سئوطراحی سایت و وردپرس

۵ نکته و تکنیک اساسی در طراحی سایت وردپرس

طراحی سایت وردپرس و ۵ نکته اساسی راجع به آن در بحث سئو

اگر وب سایت شما در وردپرس است ، اخبار خارق العاده ای داریم. نه تنها استفاده از آن آسان و بسیار محبوب است بلکه بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو نیز به حساب می آید. اگر واقعاً می خواهید از قدرت وردپرس برای سایت خود استفاده کنید ، باید با جدیدترین ترفندها و نکات طراحی سایت وردپرس مربوط به این CMS درجه یک همراه باشید. اگر این کار را نکنید ، وب سایت شما ممکن است از نظر رتبه بندی ، کاربرپسندی و قابلیت اطمینان عقب باشد. اگر می خواهید سایت وردپرس خود را مانند یک ماشین روغن کاری شده خوب ادامه دهید ، ادامه مطلب را بخوانید. زیرا ما در شرف به اشتراک گذاشتن بهترین راهنمایی ها و ترفندهای وردپرس هستیم.

طراحی سایت وردپرس

۱. انتخاب یک قالب مناسب برای بهبود سئو در طراحی سایت وردپرس

یکی از جذابیت های وردپرس وجود قالب های وب سایت رایگان و پولی با کیفیت بالا است. انبوهی از موضوعات جذاب و کاربردی به سختی می تواند انتخاب شود. با این حال ، یک کیفیت تمایز وجود دارد که شما باید هنگام بررسی مضامین بالقوه سایت وردپرس خود ، آن را در نظر بگیرید. در حین گشتن در میان قالب های وردپرس با برچسبی تحت عنوان  “Seo-Friendly” مواجه میشوید که بسیار مهم میباشد. اطمینان حاصل کنید که قالبی که انتخاب کرده اید دارای این برچسب و همچنین قابلیت های زیر است:

طراحی واکنشگرا

قطعا یکی از ویژگی های بارز قالب با برچسب Seo-Friendly واکنشگرا بودن است (فقط یک روش فانتزی برای گفتن اینکه سایت در همه دستگاه ها عالی به نظر می رسد). در واقع اگر این ویژگی در قالب شما وجود داشته باشد، وب سایت شما در هر دستگاهی ، قابلیت نمایش به بهترین شکل را دارد.

قالب سبک وزن و کم حجم

ویژگی مهم دیگر قالب که SEO را تحت تأثیر قرار می دهد ، سبک بودن آن است. از آنجا که سرعت بارگذاری صفحه یک فاکتور رتبه بندی تأثیرگذار است ، سایت شما باید به همان سرعتی که ممکن است بارگیری شود. یکی از کلیدهای سرعت بارگیری سریع صفحه در داشتن یک تم وب سایت سبک است. اگر دقت نکنید و برای این ویژگی تبعیض قائل نشوید ، ممکن است در نهایت یک قالب ذاتی کند نصب کنید. برخی از تم ها با پلاگین های از پیش نصب شده ارائه می شوند که می توانند سرعت صفحه را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

۲. ایجاد پیوند‌های یکتا

یکی دیگر از نکته ها و ترفندهای مهم وردپرس  ، ایجاد پیوندهای یکتا است. پیوندهای یکتا ، پیوندهای دائمی هستند که هنگام دسترسی به یک صفحه وب مشاهده می کنید. هنگام ایجاد صفحات و پست ها در وردپرس ، یک کادر در قسمت بالای صفحه ویرایش مشاهده خواهید کرد. در این جعبه می توانید پیوند همیشگی مورد نظر خود را برای صفحه یا پست جدید خود وارد کنید. هنگام ایجاد این پیوندها ، مهم است که آنها را تمیز و ساده ایجاد کنید. یک پیوند یکتای ساده بسیار کاربر پسندتر از یک شماره طولانی است که دیدن آن گیج کننده است.

طراحی سایت وردپرس

۳. اخذ گواهی SSL

راه دیگر برای افزایش اعتماد در طراحی سایت وردپرس دریافت گواهی SSL است. آیا تا به حال صفحه ای را مرور کرده اید که یک قفل کوچک سبز رنگ در مقابل URL صفحه نمایش داده باشد؟ در این صورت ، این سایت دارای گواهی SSL است. (Secure Sockets Layer) لایه ای از کدگذاری است که اتصال بین مرورگرها و صفحات وب را رمزگذاری می کند و از این طریق کاربر را محافظت می کند. داشتن گواهینامه SSL به کاربران نشان می دهد که سایت شما از اتصال ایمن برخوردار است و این می تواند اعتماد و تعداد صفحات مشاهده شده را افزایش دهد. علاوه بر این ، Google امنیت سایت را در اولویت کاری کاربران قرار داده و الگوریتم خود را بر این اساس تطبیق داده است. اکنون ، Google سایت های دارای URL https را نسبت به سایت هایی که فاقد آن هستند ترجیح می دهد. علاوه بر این ، وب سایت های فاقد گواهی SSL می توانند با علامت هشدار قرمز در Google نشان داده شوند. این امر به کاربران هشدار می دهد که در حال مرور یک سایت ناامن هستند و می تواند سریعا باعث بی اعتمادی شود.

طراحی سایت وردپرس

۴. بک لینک‌هارا فراموش نکنید

بک لینک یک روش قدیمی سئو است. علیرغم تغییرات بیشمار در الگوریتم Google ، آنها همچنان یک فاکتور مهم برای رتبه بندی هستند. بک لینک ها اعتبار صفحه شما را افزایش میدهند. اگر سایتی معتبر و معتبر به شما پیوند دهد ، این به Google نشان می دهد که صفحه شما دارای ارزش است و باید برای کاربران نمایش داده شود. ساخت بک لینک با کیفیت خوب زمان و فداکاری می خواهد. با این حال ، از طریق استراتژی هایی مانند ارسال مهمان ، اظهار نظر در وبلاگ ، اینفوگرافیک و اطلاع رسانی از طریق ایمیل ، می توانید با گذشت زمان لینک های با کیفیت بالا را با موفقیت به دست آورید. در همان زمان ، نکته مهم دیگر در وردپرس که همچنان وجود دارد ، ایجاد یک ساختار پیوند داخلی است. به زبان ساده ، این روش ایجاد پیوندهای داخلی مناسب برای محتوای شما و سایت است که بازدیدکنندگان را به صفحات شما هدایت می کند.

طراحی سایت وردپرس

۵. سرعت سایت خود را بهینه کنید

بدیهی است که سرعت سایت وردپرس خود را برای بالا بردن کیفیت آن افزایش دهید. برخی از روشهایی که می توانید سرعت صفحه را به حداکثر برسانید عبارتند از:

  • انتخاب یک قالب متناسب وسبک
  • واکنشگرا بودن قالب وب سایت شما
  • بهینه کردن عکس‌ها برای سایتتان
  • استفاده از کش مرورگر
  • کاهش  Redirectها
  • بهبود بخشیدن زیرساخت سایتتان (سرور، هاست و غیره)

سخن آخر

در نتیجه امیدواریم تا توانسته باشیم با این نکات و ترفندها به طراحی سایت وردپرس شما کمک شایانی کرده باشیم و در نهایت برای سفارشات خود در این زمینه میتوانید به وبسایت تهران سرور مراجعه نمایید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا