LMS سیستم مدیریت یادگیریطراحی سایت و وردپرس

LMS یا CMS کدام یک برای سایت آموزشی بهتر است؟

برای سایت آموزشی از LMS استفاده کنیم یا CMS؟

LMS یا CMS کدام یک برای سایت آموزشی بهتر است؟

این روزها داشتن وب سایت در هر زمینه ای اهمیت دارد. در هر شغلی که باشید برای موفقیت و جذب مشتریان بیشتر، نیاز دارید تا سایتی برای خود راه اندازی کنید. کلاس مجازی و آموزش آنلاین در دوران کرونا رشد بسیاری کرد و به نوعی شکوفا شد و پتانسیل های آن مشخص شد. داشتن وب سایت برای آموزش آنلاین نیز اهمیت دارد. برای داشتن دانش آموزان بیشتر و کسب درآمد باید سایت آموزشی راه اندازی کنید. اما برای راه اندازی سایت آموزشی LMS بهتر است یا CMS؟ در این مقاله به شما می گوییم که برای راه اندازی سایت آموزشگاهی یا آموزشی بهتر است از کدام یک استفاده کنید. پس با تهران سرور همراه باشید.

LMS چیست؟

LMS چیست؟

LMS مخفف Learning Management System یا همان سیستم مدیریت آموزش است. این سیستم به شما کمک می کند که کلاس های متصل شده به آن را کنترل کنید. معروف ترین، محبوب ترین و بهترین سیستم مدیریت آموزش در دنیا بی شک سیستم مودل Moodle است. ابزارهایی که این سیستم در اختیار ما می گذارند بسیار مناسب آموزش آنلاین است. از افزونه های کاربردی آن گرفته تا قالب های آموزشی مناسب. این سیستم قابلیت فوق العاده ای دارد و آن اتصال به کلاس های مجازی مختلف مانند بیگ بلو باتن یا ادوب کانکت است. همچنین شما می توانید مودل خود را به سایت وردپرسی خود متصل کنید تا یک پلتفرم کامل آموزش مجازی داشته باشید.

CMS چیست؟

CMS چیست؟

اما در طرف مقابل ما با CMS سر و کار داریم. در حقیقت Content management system که به اختصار CMS نامیده می‌ شود همان سیستم مدیریت محتوا در زبان فارسی است. CMS ها چند سالی است که پیشرفت زیادی کردند. از این ابزار برای ساخت و طراحی انواع وب سایت استفاده می شود. بی شک محبوب ترین و بهترین سیستم مدیریت محتوای دنیا نیز وردپرس است. سیستمی که انقلابی در زمینه طراحی سایت برای همه به پا کرد و قابلیت های فوق العاده ای را به همگان ارائه کرد. شما ما با وردپرس هر نوع سایتی که بخواهید می توانید طراحی و راه اندازی کنید. فرقی نمی کند سایت وبلاگی باشد یا فروشگاهی. شما به وردپرس نیاز دارید.

برای سایت آموزشی از LMS استفاده کنیم یا CMS؟

اما پاسخ به این سوال چیست؟ آیا باید از یکی از این ابزارها برای راه اندازی وب سایت آموزشی استفاده کنیم؟ به نظر کارشناسان تهران سرور خیر. شما نیازمند هر دو این ابزارها هستید. شما چندین کلاس مجازی دارید که دانش آموزان در آن ها می توانند تحصیل کنند. اما این کلاس ها به تنهایی دردی از شما و کاربران دوا نمی کنند. شما با اتصال کلاس مجازی به مودل می توانید کارهای مفیدی انجام دهید. به عنوان مثال می توانید انواع مختلف آزمون ها از تشریحی و چهارگزینه ای گرفته تا وصل کردنی و جای خالی را در این محیط برگزار کنید. این کار شما را به حرفه ای شدن و داشتن پلتفرم آموزش آنلاین نزدیک تر می کند.

برای سایت آموزشی از LMS استفاده کنیم یا CMS؟

اما آیا سیستم مدیریت آموزش مودل می تواند نقش یک سایت را برای شما ایفا کند؟ پاسخ به این سوال نیز خیر است. همانطور که گفتیم وظیفه مودل کاملا آموزشی است و تنها یک شبه سایت است. شما برای داشتن یک سایت آموزشی باید از وردپرس و مودل در کنار هم استفاده کنید. متصل کردن مودل به وردپرس امکانات بی نظیری برای شما فراهم می کند. امکاناتی مانند افتتاح فروشگاه آموزشی برای فروش محصولات و خدمات آموزشگاه خود. به همین دلیل بهتر است از این ابزارها در کنار یکدیگر استفاده کنید تا نتیجه فوق العاده ای را مشاهده کنید.

جمع بندی

با انجام این کار، شما می‌توانید یک مدرسه کاملا مجازی و آنلاین را برای خود و مجموعه آموزشی خود به وجود آورید و از رقبای خود پیشی بگیرید. اگر شما هم علاقه به ساخت چنین امکاناتی برای آموزشگاه یا مدرسه خود هستید تا کاربران بیشتری را جذب کنید، کافی است با تیم طراحی سایت و سئو تهران سرور تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا