آموزشسخت افزارسرور اختصاصیسرور مجازی

بهترین سرور برای کدام کشور است؟

سرور کدام کشور را انتخاب کنیم؟

بهترین سرور برای کدام کشور است؟

سرورها در کشورهای مختلف و مناطق جغرافیایی گوناگونی قرار دارند. اما چرا این تفاوت مکانی وجود دارد؟ و اصلا چه تفاوتی بین آن ها است؟ سوالی که ذهن بسیاری از افراد به خصوص کسانی که برای اولین بار قصد خرید سرور را دارند را مشغول می کند نیز این است که بهترین سرور برای کدام کشور است؟ ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که بسته به نیازهای خود، سرور کدام کشور را انتخاب کنید. اگر قصد خرید سرور را دارید با وبلاگ تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

سرور کدام کشور را انتخاب کنیم؟

متاسفانه برای پاسخ به این سوال باید عوامل مختلفی را بررسی کنید. در حقیقت پاسخ به این سوال ارتباط کاملا مستقیمی با نیاز شما دارد. و به عبارت دیگر پاسخ کلی و ثابت برای اینکه بهترین سرور کدام کشور است وجود ندارد. از این رو شما باید حوزه کاری، نیاز خود و کسب و کارتان را به خوبی بشناسید. بررسی های لازم را روی نیازمندی های خود انجام دهید و پس از آن به دنبال سرور مورد نظر در کشور مورد نظر خود باشید.

1. بهترین سرور میزبانی وب سایت و اپلیکشین برای کدام کشور است؟

ابتدا به سراغ نیاز اکثر کسانی که به دنبال سرور و هاست هستند می رویم. نیازی رایج یعنی میزبانی و یا همان هاستینگ وب سایت و اپلیکیشن. در واقع یکی از کاربرد های اصلی و رایج سرور مجازی یا سرور اختصاصی، میزبانی یک یا چندین سایت یا برنامه روی سرور است. اگر قصد راه اندازی وب سایت دارید و به دنبال خرید سرور هستید، باید نیازهای خود را در این خصوص به بهترین شکل ممکن بسنجید. برای این کار  باید بررسی کنید که بیشترین درصد کاربران شما در چه کشوری حضور دارند. یا به عبارتی دیگر مخاطبان هدف شما کجا هستند.

اگر بیشتر بازدید کنندگان سایت یا کاربران برنامه شما از کشور ایران است و مخاطبان داخلی را هدف قرار داده اید، قطعا بهترین سروری که می توانید خریداری کنید، سرور داخلی یا سرور کشور ایران است. اما اگر مخاطبان خارجی به خصوص مخاطبانی که در قاره اروپا هستند را هدف قرار داده اید باید به سراغ سرورهای هلند و آلمان بروید تا بهترین بازدهی را دریافت کنید. اگر هم مخاطبان و کاربران شما در آمریکا هستند باید به دنبال خرید سرور آمریکا باشید. با این حال توصیه می کنیم اگر مخاطبان ایرانی ندارید، بهترین سرور برای کشورهای هلند و آلمان و یا فرانسه است. چرا که در کنار بازدهی بالا و ارتباط با کیفیت از قیمت پایین تری نسبت به سرورهای آمریکایی برخوردارند.

سرور کدام کشور را انتخاب کنیم؟

2. بهترین سرور برگزاری کلاس مجازی برای کدام کشور است؟

به دلیل ضعف در زیرساخت ها به خصوص پیش از دوران کرونا و اوایل دهه 90 شمسی، اگر کسی قصد برگزاری کلاس مجازی آنلاین در ایران را داشت به سراغ سرورهای خارجی می رفت. این تفکر حتی بعد از شیوع کرونا و در گیر و دار همه گیری آن در ایران نیز ادامه داشت. اما با بهبود زیرساخت ها، شکل گرفتن دیتاسنترهای قدرتمند در کشور و بروزرسانی های ساختار کلاس آنلاین در ایران زمین بازی عوض شد. به عبارت دیگر رشد بالایی که سرویس های میزبانی در ایران داشت، در حال حاضر بهترین سرور برای برگزاری کلاس مجازی بدون شک سرورهای داخل کشور است.

در نتیجه پهنای باند داخل کشور به اندازه ای ارتقا داشته که باعث می شود در سرویس ها کندی نداشته باشیم. علاوه بر این موضوع مهم تر این است که سرورهای داخل کشور ایران بهترین پینگ و سرعت رو برای کاربران داخل کشور به وجود می آورد. پس فرقی نمی کند که قصد برگزاری ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن را داشته باشید، در صورت تمایل به سراغ سرورهای داخلی بروید چرا که بهترین گزینه برای این کار به شمار می روند.

3. بهترین سرور برای ترید، فارکس و ارزهای دیجیتال کدام کشور است؟

در صورتی که قصد فعالیت در بازارهای مالی بین المللی مانند فارکس و ارزهای دیجیتال را دارید قضیه کمی متفاوت می شود. متاسفانه اکثر این بازارها فعالیت از طریق ایران و با آی پی های داخلی را تحریم کرده اند. در نتیجه اگر با آی پی مختلف و یا ایران وارد شوید، بی شک حساب های شما مسدود می شود. پس برای فعالیت در این حوزه به هیچ عنوان نباید به سراغ سرورهای داخلی ایران بروید. چرا که قطعا نمی توانید به ادامه فعالیت بپردازید. اما چاره چیست؟

بی شک شما برای اینکه بتوانید در این بازارها به فعالیت بپردازید نیازمند آی پی های خارجی هستید و بهترین گزینه برای این کار، استفاده از VPS یا همان سرور مجازی خارج است. سرورهای اروپایی به ویژه هلند و فرانسه و آلمان می توانند بهترین گزینه برای حل این مسئله باشند. سرورهای موجود در این کشورها به خصوص دیتاسنتر OVH بهترین کیفیت را دارند. همچنین این سرورها بهترین پینگ ممکن را به ایران دارند و ریموت به سرور مجازی آن ها بدون کندی و مشکل به راحتی انجام می شود.

جمع بندی

تهران سرور ارائه دهنده برترین خدمات میزبانی آماده همکاری با شما می باشد. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرویس میزبانی تهران سرور است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به خرید خدمات میزبانی از تهران سرور، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید. همچنین برای دیدن آموزش های ویدیویی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا