طراحی سایت و وردپرس

مقایسه 6 افزونه بهینه ساز تصویر وردپرس

انتخاب بهترین افزونه بهینه ساز تصویر برای سایت وردپرس

مقایسه 6 افزونه بهینه ساز تصویر وردپرس/انتخاب بهترین افزونه

تصاویر سایت شما را کند می کنند، اما وجودشان برای جذابیت بصری وبسایت ها ضروری است. بنابراین نمی توانید عکس ها را نادیده بگیرید. پس راه کار چیست؟ راه حل استفاده از افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس میباشد. با استفاده از این برنامه ها میتوانید تصاویر را به سایز و حجم مناسب با صفحات خود بهینه کنید تا نه تنها مشکلی برای سرعت و سئو سایت شما پیش نیاید، بلکه جذابیت بصری سایت را نیز افزایش دهید.
در واقع یک راه سخت این است که شما در سایت های نرم افزار آنلاین کاهش حجم و اندازه عکس، دونه دونه تمامی تصاویر خود را آپلود کنید و سپس با سایز مناسب خروجی بگیرید. اما یه راه بسیار عالی و منطقی تر هم این است که از افزونه بهینه‌ساز تصویر وردپرس جهت فشرده‌سازی و بهینه‌سازی عکس ها بهره ببرید. تا خوانندگان از تصاویر زیبا لذت ببرند و سایت شما همچنان سریع بارگذاری شود. این یک بازی برد-برد است!

بهترین افزونه بهینه ساز تصویر وردپرس

وقتی صحبت از افزونه های بهینه ساز عکس می شود، چندین گزینه عالی دارید. ما برای کمک به شما در یافتن بهترین افزونه بهینه ساز تصویر وردپرس، شش مورد از آنها را مورد آزمایش قرار دادیم و آنها را با یکدیگر مقایسه کردیم:

  1. ShortPixel Image Optimizer
  2. Optimole
  3. Imagify
  4. EWWW Image Optimizer
  5. فشرده سازی تصاویر JPEG و PNG توسط TinyPNG
  6. فشرده ساز و بهینه ساز تصویر Smush

میخواهیم ببینیم در یک عکس نمونه، هر افزونه چقدر می تواند آن را فشرده کند.

مقایسه افزونه های بهینه سازی تصاویر

یادتان باشد برخی از افزونه های بهینه ساز سطوح مختلفی از بهینه سازی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، Imagify دارای حالت های بهینه سازی عادی، تهاجمی و فوق العاده است. از طرف دیگر Optimole همه تصاویر را بر اساس همان پیش‌فرض‌ها یا مواردی که توسط شما تنظیم شده اند، بهینه می‌کند.
علاوه بر این، برخی بهینه سازها ابزارهای خودکار تغییر اندازه را ارائه می دهند که می تواند اندازه فایل را به شدت کاهش دهد. به خاطر وجود این تفاوت ها در پلاگین ها، رسیدن به یک مقایسه عینی دشوار است. اما ما سعی داریم آزمایش را تا حدالامکان دقیق کنیم.
ما دو تست را اجرا خواهیم کرد: یکی برای فایل‌های JPG و دیگری برای PNG. و تنظیمات پیش‌فرض اندازه عکس‌ها را اصلا تغییر نمی‌دهیم.

بهترین افزونه بهینه ساز تصویر وردپرس برای فایل های JPG

به تصویر زیر دقت کنید:

بهترین افزونه بهینه ساز تصویر وردپرس برای فایل های JPG

این یک تصویر JPG با سایز 3000در 2000 پیکسل با حجم 3.9 مگابایت است. این یک عکس منظره با وضوح بالا و طیفی از رنگ‌های پیچیده و عناصریست که می‌توانیم از آنها برای دیدن هرگونه نقص در حین فشرده‌سازی استفاده کنیم.

در جدول زیر نتایج آزمایش پس از اجرای بهینه سازی عکس JPG آمده است:

درصد بهینه سازی سایز تصویر بعد از فشرده سازی سایز اصلی تصویر

افزونه

90% 400  کیلوبایت 3.9 مگابایت ShortPixel
84.2% 593.6  کیلوبایت 3.9 مگابایت EWWW
78% 852.8  کیلوبایت 3.9 مگابایت TinyPNG
69.6% 1.18  مگابایت 3.9 مگابایت Optimole
47% 2.07  مگابایت 3.9 مگابایت Imagify
7.3% 3.62  مگابایت 3.9 مگابایت Smush

با رعایت تنظیمات پیش‌فرض، افزونه ShortPixel در بین این 6 برنامه برنده است. که با فشرده سازی، اندازه فایل را 90 درصد کاهش داد. EWWW مقام دوم را به خود اختصاص میدهد و TinyPNG فاصله چندانی با آن ندارد. Optimole نیز اندازه JPG را تا 70% کاهش داد. Imagify فقط تصویر را تا 47% کوچک کرد. و در نهایت Smush هم در جایگاه آخر قرار میگیرد.

بهترین افزونه بهینه ساز تصویر وردپرس برای فایل های PNG

به تصویر زیر دقت کنید:

بهترین افزونه بهینه ساز تصویر وردپرس برای فایل های PNG

این فایل یک اسکرین شات 1311 در 1138 پیکسل از تم Neve با حجم اولیه 446 کیلوبایت است. فرمت PNG تمرکز بیشتری بر روی فضای سفید، تصاویر و خطوط تمیز ارائه می‌دهد. که باعث می‌شود فشرده‌سازی کمی با آنچه از یک عکس JPG انتظار دارید، متفاوت شود. همچنین میبینید که اندازه های مختلف فایل، نتایج فشرده سازی را متفاوت می کند.

 

درصد بهینه سازی سایز تصویر بعد از فشرده سازی سایز اصلی تصویر

افزونه

68% 100  کیلوبایت 446  کیلوبایت ShortPixel
62% 164.5  کیلوبایت 446  کیلوبایت Imagify
62% 164.6  کیلوبایت 446  کیلوبایت EWWW
59.4% 181  کیلوبایت 446  کیلوبایت Optimole
57% 190.1  کیلوبایت 446  کیلوبایت TinyPNG
15.2% 378.2  کیلوبایت 446  کیلوبایت Smush

 

این بار رقابت شدیدتر بود. ShortPixel با 68 درصد بهینه‌سازی در رتبه اول باقی ماند. با این حال Imagify و EWWW با 62 درصد بهینه‌سازی، در رتبه‌بندی رتبه دوم را به خود اختصاص میدهند! بنابراین یک تساوی برای این 2 وجود دارد.

Optimole نیز کم کار نبود و نتیجه بهینه سازی 59.4% را نشان میدهد. TinyPNG با 57% خوب به نظر می رسد. و درنهایت Smush امتیاز فشرده سازی 15.2% را (که کمترین رتبه است) برای تصویر PNG ما ارائه میکند.

نتیجه گیری

پس از انجام دو آزمایش بهینه سازی با دو فرمت مختلف از عکس، برنده کلی افزونه ShortPixel برای بهینه سازی JPG و PNG است. از دیگر رقبای فشرده سازی عکس برای فرمت JPG در وردپرس می توان به TinyPNG ،EWWW و Optimole اشاره کرد. و برای بهینه سازی تصویر با فرمت PNG، میتوان به ترتیب پلاگین های EWWW ،Imagify و Optimole را نام برد.
توجه: ممکن است با تغییر تنظیمات پیش فرض برنامه های بهینه سازی، نتایج تغییر کنند.
در مقاله بعدی رابط کاربری و محیط هر کدام از این افزونه ها را به شما نشان میدهیم تا بهتر بتوانید با آنها کار کنید و سئو سازی عکس های سایت خود را انجام دهید. همچنین تیم طراحی سایت وردپرس ما با نصب بهترین افزونه ها در خدمت شماست تا لذت کسب و کار در دنیای مجازی را بچشید.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا