Moodleآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

5 اصل مهم برگزاری کلاس مجازی خوب

اصولی مهم برای برگزاری کلاس مجازی به بهترین شکل

5 اصل مهم برگزاری کلاس مجازی خوب

این روزها که آلودگی هوا و سرمای استخوان سوز در کنار کرونا دست در دست هم بازهم باعث تعطیلی مدارس شدند، این کلاس آنلاین و آموزش مجازی است که پرچمدار حوزه تحصیل است. اکثر مدارس و دانشگاه ها برای عقب نماندن از دروس سال تحصیلی، به روش های مختلف از آموزش مجازی استفاده می کنند. فرقی نمی کند که شما از چه نرم افزار و پلتفرم هایی برای برگزاری این کلاس ها استفاده می کنید. مهم این است که اصول درست برگزاری کلاس مجازی خوب را بدانید. در این مقاله از وبلاگ تهران سرور قصد معرفی اصولی مهم برای برگزاری کلاس مجازی به بهترین شکل را به شما داریم. پس با ما همراه باشید.

1. آموزش نحوه کار کردن با پلتفرم کلاس مجازی به دانش آموزان

همانطور که گفتیم مهم نیست از چه نرم افزار یا پلتفرمی برای برگزاری کلاس مجازی استفاده می کنید. اگر دوست دارید که کلاس شما به بهترین شکل ممکن برگزار شود، بهتر است قبل از برگزاری کلاس، در قالب یک ویدیو یا فایل PDF به کاربران خود نحوه ورود به جلسه، نحوه به اشتراک گذاشتن تصاویر و فعال کردن میکرفون خود و به طور کلی هر امکاناتی که لازم است آن را بدانند را آموزش دهید. این کار از خستگی دانش آموزان به خصوص آن هایی که با شیوه مجازی آشنا نیستند جلوگیری می کند. در نتیجه شما کلاس بسیار خوب و پویایی خواهید داشت.

اصولی مهم برای برگزاری کلاس مجازی به بهترین شکل

2. استفاده از معلم متخصص آموزش مجازی

آموزش مجازی شیوه نوینی است که عمر کوتاهی دارد. به خصوص در کشور ما که شاید بتوان جدی ترین برخورد با آن را در سال 98 و هنگام شیوع ویروس کرونا دانست. با این حال افراد زیادی هستند که تخصص در آموزش به شیوه مجازی دارند. با نرم افزارها آشنا هستند، شیوه بیان و تدریس مجازی را می دانند و می توانند با خلاقیت تدریس کنند. اگر به دنبال برگزاری کلاس مجازی فوق العاده ای هستید باید به دنبال این افراد باشید. حتی پیشنهاد می کنیم افرادی که تخصصی در این حوزه ندارند را آموزش دهید. تا کلاسی جذاب با بازدهی بالا برگزار کنید.

3. تسلط به نرم افزار برگزاری کلاس مجازی

یک معلم که قصد برگزاری کلاس مجازی را دارد باید به خوبی نرم افزاری که با آن کار می کند را بشناسد و به آن تسلط کافی داشته باشد. نرم افزارهای زیادی در این حوزه وجود دارند با این حال بدون شک بهترین های آن ها ادوب کانکت و بیگ بلو باتن هستند. نرم افزارهایی قدرتمند که در کنار طراحی مودل و وب سایت آموزشی می توانند یک پلتفرم آموزش مجازی فوق العاده را بسازند. بهتر است برای برگزاری چنین کلاس هایی به سراغ افرادی بروید که بر روی نرم افزار مورد نظر شما تسلط کافی دارند. در غیر این صورت باید به صورت کامل او را آموزش دهید تا بازدهی آموزش مجازی شما چندین برابر شود.

4. برای هر جلسه کلاس نقشه راه داشته باشید

حتما قبل از برگزاری کلاس مجازی، مدت زمان، متن و موضوعات مهم درس، اینکه قرار است از کجا شروع کنید و چه مراحلی را طی کی کنید ور در نتیجه به چه هدفی برسید را بنویسید. به این کار نقشه راه می گویند. نباید بدون نقشه و برنامه ریزی به دنبال برگزاری کلاس آنلاین باشید. سعی کنید حتما این کار را انجام دهید. حتی در صورت امکان می توانید دانش آموزان خود را نیز از این نقشه آگاه کنید تا این مسیر را با یکدگیر به بهترین شکل طی کنید.

اصولی مهم برای برگزاری کلاس مجازی به بهترین شکل

5. پیگیری بعد از هر جلسه کلاس آنلاین

بدون شک شما به دنبال بهبود کلاس خود هستید. در نتیجه باید نظر دانش آموزان و دانشجویان را درباره تدریس به شیوه مجازی بدانید. بعد از برگزاری کلاس مجازی برای ارزیابی عملکرد خود، نظرسنجی برگزار کنید و نقاط ضعف و قوت خود را از حاضران بپرسید. این کار قطعا در موفقیت و بازدهی بیشتر کلاس شما کمک زیادی خواهد کرد.

جمع بندی

برگزاری کلاس مجازی می تواند در آینده اتفاقات مهم و مثبتی را برای نسل بشر رقم بزند. پیشرفت روز به روز تکنولوژی قطعا تاثیر مثبتی بر آموزش به شیوه مجازی خواهد داشت. کافی است در صورتی که قصد استفاده از نرم افزارهای کلاس مجازی به زبان فارسی مانند ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن را دارید با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید. و پس از دریافت مشاوره رایگان پلان موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید. لازم به ذکر است که برای دیدن آموزش های بیشتر به صورت ویدیویی پیرو نرم افزارهای کلاس مجازی می توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا