تازه های

خبر: مدارس کشور حضوری می شود

خبر: مدارس کشور حضوری می شود

به نظر می رسد تجربه تلخ حضوری شدن مدارس و مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها در آبان و دی ۱۴۰۰ درس عبرت نشده است. حدودا ۳ ماه پیش بود که کمی وضعیت کرونا در کشور فروکش کرد و آمار ابتلا و مرگ و میر به شدت کاهش یافت. از این رو مسئولان گمان کردند که دیگر وقت خداحافظی با کرونا رسیده است. از این رو مدارس و مراکز آموزشی را حضوری کردند. طولی نکشید تا در کمتر از یک هفته آمار ابتلا و مرگ و میر افزایش یافت. سویه جدید کرونا یعنی امیکرون نیز در وخیم شدن اوضاع نقشی اساسی داشت. حال با گذشت سه ماه و بهبود نسبی اوضاع کرونایی کشور، باز هم خبر می رسد که مدارس کشور حضوری می شود. به گفته منابع خبری، معاون وزیر آموزش و پرورش گفته است مدارس کشور از ۱۴ فروردین حضوری می‌ شوند.

خبر: مدارس کشور حضوری می شود

مدارس حضوری می شوند یا خیر؟

با توجه به تعطیلات سال نو و مسافرت های مردم به شهرهای مختلف، احتمال این که کرونا باز هم قد علم کند وجود دارد. از این رو به نظر می رسد تصمیم برای بازگشایی مجدد مدارس بلافاصله پس از تعطیلات امر غلطی باشد. با این حال به نظر می رسد وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمشان برای حضوری شدن مدارس قطعی است. در اواخر سال ۱۴۰۰ یعنی در ۲۷ اسفند سال گذشته، معاون وزیر آموزش و پرورش آقای احمد محمودزاده در در آیین معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کردند:

از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ تمام مدارس کشور فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز می‌ کنند تا شاهد تداوم فعالیت‌ های آموزشی و پرورشی در سال تحصیلی کنونی باشیم.

چرا با حضوری شدن مدارس مخالفیم؟

بعید می دانم در اوضاع کنونی افراد زیادی با حضوری شدن مراکز آموزشی موافق باشند. کرونا همچنان وجود دارد و آمار ابتلای آن با وجود کاهشی که داشته همچنان زیاد است. این بیماری منتظر سهل انگاری از سوی ما است تا دوباره قدرت بگیرد و بسیاری از هموطنان ما را داغدار کند. سویه های مختلف آن در گوشه و نقاط جهان دیده شده که ممکن است بدون توجه به پروتکل های بهداشتی باز هم وارد کشور ما شوند. مسئله دیگر عدم رعایت کودکان به خصوص کودکان کم سن و سال است. ذات کودکان بازیگوشی است و نباید توقع داشت که کودک ۷ ساله بتواند پروتکل بهداشتی را به خوبی رعایت کند. از این رو به نظر ما، در برهه حساسی هستیم و اشتباه در این وضعیت ممکن است جبران نا پذیر باشد.

در آبان ماه سال گذشته تصمیم مشابهی مبنی بر حضوری شدن مدارس گرفته شد. طولی نکشید و پیک ششم کرونا از اواخر آذر ماه خودش را نشان داد. تقریبا در دی ماه این پیک به اوج خود رسید و جان بسیاری را گرفت. اما متاسفانه باز هم تدابیر به سوی بازگشایی مجدد مدارس است. امری که می تواند باز هم خطر آفرین باشد. به خصوص این که سویه های جدید کرونا مانند امیکرون، جان بچه ها را بیش از پیش به خطر می اندازند. با این حال به نظر می رسد چنین تصمیمی حداقل تا امروز قطعی است. مگر اینکه در هفته دوم تعطیلات اتفاقاتی رخ دهد که ورق به نفع آموزش مجازی برگردد.

خبر: مدارس کشور حضوری می شود

آموزش مجازی ضامن سلامتی ما در دوران کرونا

بدون شک یکی از عوامل کاهش کرونا مجازی شدن آموزش بود. اگر چنین تکنولوژی در کشور وجود نداشت و مجبور بودیم آموزش را به صورت حضوری ادامه دهیم، علاوه بر به خطر افتادن جان و سلامت دانش آموزان، سطح کیفی برگزاری کلاس ها نیز ضعیف بود. اما با وجود آموزش مجازی و نرم افزارهای کلاس مجازی و رشد چشمگیر زیرساخت های آن در دو سال اخیر، به قطع می توان گفت، امروزه آموزش مجازی یکی از مدافعان سلامت جامعه است و ضامن سلامتی ما در دوران کرونا می باشد. امیدواریم که زیرساخت های این بخش روز به روز افزایش پیدا کند تا همه از مزایای آموزش مجازی بهره مند شوند. تا این تصور نیز از بین برود که آموزش حضوری بهتر از آموزش مجازی است!

جمع بندی

ما همچنان معتقدیم که حضوری شدن مدارس و دانشگاه ها نه تنها کمکی به وضعیت موجود نمی کند بلکه اوضاع را وخیم تر می کند. امیدواریم که در تصمیم اتخاذ شده تجدید نظرهای صورت بگیرد و سلامت دانش آموزان، دانشجویان و جامعه در اولویت باشد.

بدون شک جهان در آینده بیشتر از آموزش آنلاین و مجازی بهره می برد. تا جایی که به عقیده بسیاری از کارشناسان دیگر چیزی به عنوان آموزش حضوری وجود نخواهد داشت. اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست. فقط کافیست با بخش طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت پلان های ما بدست آورید. علاوه بر این برای خرید کلاس مجازی ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن نیز می توانید با تهران سرور همکاری کنید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا