سئو

۸ جنبه اساسی جهت تجزیه و تحلیل عملکرد seo (بهینه سازی موتورهای جستجو)

عوامل حیاتی در تجزیه و تحلیل عملکرد seo – قسمت چهارم

در قسمت های پیشین این مقاله به بررسی عوامل حیاتی seo در تجزیه و تحلیل عملکرد بهینه سازی جایگاه وبسایت آن پرداخته شد. این رشته مقالات با عنوان واحد در ۴ مقاله جمع آوری شده و هدف آن اشاره به نکات کلیدی در سئو سایت های مختلف است. توصیه می کنیم به منظور درک بهتر عوامل کلیدی در seo پیش از شروع مقاله قسمت اول ، قسمت دوم و قسمت سوم این مقاله را نیز مطالعه نمایید. در ادامه به دو نکته کلیدی در تجزیه و تحلیل عملکرد سئو خواهیم پرداخت.

تأثیر تجربه کاربر وب سایت بر seo

گوگل در الگوریتم رتبه بندی خود، تجزیه و تحلیل “موارد call to action” و لینک های موجود در
یک صفحه را گنجانده است. گوگل توانایی تجزیه و تحلیل این موضوع که صفحه وبسایت شما
با تبلیغات بارگیری شده، یا دارای یک دکمه “خرید” یا “اشتراک گذاری” است را به طور کامل دارد.
Google همچنین تقریباً می داند که این موارد در کجای وب سایت واقع شده اند. این توانایی
می تواند تشخیص دهد که آیا این عناصر “Above The Fold” (یعنی آن چه کاربر بدون اسکرول
می تواند روی صفحه خود ببیند)، هستند یا خیر.
در نتیجه، Google در تجزیه و تحلیل خود عناصر طراحی را نیز در نظر می گیرد و شامل یک عامل
رتبه بندی مربوط به قابلیت های استفاده از وب سایت است. به عبارت دیگر، نحوه طراحی
وب سایت و طرح محتوای آن توسط Google قابل شناسایی بوده و مورد استقبال قرار می گیرد.
seo

تبلیغات بیش از حد بر seo وبسایت ها تاثیر منفی دارند

با این آگاهی، به عنوان مثال Google، وب سایتی را که دارای تبلیغات بنری بالاتر از حد مجاز است
مجازات یا پنالتی می نماید زیرا معتقد است که یک وبسایت با بهم ریختن صفحه ناشی از تبلیغات،
تجربه کاربری مطلوبی را در اختیار کاربر قرار نخواهد داد. همچنین به وب سایتی که دکمه های
“خرید اکنون” یا “سابزکرایب” خود را بالای پوسته و نه پایین آن قرار داده باشند، جایزه می دهد.
در اینجا منطقی است که اگر کاربر نتواند دکمه call to action را بلافاصله (بالای پوسته) ببیند.
اگرچه این ممکن است تأثیر چشمگیری در رتبه بندی اکثر وب سایت ها نداشته باشد، اما وقتی
صحبت از تجارت الکترونیکی می شود، می تواند در رتبه بندی بین دو صفحه در حال رقابت بر محصول
مشابه تفاوت ایجاد نماید.
وب سایت های خبری یا وبلاگ های دارای تراکم بالای تبلیغات تأثیر منفی در رتبه بندی خود
مشاهده خواهند نمود.
مهمترین برداشت موجود این است که موتورهای جستجو مانند Google، یک وب سایت را نه تنها
بر اساس انطباق فنی، محتوا، کلمات کلیدی و نحوه به اشتراک گذاری آن محتوا در شبکه های اجتماعی،
بلکه همچنین بر اساس تجربه واقعی کاربر با محتوای موجود در صفحه، رتبه بندی می نمایند. لذا تجربه
کاربری نیز در رتبه وبسایت بسیار بااهمیت است.
seo

تعامل با سرویس های Google

گوگل با بیش از ۷۰٪ استفاده در سراسر جهان (طبق گزارش بازار سهام موتور جستجو در دسکتاپ برای
سپتامبر ۲۰۱۳) بدون شک موتور جستجوگر غالب است.
گوگل در زمینه شکل گیری صنعت بازاریابی موتور جستجو (SEM) با بسترهای تبلیغاتی مانند
AdWords، ابزارهای حرفه ای seo مانند Google Webmasters، بسترهای محتوایی مانند
YouTube (دومین موتور جستجوی بزرگ جهان) و رسانه های اجتماعی مختلف Google و یوتیوب
که یک شبکه اجتماعی نیز هست، نقش بااهمیتی داشته است.
نیازی به گفتن نیست که گوگل می تواند تمام انگیزه های موجود در جهان را برای جلب بازاریابان به
منظور استفاده از بسترهای خود نسبت به رقبا جهت به دست آوردن مزیت رقابتی در SEO ایجاد نماید.
در حالی که گوگل در مورد مزایای مستقیم استفاده از همه ابزارهای خود اظهار نظر نمی کند، اما
به طور واضحی ارزش seo استفاده از سرویس های یکپارچه خود را ارتقا داده است. همچنین
استفاده از ابزار Google Webmaster نیز مزایای آشکاری دارد. این موضوعات در حیطه گسترده
افزایش نرخ کلیک و مباحث تقویت منابع ورودی ارگانیک وبسایت قابل توجه و کاربردی است.
در نتیجه، استفاده یک وب سایت از بیشترین تعداد سرویس های Google در جهت بهره مند شدن از
مزیت استفاده از اولویت دهی مشتری مدار Google نسبت به یک وب وب سایت رقیب، به بهترین
روش در seo تبدیل شده است.
seo

خلاصه مطالب این رشته مقالات seo

قطعا یکی از عمده منابع ورودی خریداران بالقوه در یک کسب و کار ابزار کاربردی وبسایت است که مشتریان
را به راحتی و بدون نیاز مراجعه حضوری به صفحه فروشنده کالا یا خدمات در دنیای وب هدایت می نماید.
طبعا به منظور به چشم آمدن و یافت شدن وبسایت هدف ما در مقابل سایر رقبا نیاز به اجرای اقداماتی است
که وبسایت ما و محتوای آن بتواند توسط موتورهای جستجو باارزش تر و کاربردی تر به نظر برسد تا آن را در
لیست بهترین نتایج خود به کاربران جستجوکننده نشان بدهد. از طرفی الگوریتم های موتورهای جستجو
بر این اصل بنا شده اند که بتوانند همواره کاربردی ترین وبسایت از تمامی نظرهای گفته شده در
مقالات آموزشی را به کاربران جستجو کننده نمایش دهند و ارائه سایت های غیرکاربردی به کاربران از
دیدگاه موتورهای جستجو امری ناپسند و آسیب زا است.

چرا که کاربران را به موتور جستجوی مذکور بی اعتنا می نماید. لذا کاربردی بودن و مرتبط بودن امری ضروری
و حیاتی جهت ورود به لیست برترین نتایج گوگل در یک کلمه کلیدی است و این شاخصه به واسطه
ابزارهایی نیز در الگوریتم گوگل سنجیده خواهد شد که در بردارنده عوامل بااهمیتی نظیر میانگین زمان
صرف شده کاربر در سایت نمایش داده شده و سایر عوامل اینچنینی است.

seo

جمع بندی و نتیجه گیری

این مقاله در ادامه رشته مقالات پیشین خود سعی در معرفی ۲نکته کلیدی و مجموعا ۸ نکته بااهمیت
در زمینه تجزیه و تحلیل روند seo یک وبسایت در موتورهای جستجویی نظیر گوگل نموده است. لذا توجه
به نکات ذکر شده در آن می تواند بر ارتقای رتبه وبسایت هدف یک مجموعه در موتور جستجویی مانند
گوگل شدیدا تاثیرگذار باشد.

تهران سرور با بکارگیری جدیدترین متدهای روز در امر Seo و انواع خدمات تحت وب به ارائه و آموزش این
خدمات می پردازد. توصیه می کنیم به منظور درک بهتر این خدمات ویدئوهای آموزشی ما در خصوص انواع
خدمات وب را از کانال آپارات تهران سرور مشاهده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا