آموزشسخت افزارسرور مجازیفناوریهاست

مهم ترین دلایل مهاجرت از هاست اشتراکی به سرور مجازی چیست؟

چرا باید از هاست اشتراکی به سرور مجازی کوچ کنیم؟

مهم ترین دلایل مهاجرت از هاست اشتراکی به سرور مجازی چیست؟

همانطور که احتمالا می دانید، اکثر مصرف کنندگان، مدیران وب سایت و صاحبان کسب و کار در ابتدا از هاست اشتراکی برای وب سایت خود استفاده می کنند. این یک مسئله کاملا عادی و طبیعی در دنیای طراحی سایت است. همیشه بهتر است در ابتدا با هاست اشتراکی شروع کرد. تا در صورتی که کسب و کار شما به مشکلی برخورد یا نتوانستید بازخورد خوبی کسب کنید نگران هزینه هایی که برای سرویس میزبانی کردید نباشید. اما زمانی شما معروف می شوید. ترافیک زیادی به سمت سایت شما روانه می شود و مخاطبان زیادی به دست می آورید. در چنین حالتی دیگر هاست اشتراکی جوابگوی کار شما نخواهد بود. این وقتی است که باید به سرور مجازی کوچ کنید. در این مقاله مهم ترین دلایل مهاجرت از هاست اشتراکی به سرور مجازی را به شما معرفی می کنیم.

چرا باید از هاست اشتراکی به سرور مجازی کوچ کنیم؟

اگر وبلاگ تهران سرور را دنبال کنید می دانید که به تفصیل درباره هاست اشتراکی و سرور مجازی صحبت کردیم. همانطور که می دانید، هاست اشتراکی سرویس میزبانی است که منابع آن محدودیت های خاص خودش را دارد. مهم ترین محدودیت آن این است که منابع هاست بین تمام کاربران تقسیم می شود. از این رو اگر ترافیک سایتی بالا برود تاثیرش در سایت شما نیز محسوس است و باعث کندی آن می شود. در حقیقت هاست اشتراکی در بلند مدت و برای کسب و کارهای پر رونق اصلا گزینه مناسبی به شمار نمی رود. بهترین زمان برای کوچ به سرور مجازی از هاست اشتراکی نیز هنگامی است که کارتان بزرگ شده و وب سایت پر بازدیدی دارید. در ادامه دلایل قانع کننده تری برای این تصمیم به شما معرفی می کنیم.

چرا باید از هاست اشتراکی به سرور مجازی کوچ کنیم؟

1- سرعت و عملکرد بهتر سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی

اولین دلیلی که لازم است این کوچ و مهاجرت را انجام دهید سرعت و عملکرد خارق العاده سرور مجازی نسبت به هاست است. از آن جایی که در سرور مجازی برعکس هاست نیازی به اشتراک گذاری منابع نیست قطعا سرعت بیشتری به دست می آورید. در نتیجه عملکرد بهتری خواهید داشت. علاوه بر این زمانی که از منابع سرور خود عبور کنید می توانید از منابع دیگر استفاده کنید. آن هم بدون ضربه زدن به سایت های دیگر. استفاده از سرور مجازی سرعت لود و بارگذاری سایت شما را تا بیش از 300 درصد افزایش می دهد!

2- امنیت بیشتر سرور مجازی از هاست اشتراکی

اگر مسئله امنیت و حفظ حریم شخصی برای شما اهمیت زیادی دارد باید هرچه زودتر از هاست اشتراکی فاصله بگیرید. دلیل این مسئله نیز باز می گردد به عدم اشتراک گذاری منابع در VPS با سایت های دیگر. در حقیقت شما به تنهایی به منابع خود دسترسی دارید و همین باعث می شود سطح امنیتتان چندین پله بالاتر باشد. در کنار این تنظیمات و پیکربندی صحیح نیز می تواند به شما امنیت فوق العاده ای تحویل دهد.

امنیت بیشتر سرور مجازی از هاست اشتراکی

3- کنترل کامل سرور مجازی

در هاست های اشتراکی شما منابع را با دیگران به اشتراک می گذارید. از این رو نمی توانید به صورت اختصاصی تنظیمات مورد نظر خود را پیاده سازی کنید و به عبارتی دیگر کنترل کاملی بر آن ندارید. اما در VPS این مسئله کاملا برعکس است. در سرورهای مجازی شما دسترسی کامل به فضای دیسک، CPU و RAM خواهید داشت. همین مسئله باعث می شود عملکرد فوق العاده بهتری نصیب شما شود.

4- قابلیت Self-Healing در سرور مجازی

سرورهای مجازی قابلیتی به نام قابلیت Self-Healing یا خوددرمانی دارند. این قابلیت به شما کمک های زیادی می کند. در حقیقت اگر سرور شما با مشکلی رو به رو شود به لطف پلتفرم ابری که در این پلتفرم به کار رفته، به پیکربندی مجدد منابعی مانند ذخیره سازی دیسک، حافظه و پردازش می‌ پردازد. به عبارت دیگر خرابی شما می تواند به صورت اتوماتیک و خودکار رفع شود. این قابلیت علاوه بر مزایای خوبی که دارد، در کاهش هزینه های شما نیز بسیار موثر است.

5- هزینه منطقی VPS

درست است که شما در ابتدا برای خرید سرور مجازی هزینه بیشتری می پردازید. اما باید توجه کنید که این هزینه را بابت چه امکاناتی پرداخت می کنید. با استفاده از سرور مجازی عملکرد سایت خود را بالاتر می برید. در نتیجه سود شما در کسب و کارتان نیز بیشتر می شود. پس به نظر این اختلاف قیمت کاملا منطقی و عادلانه است. مبلغ بیشتری که بابت VPS می پردازید در قبال امکاناتی که دریافت می کنید بسیار به صرفه تر از مبلغ خرید هاست اشتراکی است.

هزینه منطقی VPS

جمع بندی

سرور مجازی یکی از پرکاربردترین سرویس ها است که با آن می توانید در بخش های مختلف کار خود را پیش ببرید. تهران سرور ارائه دهنده سرور مجازی، آماده همکاری با شما می باشد. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرورهای ما است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به خرید سرور مجازی از تهران سرور، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا