سئو

سئو یعنی چه؟ ۹ سوال کلی در جهت ورود به صفحه اول موتورهای جستجو- قسمت اول

سئو و ۳+۳+۳ سوال کاربردی در خصوص آن- قسمت اول

مدیران کسب و کارها به منظور ورود به عرصه تنگاتنگ رقابت ارائه کالا و خدمات اینترنتی، سئو و ورود به صفحات اول گوگل را وزنه ای مهم و تاثیرگذار از بخش بازاریابی کسب و کار دانسته و در جهت بهبود حداکثری آن نهایت تلاش خود را می نمایند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع و سوالاتی از این دست بپردازیم. لازم به ذکر است که پاسخ به این سوالات در سه مقاله جداگانه و به هم پیوند شده ارائه حضورتان شده است.

سئو چیست؟

SEO مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است و به
تکنیک هایی گفته می شود که به وب سایت شما کمک می کنند تا در صفحات نتایج موتور جستجو
یعنی همان SERP ها، رتبه بالاتری داشته باشد. اجرای سئو باعث می شود وب سایت شما شانس
بیشتری در جهت قرار گرفتن در معرض دید افرادی که به دنبال راه حل هایی هستند که برند، محصول
یا خدمات شما می تواند از طریق موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo، Bing و امثال این ها ارائه
دهد داشته باشد. تکنیک های بهبود رتبه بندی وبسایت ها در SEO به هیچ عنوان ثابت نبوده و دائما
در حال تغییر و تحول اند. تغییر و تحول این تکنیک ها با الگوریتم های جستجویی که این شرکت ها
دائماً تغییرشان می دهند مستقیماً در ارتباط اند.

سئو

سئو چگونه عمل می نماید؟

سئو با بهینه سازی صفحات یک وب سایت، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و به دست آوردن لینک های
ورودی کار می کند. به محض خزش و ایندکس شدن وبسایتمان توسط ربات های یک موتور جستجو،
می توانیم نتایج تلاشمان برای سئو را مشاهده نماییم.

روش های مختلفی برای بهبود SEO صفحات یک سایت وجود دارد. موتورهای جستجو به دنبال عناصری
از جمله تگ ها، کلمات کلیدی، برچسب های تصویر، ساختار لینک های داخلی و همچنین لینک های
ورودی(که به آن ها بک لینک نیز گفته می شود) هستند. موارد ذکر تنها چند مورد از روش های موجود
در سئو هستند.

علاوه بر این موتورهای جستجو، ساختار و طراحی وبسایت، رفتار بازدیدکننده ها و سایر عوامل خارجی و
خارج از سایتمان را مورد بررسی قرار می دهند تا تعیین کنند وبسایتمان در SERP ها می بایست دارای چه
رتبه ای باشد.

سئو

سرچ ارگانیک چیست؟

جستجوی ارگانیک به حالتی گفته می شود که یک کاربر از طریق موتور جستجو، موضوعی را جستجو نموده و
بر روی یک نتیجه عادی خارج از باکس های تبلیغات پولی گوگل ادوردز(که در بالا و پایین صفحه اول گوگل
هستند) کلیک می نماید. جستجوی ارگانیک یک بستر بازاریابی مبتنی بر جستجو است که می تواند به عنوان
بخشی از بازاریابی ربایشی (Inbound Marketing) جهت افزایش بازدید وبسایت مورد استفاده قرار گیرد.

در سئوی امروزی، نمی توانیم به سادگی، تمامی کلمات کلیدی ای که کاربران برای دستیابی به ما جستجو
می کنند را داشته باشیم. در واقع، چنین چیزی به SEO وب سایت ما آسیب می رساند، چرا که موتورهای
جستجو تشخیص می دهند که وبسایت ما به جای پاسخ دادن به سوال یا هدف مورد جستجوی یک کاربر،
بر روی کلمه یا کلماتی کلیدی به منظور تقویت کاذب آن(ها)، صرفاً با هدف بهبود جایگاه آن کلمه کلیدی و
بی توجه به کاربردی بودن محتوای در حال ارائه تمرکز نموده است.

امروزه، شما باید از کلمات کلیدی خود در محتواهایتان به گونه ای استفاده نمایید که حالت غیرطبیعی یا
تحمیلی نداشته باشد.

هیچ عدد جادویی ای وجود ندارد. همه این موارد به طول کلمه کلیدی و مقالات شما بستگی دارد، اما اگر
احساس می کنید که در حال تحمیل آن ها هستید، بهتر است که از این کار صرف نظر نموده و به نوشتن
عادی خود ادامه دهید. توصیه می کنیم قسمت دوم و سوم این مقاله در خصوص سوالات مختص سئو و
تولید محتوا را از وبلاگ تهران سرور و ویدئوهای آموزشیمان در خصوص آموزش مجازی را در آپارات
تهران سرور مشاهده نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا