سئو

سئو یعنی چه؟ ۹ سوال کلی در جهت ورود به صفحه اول موتورهای جستجو- قسمت دوم

سئو و ۳ + ۳ + ۳ سوال کاربردی در خصوص ورود به صفحه اول موتورهای جستجو- قسمت دوم

در مقاله پیشین به ۳ سوال کلیدی در خصوص اینکه سئو چیست و چگونه می توان به صفحه اول گوگل راه یافت پاسخ دادیم. حال در این مقاله و مقاله بعدی با ارائه راهکارهای کارگشا در خصوص تولید محتوا قصد داریم چند سوال و نکته دیگر در این خصوص را بررسی نماییم.

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی بازاریابی SEO یک برنامه جامع برای بازدید بیشتر بازدیدکنندگان از وب سایت شما از طریق
موتورهای جستجو است. سئوی موفق شامل استراتژی های صفحات داخلی است که از کلمات کلیدی
مبتنی بر خواسته یا شبکه IBN و استراتژی های خارج از صفحه، که لینک های ورودی ای را از
وبسایت های دیگر به وبسایتمان هدایت می‌نمایند.

قبل از ایجاد یک صفحه سایت یا پست وبلاگ جدید، احتمالاً به این فکر خواهید کرد که چگونه کلمات کلیدی
خود را در پست خود بگنجانید. مشکلی نیست، اما نباید تمامی تمرکز شما و یا حتی تمرکز اصلی شما روی
این مسئله باشد.
در هنگام تولید محتوا، تمرکزتان می بایست بر روی خواسته مخاطبانتان باشد، نه گنجاندن صرفاً یک
کلمه کلیدی (چه دنباله بلند باشد و چه دنباله کوتاه) در محتوای تولیدی‌تان.

صفحه اول

برای تامین خواسته ها و رتبه بندی بلند مدت، استراتژی بازاریابی SEO خود را حول موضوعات و نه کلمات
کلیدی ایجاد کنید. اگر این کار را انجام دهید، به این نتیجه می رسید که در هر حال به طور طبیعی می توانید
کلمات کلیدی مهم کسب و کارتان را بهینه سازی کنید.
شناخت مخاطب هدف (یا همان خریداران بالقوه وبسایتمان) و آنچه آنها را به کالا یا خدماتمان علاقه مند
می کند، در جذب بازدیدکنندگان وب سایتمان از طریق موتورهای جستجو پراهمیت است.

ترفیک ارگانیک چیست؟

ترافیک ارگانیک -که به معنای مخاطب جذب شده ورودی به سایت ارگانیک است- ترافیکی بدون هزینه است
که از موتورهای جستجو مانند Google یا Bing کسب می شود. بازاریابی جستجوی پولی موجب افزایش
تعداد بازدیدهای ارگانیک شما نمی شود، اما می توانید با استفاده از نرم افزارهای بازاریابی ربایشی وب سایت
خود را بهینه کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری به دست آورید.

یکی از بزرگترین تغییرات در دهه اخیر، نحوه شکل گیری صفحات نتایج موتور جستجو یا همان SERP ها
بر اساس رفتارهای کاربر است که کاملا بر اساس جستجوهای وی در موتورهای جستجو شکل می گیرد.
امروزه، رسانه های اجتماعی می توانند تأثیر زیادی در روند ترافیک ارگانیک شما داشته باشند.

حتی همین چند سال پیش، تفاوتی نداشت که چه کسی محتوای شما را از طریق جستجوی شبکه های
اجتماعی یا همان جستجوی اجتماعی پیدا می کند. اما SEOدر موتورهای جستجو هم اکنون توییت ها،
ری توییت ها، نویسندگی Google پلاس و سایر فعالیت های اجتماعی را در جهت ورود به صفحه اول در نظر
می گیرد.

صفحه اول
جستجوی اجتماعی همچنین محتوا و افرادی را که با شما در ارتباط هستند را اولویت بندی می نماید. این
می تواند به معنی اولویت بندی محتوای سایتمان بر اساس یک دوست فیس بوک، دنبال کننده توییتر یا
اتصال از طریق یک شبکه اجتماعی دیگر باشد. حتی گاهی جستجوی اجتماعی محتوایی را که توسط
یک فرد تاثیرگذار در شبکه ای اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، در اولویت قرار می دهد.

جستجوی اجتماعی می فهمد که ممکن است شما به محتوایی علاقه مند باشید که شبکه شما
اشتراک گذاری آن را مهم می پندارد و بنابراین اغلب سایتتان را بالا بکشد.

همه اینها به این معناست که وقتی به استراتژی SEO خود فکر می کنید، باید به این فکر باشید که استراتژی
شبکه های اجتماعی شما نیز چگونه خود را به عنوان یک قطعه کاربردی در این پازل ورود به صفحه اول یک
موتور جستجو می گنجاند.

ترافیک مستقیم چیست؟

ترافیک مستقیم متشکل از بازدیدکنندگانی از وب سایتمان است که به جای هدایت شدن به سایتمان از
یک وبسایت، موتور جستجو یا رسانه های اجتماعی ای دیگر، با تایپ کردن URL در مرورگر خود مستقیماً
به وبسایت شما می آیند.

یک بهینه سازی موتور جستجو با تحت عنوان “بهینه سازی تجربه جستجو” را در نظر بگیرید. فقط یافتن
وبسایت شما برای کاربران مهم نیست، بلکه مهم این است که آنها در وب سایت شما بمانند، با محتوای شما
در تعامل بوده و بعدها نیز مجدداً به آن بازگردند.
ترافیک مستقیم تنها به معنی ارتقای رتبه وبسایتتان از از نظر Google نیست. بلکه این فرصت را ایجاد
می نماید که بتوانیم افرادی که برای اولین بار ما را به صورت ارگانیک کشف نموده اند را به یک مشتری
تبدیل نماییم.

سئو همچنین این موضوع را که آیا بازدیدکنندگان شما در وب سایتتان می مانند یا با محتوای دیگری درگیر
می شوند یا خیر را نیز ملاک قرار می دهد. حقیقتاً تنها داشتن یک رتبه خوب در کلمه ای کلیدی و جذب
بازدید کننده ای غیرمرتبط با محتوای ما، کمکی به وب سایتمان جهت ورود به صفحه اول نمی کند. چرا که
مدت زمان صرف شده از سوی کاربر در وبسایت ما وزنه ای بسیار پراهمیت در ارتقای رتبه سایتمان در
موتورهای جستجو است.
فکر کردن در مورد بازدیدکنندگان و محتوایی که آنها به دنبال آن هستند بهتر است تا آنکه بیاییم به تعداد
نفرات جذب شده به وب سایتمان توجه نماییم.

جمع بندی

بهینه سازی جایگاه یک وبسایت در موتور جستجو و ورود به صفحات ابتدایی موتورهای جستجو امری
تخصصی و تا اندازه ای بسته به میزان رقابت موجود در کسب و کار دشوار است. تهران سرور مفتخر است
در این خصوص همراه شما همراهان گرامی باشد.

کلیپ های آموزشی ما در خصوص آموزش مجازی را در آپارات تهران سرور مشاهده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا