LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodle

افزونه مودل Moodle Proctoring نظاره گر امتحانات مجازی

با افزونه مودل Moodle Proctoring بفهمید چه کسی امتحان می دهد!

افزونه مودل Moodle Proctoring نظاره گر امتحانات مجازی

یکی از بهترین سامانه هایی که در دوران کرونا با آن بیشتر آشنا شدیم، سیستم مدیریت یادگیری مودل بود. LMS مودل نسبت به تمامی LMS های موجود در دنیا برتری های بیشتری دارد. سرعت بالا، رابط کاربری آسان، پشتیبانی از زبان های زنده دنیا و تعداد زیادی افزونه برای کارهای مختلف از جمله بهترین ویژگی هایی است که می توان به آن ها اشاره کرد. داشتن مخزن افزونه های متعدد برای بخش های مختلف باعث شده تا شما هر امکانی که نیاز دارید را به مودل خود اضافه کنید. یکی از مشکلاتی که آزمون های مجازی دارند، عدم اطمینان از اینکه چه کسی آزمون را پاسخ می دهد می باشد. به همین منظور افزونه مودل Moodle Proctoring به کمک شما می آید. با تهران سرور در معرفی این افزونه همراه باشید.

افزونه مودل Moodle Proctoring چیست؟

این پلاگین یک پلاگین امتحانی است. در واقع این افزونه به معلم و استاد کمک می کند که متوجه شوید چه کسی در حال گذراندن امتحان است. Moodle Proctoring یا نظاره گر مودل در هنگام برگزاری آزمون مجازی به صورت خودکار و بدون اطلاع به دانش آموزان هر 30 ثانیه یک بار از طریق وب کم دانش آموز از او عکس برداری می کند. در نهایت تصاویر هر دانشجو به صورت جداگانه و با فرمت PNG ذخیره می شود. علاوه بر این از صفحه مودل دانش آموز نیز عکسبرداری می کند تا درصد احتمال تقلب را به حداقل برساند. به عبارتی باید گفت این پلاگین یک افزونه ضد تقلب در آزمون های مجازی است.

باید توجه کنید که قبل از امتحان این افزونه را فعال کنید و به دانش آموزان خود بگویید که وب کم سیستم خود را فعال کنند. همچنین از آن ها بخواهید دسترسی به دسکتاپ نیز برای این افزونه فراهم شود. افزونه نظاره گر مودل در واقع مانند یک دوربین مخفی عمل می کند. اگر به دانش آموزان از وجود آن اطلاع دهید آن ها سعی می کنند که به سراغ راه های تقلب نروند. اگر اطلاع ندهید و به یک باره از آن استفاده کنید نیز می توانید تقلب های آن ها را در آزمون های مجازی ضبط کنید.

نمایی از افزونه مودل Moodle Proctoring
نمایی از افزونه مودل Moodle Proctoring

ویژگی های افزونه مودل Moodle Proctoring

با استفاده از این افزونه می توانید از طریق وب کم کاربر یا دانش آموز را در جلسه آزمون نظاره کنید و به صورت مجازی مراقب امتحان آن ها باشید. اگر کاربر اجازه دسترسی را صادر نکرد می توانید آن را از شرکت در امتحان منع کنید. تصاویر به صورت خودکار هر 30 ثانیه یک بار با فرمت PNG در جایی که مشخص کرده اید ذخیره می شوند. همچنین می توانید حجم و کیفیت تصاویر را نیز تغییر دهید تا فضای ذخیره سازی شما به یکباره پر از اطلاعات نشود.

پیشینه و نسخه های افزونه مودل Moodle Proctoring

افزونه مودل Moodle Proctoring عمر زیادی ندارد و پیدایش آن نیز به دوران پاندمی کرونا باز می گردد. اواخر سال 2020 بود که این افزونه به صورت رسمی برای مودل منتشر شد. ابتدا با استقبال خوبی رو به رو نشد اما به مرور و شروع آزمون های مجازی مورد توجه قرار گرفت. تا به امروز نزدیک به 1600 نصب فعال داشته که نشان می دهد در همین مدت کوتاه در دل هواداران آموزش مجازی جا باز کرده است. . آخرین ورژن این افزونه نسخه 1.2.43 می باشد که هم اکنون در سایت مودل قابل دانلود است.

چگونه می توانم افزونه مودل Moodle Proctoring را دریافت کنم؟

پلاگین های مودل افزونه هایی هستند که می توانید آن ها را روی پلتفرم moodle نصب کنید تا یک ویژگی، عملکرد یا حتی ظاهر خاصی را به مدرسه مجازی خود اضافه کنید. فقط کافیست با طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت نصب این افزونه بدست آورید. اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا