تازه های

خبر: آموزش مجازی در دانشگاه‌ ها تعطیل نخواهد شد!

خبر: آموزش مجازی در دانشگاه‌ ها تعطیل نخواهد شد!

همانطور که می دانید و همانطور که ما پیش تر اطلاع رسانی کردیم، مدارس و دانشگاه های کشور پس از تعطیلات نوروزی یعنی از ۱۴ فروردین ماه بازگشایی شد. بدین ترتیب کلیه فعالیت های این مراکز آموزشی به صورت حضوری بازگشت. با وجود مخالفت های بسیار با این کار، اما این اتفاق رخ داد. بسیاری گمان کردند با بازگشایی مجدد مدارس و دانشگاه ها، آموزش مجازی به کلی فراموش می شود. اما دوران کرونا تازه دوران شکوفایی آموزش مجازی بود. در حقیقت باید گفت آموزش مجازی دیگر تعطیل نمی شود. بلکه می تواند همیشه به عنوان یک شیوه مدرن در کنار دانشجویان باشد. دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر محترم علوم، فناوری و تحقیقات نیز در این باره گفتند که: آموزش مجازی در دانشگاه‌ ها تعطیل نخواهد شد! اما این خبر به چه معنا است؟ با تهران سرور همراه باشید.

چرا آموزش دوباره حضوری شد؟

با ورود به سال جدید زمزمه هایی پیرو حضوری شدن دوباره فعالیت های آموزشی به گوش می رسید. تا این که به صورت رسمی اعلام شد مدارس و دانشگاه ها باید حضوری شوند. دلیل این کار این بود که به نظر مسئولان و کارشناسان آموزش مجازی آن طور که باید نتوانست در بهبود کیفیت تحصیل دانش آموزان کمک کند. هرچند که آمار و نظر دانشجویان و دانش آموزان چیزی مخالف این نظرات بود. با این حال بنا به دلایل مذکور و کم شدن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، بعد از حدود ۲ سال مدارس و دانشگاه ها حضوری شدند.

آموزش مجازی در دانشگاه‌ ‎ها با اجباری شدن آموزش حضوری تعطیل نخواهد شد!

اما پس از گذشت مدتی، دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر محترم علوم، فناوری و تحقیقات نیز در این باره گفتند که آموزش مجازی در دانشگاه‌‎ها با اجباری شدن آموزش حضوری تعطیل نخواهد شد. ایشان در ادامه فرمودند:

از دانشگاه‌ ها خواسته‌ ایم در صورت امکان، دانشجویانی که می‌ توانند در محل زندگی خود به تحصیل بپردازند به محل زندگی خود مأمور شوند. همچنین دانشجویانی که امکان انتقالی گرفتن ندارند، امکان حذف درس یا حذف ترم بدون اضافه شدن به سنوات تحصیلی برای آن‌ ها در نظر گرفته شده است تا نگرانی از این جهت برای دانشجویان وجود نداشته باشد. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا از نهایت ظرفیت موجود برای حمایت از این دانشجویان بهره ببریم.

آموزش مجازی در دانشگاه‌ ها تعطیل نخواهد شد

دکتر زلفی گل در پاسخ به این سوال که آیا آموزش مجازی پس از اجباری شدن آموزش حضوری تعطیل خواهد شد یا خیر، تاکید کردند:

قطعا از تجربیاتی که در دوران کرونا کسب کردیم، در دوران پسا کرونا نیز بهره می‌ بریم و برای اساتیدی که علاوه بر آموزش حضوری از آموزش مجازی نیز کمک می‌ گیرند، امتیازاتی را در نظر می‌ گیریم و واحدهای موظف آن‌ ها را کاهش می‌ دهیم. در واقع با استفاده از تجربیات آموزش غیر حضوری از روش آموزش تلفیقی برای آینده بهره خواهیم برد. و آموزش مجازی را در کنار آموزش حضوری به کار خواهیم گرفت.

استفاده از آموزش تلفیقی در آینده

یکی از مسائلی که از سخنان وزیر علوم برداشت شد، استفاده از آموزش تلفیقی بود. در حقیقت آموزش تلفیقی به این معنا است که، از آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری استفاده شود. به عبارت دیگر بنا بر شرایط مختلف از این دو شیوه برای تحصیل و تدریس استفاده می شود. روشی که بسیاری از کشورهای پیشرفته امروزه از آن استفاده می کنند و نتایج قابل قبولی از آن برداشت کردند. همانطور که گفتیم آموزش مجازی شاید از فروردین ۱۴۰۱ کمی در سایه حرکت کند، اما به هیچ عنوان دیگر قابل حذف نیست. چرا که پتانسیل بالایی دارد و می تواند در بهبود وضع تحصیلی بسیار کارآمد باشد.

جمع بندی

همانطور که مطالعه فرمودید، دیگر حذف کامل آموزش از راه دور امکان پذیر نیست. ویژگی های فوق العاده آن باعث شده تا همه بر توانایی آن صحه بگذارند. به عبارتی ما تا سال های سال از این شیوه استفاده می کنیم و آن را بهبود می بخشیم. بدین ترتیب دانش را افزایش می دهیم و می توانیم پیشرفت کنیم. بدون شک جهان در آینده بیشتر از آموزش آنلاین و مجازی بهره می برد. تا جایی که به عقیده بسیاری از کارشناسان دیگر چیزی به عنوان آموزش حضوری وجود نخواهد داشت.

اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست. فقط کافیست با بخش طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت پلان های ما بدست آورید. علاوه بر این برای خرید کلاس مجازی ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن نیز می توانید با تهران سرور همکاری کنید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا