طراحی سایت و وردپرس

برای طراحی سایت فروشگاهی چه مواردی مهم است؟

موارد مهم در طراحی سایت فروشگاهی

برای طراحی سایت فروشگاهی چه مواردی مهم است؟

امروزه ما در دنیایی زندگی میکنیم که تمامی فعالیت ها رو به مجازی و اینترنتی شدن هستند. و باید برای موفق بودن در این زمینه همگام با تکنولوژی و نیاز مردم پیش رفت. شما می توانید با داشتن یک فضا یا صفحه ای در گوگل، زمینه فعالیت های خود را گسترش دهید، مشتریان و مخاطبان بسیاری از هر نقطه جغرافیایی جذب کنید، فروش و درآمد خود را افزایش دهید و جایگاهتان را بین رقبا بهبود بخشید. حال در این مقاله می خواهیم در ارتباط با طراحی سایت فروشگاهی صحبت کنیم.
همه ما میدانیم که فروشگاه ها بیشترین فعالیت را در حوزه خرید و فروش دارند. و داشتن سایتی خوب و حرفه ای میتواند خدمات و محصولات را به مخاطبان نشان دهد و خرید را برای مشتریان و فروش را برای فروشندگان بسیار راحت کند.
داشتن سایت حرفه ای، فرقی ندارد برای فروشگاه های مواد غذایی باشد و یا فروشگاه های کالایی غیر مواد خوراکی، امری ضروری و لازم است.

ضرورت طراحی سایت برای انواع فروشگاه ها:

اگر شما هم در زمینه فروش محصول یا کالایی فعالیت میکنید و صاحب فروشگاهی در کشور هستید، حتما با تغییرات سبک خرید مردم و تغییر ترجیحات و انتخاب های آنها آشنا هستید. و میدانید که این روزها انتخاب اول هرکس این است که در خانه بماند و از طریق گوشی خود وارد فروشگاه شما شود و کالای مدنظر را بیابد. و بعد از پرداخت آنلاین مبلغ آن، منتظر باشد تا سفارش خود را درب خانه تحویل بگیرد. همه اینها لزوم طراحی سایت برای فروشندگان را یادآور میشود.

موارد مهم در طراحی سایت فروشگاهی:

همانطور که در مقالات قبلی گفتیم، اولین قدم برای داشتن وبسایت خرید هاست مناسب و انتخاب اسم و ثبت دامنه ای متناسب با نوع کارتان میباشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی در این زمینه می توانید با شرکت تهران سرور تماس حاصل فرمایید و مشاوره کامل و جامع بگیرید.

امکانات مختلفی که لازمه هر سایت فروشگاهی است:

امکان جستجوی سریع محصولات در فروشگاه مجازی یکی از مهمترین قسمت های سایت است.

برای مثال اگر نوار جستجوی سریع در سایت وجود نداشته باشد، مخاطب و مشتری باید زمان زیادی را صرف پیدا کردن محصول مورد نظر کند. در این صورت مشتری به دلیل نداشتن وقت کافی و یا بی حوصله شدن و حتی پیدا نکردن محصول مد نظر، صفحه شما را ترک میکند و به سایت دیگری میرود.

وجود تنوع در نحوه پرداخت:

زمانی که شما در نوع روش پرداخت وجه حق انتخاب به مشتریان میدهید، اعتماد آنها را جلب میکنید. گاهی مشتریان تمایل دارند از درگاه بانکی سایت و به صورت آنلاین پرداخت کنند و گاهی هم خیلی ها ترجیح میدهند پرداخت را درب منزل و بعد از تحویل کالا انجام دهند. این مورد مخصوصا برای افرادی مهم است که خرید اولشان را از سایت شما انجام میدهند و میخواهند به دریافت سالم و بی عیب و نقص کالا مطمئن شوند.

امکان اتصال به درگاه‌های پرداخت متفاوت:

امکان اتصال به درگاه بانک های مختلف اصلی ترین تفاوت بین یک سایت معمولی و یک سایت حرفه ای فروشگاهی است. وجود درگاه های بانکی متفاوت برای هر سایتی واجب است.

موارد مهم برای طراحی سایت فروشگاهی

دسترسی به گزارش های سایت و مدیریت فروش:

در این مورد شما می توانید متوجه شوید که کدام محصول بیشترین فروش را داشته و یا علایق مشتری ها به کدام محصول بیشتر است و یا نارضایتی ها به چه دلیلی میباشند و…. با داشتن یک وب مستر و دسترسی به پنل وردپرسی سایت میتوانید همه چیز را مدیریت کنید و تغییرات لازم را اعمال نمایید.

مدیریت حرفه‌ای و خیلی راحت محصولات:

یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای این امکان و دسترسی را به مدیر می‌دهد که به صورت دسته جمعی و کلی تغییراتی را روی محصولات، تصاویر و… انجام دهد یا اینکه بدون تغییر دستی، تخفیفات را اعمال کند.

برقراری آنلاین و سریع ارتباطات بین مشتری و فروشنده:

در فروش های اینترنتی چون مشتری محصول را از نزدیک نمی بیند، لازم است که یک مشاور بابت جوابگویی به سوالات مشتریان در سایت وجود داشته باشد. بهتر است این ارتباط و پاسخ گویی هم از طریق چت آنلاین امکانپذیر باشد هم از طریق پاسخگویی تلفنی.

امکان فیلتر کردن نتایج جستجو:

گاهی دسته بندی های محصولات آنقدر گسترده می باشد که مشتری در انتخاب و خرید محصول مورد نظر سردرگم می شود. بهتر است برای افرادی که در سایت شما چیزی را سرچ میکنند، امکان فیلتر کردن یا انتخاب بین دسته بندی مشخص را بگذارید.

قابلیت اعمال تخفیف و فروش ویژه روی قیمت محصولات:

احتمالا میخواهید در ایام و مناسبت های خاص روی محصولات تخفیف بگذارید. اگر سایت شما تمامی افزونه های لازم و مهم را داشته باشد، شما بدون دردسر و تغییرات دستی میتوانید تنها با چند کلیک جشنواره های تخفیفی و فروش ویژه برگزار نمایید و روی قیمت کالاها تخفیفات را اعمال کنید.

دسته بندی ها و برچسب گذاری ها:

سایت شما باید برای هر محصولی دسته بندی و برچسب مجزا داشته باشد. مثلا برچسب محصولات آرایشی بهداشتی و دسته های خانم ها و آقایون و یا پوست و مو و… . با وجود این قابلیت به مشتری کمک می کنید به راحتی محصولی را که نیاز دارد، پیدا کند و سایت شما را ترک نکند. همانطور که میدانید راحتی کاربر در صفحات وب و کاربر پسند بودن سایت یکی از موارد مهم در سئو و بهبود جایگاه وبسایت در گوگل میباشد. با درج دسته بندی ها و برچسب ها، امکان سرچ، طراحی سایتی تمیز و خوش آب و رنگ میتوانید این نکته مهم از نظر گوگل را رعایت کنید و راحتی را به کاربران هدیه دهید.

وجود روش های متفاوت برای حمل و نقل و ارسال کالاها:

بهتر است برای حمل و نقل هم گزینه های متفاوت بگذارید. به این صورت که خریدها از طریق پست ارسال شوند و یا سیستم حمل و نقل شخصی یا پیک و… .

موارد مهم برای طراحی سایت فروشگاهی

افزایش امنیت سایت فروشگاهی:

شما باید از این بابت خیالتان راحت باشد که تمامی اطلاعات حفظ و نگهداری میشوند و به طور منظم از آنها پک آپ گیری صورت میگیرد. با انتخاب میزبان و طراح سایتی معتبر میتوانید علاوه بر بهره مند شدن از پشتیبانی های 24 ساعته آنها، امنیت سایت وردپرس خود را نیز افزایش دهید.

نتیجه گیری:

طراحی سایتی که همه این امکانات را دارا باشد، کار آسانی نیست.
شرکت تهران سرور با داشتن تیم طراحی سایت حرفه ای و خبره با نصب بهترین قالب ها و افزونه ها به شما کمک میکند تا بتوانید سایت مدنظر خود را طراحی کنید. تمامی کارهای مربوط به داشتن سایت از صفر تا صد، از خرید هاست و دامنه تا طراحی و بهبود سئو صفحات خود را می توانید به ما بسپارید. و قبل از پرداخت وجهی، از مشاوره رایگان ما استفاده کنید و با اطمینان قدم بردارید.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا