طراحی سایت و وردپرسهاست

دلایل کند شدن پیشخوان وردپرس و راه حل های آن

چرا پیشخوان وردپرس کند می شود؟

دلایل کند شدن پیشخوان وردپرس و راه حل های آن

پیشخوان وردپرس در حقیقت قلب وب سایت وردپرسی شما است. تمامی دستورات و فرمان هایی که قصد اجرای آن ها در وب سایت را دارید از طریق همین پیشخوان یا داشبورد انجام می شود. با این حال هیچ چیزی در دنیای اینترنت و تکنولوژی بدون مشکل به راه خودش ادامه نمی دهد. از جمله مشکلاتی که پنل وردپرس در بلند مدت با آن دست و پنجه نرم می کند کند شدن است. در این مقاله قصد داریم دلایل کند شدن پیشخوان وردپرس و راه حل های این مشکل را بررسی کنیم. اگر شما هم در پنل وردپرسی خود به مرور زمان افت سرعت را مشاهده کرده اید این مقاله را دنبال کنید. با وبلاگ تهران سرور همراه باشید.

دلایل کند شدن پیشخوان وردپرس چیست؟

ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که چرا چرا پیشخوان وردپرس کند می شود؟ در حقیقت باید گفت که این اتفاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

دلایل کند شدن پیشخوان وردپرس چیست؟

1. دلایل امنیتی

از محتمل ترین دلایل کند شدن پنل وردپرس می توان به کاهش امنیت سایت و یا مشکلات امنیتی در آن اشاره کرد. اگر شما به امنیت سایت خود اهمیت ندهید مورد حمله ویروس های مختلفی قرار می گیرد. همچنین خطر هک شدن سایت خود را نیز افزایش می دهید. از آن جایی که در دنیای اینترنت امنیت 100 درصدی وجود ندارد بهتر است به این مسئله توجه زیادی کنید. اگر در سایت خود اقدامات ایمنی را رعایت نکرده باشید، قطع به یقین با افت و کاهش سرعت مواجه خواهید شد. به طور کلی پیشنهاد می کنیم موارد امنیتی خود را بررسی کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع آن ها اقدام کنید. بدین صورت هم می توانید امنیت اطلاعات خود را تضمین کنید و هم باعث افزایش سرعت پیشخوان وردپرس شوید.

2. نصب افزونه

افزونه ها یکی از ویژگی های اصلی وردپرس به حساب می آیند. بسیاری از طرفداران سیستم مدیریت محتوای وردپرس به دلیل وجود افزونه های متعدد است که به سراغ آن می روند. به طور کلی نیز افزونه ها کار را برای طراحی سایت بسیار راحت کرده اند و باعث پیشرفت در زمینه های مختلف و صرفه جویی در وقت شده اند. با این حال افراط در هر چیزی ممکن است به شما ضربه بزند. نصب تعداد زیادی افزونه نیز بدون شک باعث کندی وردپرس و به خصوص پیشخوان آن می شود. البته ذکر این نکته لازم است بر اساس گزارشات تعداد زیادی از کاربران در جای جای جهان، نصب برخی از افزونه ها نیز به تنهایی باعث کندی سایت می شود. افزونه هایی نظیر:

افزونه ها و پلاگین های مذکور در این لیست به دلیل سنگین بودن و وارد کردن فشار زیادی که به سایت و فضای میزبانی آن وارد می کنند، می توانند باعث کند شدن سایت وردپرسی و پنل یا پیشخوان آن نیز بشوند. اگر چندتا از این افزونه ها به صورت همزمان در سایت شما فعال باشد احتمال کند شدن وب سایت و پیشخوان وردپرس شما دوچندان می شود.

3. سرویس میزبانی ضعیف

مورد مهم و تاثیرگذار دیگر بر سرعت وب سایت و پیشخوان، سرویس و فضای میزبانی است. وب سایت ها برای فعالیت نیازمند یک بستر و فضا هستند که به طور معمول این فضا «هاست» نامیده می شود. اگر سرویس هاستینگ شما ضعیف باشد و منابع محدودی در اختیار سایت شما بگذارد، قطع به یقین شما دچار افت و کاهش سرعت در سایت و پنل وردپرس خود خواهید شد. اما چاره این کار چیست؟ آیا راه حلی برای رفع کندی پنل وردپرس وجود دارد؟ پاسخ بله است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

راه حل رفع مشکل کند شدن پیشخوان وردپرس

درست است که مشکلات زیادی در دنیای طراحی وب سایت وجود دارد، اما به همان تعداد نیز راه حل وجود دارد. کندی پیشخوان وردپرس هم از همان دسته مشکلاتی است که با چند راهکار ساده می توان از شر آن برای همیشه خلاص شد.

راه حل رفع مشکل کند شدن پیشخوان وردپرس

1. افزایش و ارتقاء امنیت سایت وردپرسی

اولین کاری که می تواند به شما در بهبود سرعت سایت و به خصوص پیشخوان وردپرس کمک کند، رفع ایرادات امنیتی سایت شماست. اگر حفره های امنیتی را پوشش دهید قطعا دچار افت سرعت در بلند مدت نخواهید شد. همچنین با حفظ اطلاعات می توانید با قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهید. به همین منظور می توانید از افزونه های امنیتی وردپرس استفاده کنید، برای نظرات و ورود به سایت خود کپچا به کار ببرید و از رمز عبورهای قدرتمند استفاده کنید.

2. حذف افزونه و قالب های غیرفعال

اگر در سایت خود تعداد زیادی افزونه و قالب دارید که از آن ها هیچ استفاده ای نمی کنید و به صورت غیرفعال فقط فضای سایت و هاست شما را اشغال کرده اند، بهتر است هر چه سریعتر از شر آن ها خلاص شوید. افزونه و قالب های غیرفعال جای زیادی را اشغا می کنند و باعث کندی سایت شما در طولانی مدت می شوند. بهتر است آن ها را حذف کنید تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. در نتیجه سرعت بیشتری نیز خواهید داشت.

3. بروزرسانی وردپرس، افزونه و قالب ها

همیشه بروز برودن یکی از مواردی است که باید در کار با وب سایت به خاطر بسپارید. یکی از دلایلی که می تواند باعث کندی پیشخوان وردپرس شود، استفاده از نسخه های قدیمی وردپرس، افزونه و قالب ها است. بهتر است برای نتیجه بهتر و دوری از خطرات امنیتی و همچنین تجربه سرعت بیشتر همیشه این موارد را بروزرسانی کنید و از آخرین نسخه پایدار آن ها در سایت خود استفاده کنید.

4. استفاده از افزونه های کش وردپرس

کش یکی از مواردی است که باعث راحتی کار کاربران می شود. اما همین مزیت می تواند معایبی از جمله کند شدن بیش از حد سایت و پنل وردپرس را به همراه داشته باشد. برای همین مسئله بهتر است از افزونه های کش وردپرس بر روی سایت خود استفاده کنید. به این صورت هم از کش های بی مورد راحت می شوید و هم سرعت سایت و پیشخوان وردپرس را تا حد قابل قبولی افزایش می دهید.

5. فضای میزبانی خود را ارتقاء دهید

مسئله مهم دیگری که می تواند کمک زیادی به حل مشکل کندی پیشخوان وردپرس کند، ارتقاء فضای میزبانی است. هر چه فضای میزبانی شما منابع بیشتری در اختیار سایت شما قرار دهد، سرعت سایت و پنل آن به مراتب بیشتر خواهد شد. اگر از هاست اشتراکی استفاده می کنید و چنین مشکلی دارید بهتر است به سراغ سرور مجازی یا سرور اختصاصی بروید.

جمع بندی

کند شدن پنل و پیشخوان وردپرس یک مشکل شایع است که بسیاری از وب سایت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. با روش هایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم می توانید این سرعت را تا حد زیادی به عادی شدن آن برگردانید. لازم به ذکر است اگر به دنبال راه اندازی وب سایت خوب و مناسبی هستید اما دانش کافی ندارید می توانید طراحی سایت خود را به تهران سرور بسپارید. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلان مورد نظر خود را انتخاب کنید. مجموعه ما وب سایت شما را در کمترین زمان ممکن، با کیفیتی بالا و قیمتی مقرون به صرفه به شما تحویل خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا