادوب کانکت شوید و با ارورهای مختلفی اعم از رمز و نام کاربری نادرست مواجه می شوید. پیشنهاد می کنیم اگر از مرورگر برای اتصال به کلاس مجازی ادوب کانکت استفاده می کنید، حتما اقدام به ذخیره رمز و نام کاربری در مرورگر کنید. با این کار نیازی به تایپ آن در هر بار ورود نیست. همچنین بهتر است از ایمیل به عنوان نام کاربری استفاده کنید. لازم به ذکر است در صورتی که رمز ورود خود را فراموش کرده اید، بهتر است برای بازیابی آن با ارائه دهنده کلاس مجازی خود مشورت کنید و درخواست تنظیم مجدد رمز ورود کنید.

اشکال هنگام Log in کردن به ادوب کانکت
لاگین نشدن در ادوب کانکت

6. میکروفون شما در ادوب کانکت کار نمی کند

برای صحبت کردن در کلاس مجازی نیازمند میکروفون هستید. با این حال برخی اوقات نمی توانید از آن استفاده کنید چرا که آن کار نمی کند. پیش از بررسی هر چیزی از اتصال بی سیم یا با سیم میکروفون خود اطمینان حاصل کنید. حتی بهتر است یک بار آن را قطع و وصل کنید تا از این مسئله مطمئن شوید. اطمینان حاصل کنید که اجازه دسترسی به میکروفون را برای برنامه خود با کلیک بر روی گزینه Allow فعال کرده باشید. مورد دیگر این است که مطمئن شوید خروجی میکروفون را درست انتخاب کرده باشید. لازم به ذکر است اگر میکروفون در محیط ویندوز نیز کار نمی کند ممکن است یا دیوایس شما خراب باشد و یا درایورهای آن به درستی نصب نشده باشند.

7. عدم لود کامل ادوب کانکت و نشان دادن صفحه سفید

این مشکل پس از نصب آخرین نسخه 2021.3.27 این نرم افزار رخ داد. با وجود اینکه این مشکل در بروزرسانی های بعدی حل شد اما هنوز هم هستند کاربرانی که با آن مواجه می شوند. در مقاله ای اختصاصی به مشکل سفید شدن صفحه ادوب کانکت پرداختیم. اگر حوصله مطالعه این مقاله را ندارید، پیشنهاد می کنیم برای حل موقت این مشکل از نسخه مرورگر ادوب کانکت استفاده کنید.

8. نمی‌ توانید پادهای «دانلود فایل» یا «پیوند وب» را فعال کنید

این مشکل معمولاً به دلیل وجود مسدود کننده های Popup است. چرا که هر دوی این پادها پنجره های جدیدی را باز می کنند و این بلاکرها آن ها را به عنوان Popup شناسایی می کنند. به عنوان راه حل بهتر است که این بلاکرها را غیرفعال کنید. همچنین می توانید کلید Shift را نگه دارید و سعی کنید Save to My Computer یا Open in Browser را از این پادها انجام دهید.

جمع بندی

با انجام این کارها می توانید به طور موقت از این مشکل رهایی یابید. اگر قصد خرید کلاس مجازی ادوب کانکت را دارید می توانید با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره پلان مورد نظر خود را با توجه به شرایط و نیاز خود سفارش دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا