سرور اختصاصیسرور مجازی

تفاوت پهنای باند سرور مجازی با اینترنت خانگی

پهنای باند سرور مجازی با اینترنت خانگی چه تفاوتی دارد؟

تفاوت پهنای باند سرور مجازی با اینترنت خانگی

یکی از مزایای بزرگی که سرورهای مجازی دارند سرعت بالا و فوق العاده آن ها است. سرعت این نوع سرور به قدری بالا است که از آن در معاملات حساس و به عنوان سرور بورس استفاده می کنند. دلیل این سرعت زیاد نیز منابع و سخت افزار قدرتمند و همچنین پهنای باند سرور مجازی است. این سرعت به هیچ عنوان با سرعت اینترنت های خانگی و اداری قابل مقایسه نیست. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت پهنای باند سرور مجازی VPS با اینترنت خانگی را مورد بررسی قرار دهیم. پس با وبلاگ تهران سرور همراه باشید.

پهنای باند چیست؟

ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که اصلا پهنای باند چیست؟ پهنای باند یا Bandwidth یک اصطلاح کلی در انتقال اطلاعات در جهان IT است. در حقیقت و به بیان ساده تر، یک واحد برای سنجش نهایت مقدار داده ای که می تواند در شبکه داخلی، اینترنت، سرور مجازی، دیتاسنتر و … انتقال پیدا کند می باشد. بدیهی است که هر چه پهنای باند بیشتر باشد سرعت بیشتری در اختیار کاربران قرار می گیرد. با این حال پهنای باند در هر کشور و شرکتی محدودیت خاصی دارد. استفاده از عبارت هایی مانند پهنای باند نامحدود صرفا جنبه تبلیغاتی دارند و سنخیتی با واقعیت ندارند. لازم به ذکر است که پهنای باند به طور کلی به دو نوع اشتراکی و اختصاصی نیز قابل تقسیم است.

پهنای باند چیست؟

تفاوت پهنای باند با ترافیک ماهیانه چیست؟

متاسفانه برخی از کاربران تفاوت پهنای باند با ترافیک ماهیانه را نمی دانند. بسیاری از ارائه دهندگان اینترنت و سرور مجازی نیز از این موضوع سوءاستفاده می کنند و به نوعی سر خریدار کلاه می گذارند! اما این دو در عین شباهتی که با یکدیگر دارند، کاملا از هم متفاوت هستند. ترافیک ماهانه به بیان ساده مانند همان حجمی است که برای اینترنت خود از سرویس دهنده خریداری می کنید. اما پهنای باند به عنوان یک محدوده در باند فرکانس و میزان داده‌هایی است که می‌ توانند در مدت زمان مشخصی از مبدأ به مقصد منتقل شوند.

پهنای باند سرور مجازی با اینترنت خانگی چه تفاوتی دارد؟

در حال حاضر بیشترین سرعتی که برای اینترنت های خانگی، اداری و حتی دیتای موبایل ارائه می شود حداکثر 100 مگابایت است. با این حال شما در هنگام استفاده در بهترین حالت بین 4 الی 12 مگابایت سرعت دریافت خواهید کرد. دلیل این امرهم وجود تعداد زیادی از کاربران در یک پهنای باند محدود و ثابت است. همین امر باعث می شود که در ساعات شلوغی استفاده از اینترنت سرعت کاهش پیدا کند و در ساعات خلوتی آن مانند بامداد سرعت بیشتر شود.

پهنای باند سرور مجازی با اینترنت خانگی چه تفاوتی دارد؟

اما پهنای باند سرور مجازی و سرور اختصاصی اینگونه نیست. پورت های پهنای باند در سرویس های سرور مجازی و اختصاصی از 1 گیگابایت الی 10 گیگابایت هستند. تفاوت سرعت دریافتی از اینترنت از این سرورها زمین تا آسمان خواهد بود. به همین دلیل است که از این سرورها برای کارهای حساسی مانند معاملات ارزی و بورسی استفاده می شود. به غیر از این اگر علاقه به سرعت بیش از اندازه برای دانلود و آپلود مطالب در سطح اینترنت علاقه دارید نیز باید قید سرویس های خانگی را بزنید و به سرور مجازی مهاجرت کنید. البته باید بدانید که هزینه بسیار بیشتری خواهید پرداخت!

جمع بندی

این که کدام یک از این سرویس ها برای کسب و کار شما مناسب است کاملا نسبی و شخصی است. و به نوعی بستگی به نوع دید و منابع مورد نیاز شما نیز دارد. تهران سرور ارائه دهنده سرور اختصاصی ایران و سرور مجازی آماده همکاری با شما می باشد. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرویس های ما است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به اجاره سرور اختصاصی یا خرید سرور مجازی از مجموعه ما، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا