سئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرس

نکات کلیدی در طراحی سایت

چه نکاتی را باید در طراحی سایت رعایت کنیم؟

نکات کلیدی در طراحی سایت

راه اندازی وب سایت این روزها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که تمامی حوزه‌ ها وارد دنیای مجازی شده‌اند. در
حقیقت برای موفقیت در زمینه‌ های گوناگون داشتن یک وب سایت از لازمه‌ های اصلی است. با این وجود تنها راه اندازی و
ساخت سایت به سادگی، موفقیت شما را تضمین نمی‌ کند چرا که باید نکات کلیدی و مهمی را رعایت کنید. نکاتی که بدون شک باید در طراحی سایت شما وجود داشته باشند چرا که در جذب مخاطب بسیار موثر هستند و بر سئو سایت شما تاثیر مستقیم دارند. در این مقاله قصد داریم تا این نکته‌ ها را به شما معرفی کنیم پس با تهران سرور همراه باشید.

سرعت بارگذاری و لودینگ

سرعت همیشه مسئله‌ ی مهمی بوده و انسان‌ ها دوست دارند کارهای خود را به سرعت و در کمترین زمان ممکن انجام
دهند. همین مسئله باعث شده تا از قدیم الایام متخصصان به دنبال راه‌ هایی برای افزایش سرعت کارهای مختلف حوزه‌
های خود باشند. متخصصان طراحی سایت نیز از این قائده مستثنی نیستند و همواره سعی داشته‌اند سرعت لودینگ را تا حد زیادی افزایش دهند. طبق بررسی‌ های صورت گرفته اگر سایتی زیر ۳-۴ ثانیه به طور کامل لود نشود، بسیاری از بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهد!

سرعت بارگذاری و لودینگ

همانطور که متوجه شدیم، این موضوع برای کاربران سایت شما بسیار اهمیت دارد و میزان ترافیک شما را تحت تاثیر قرار می‌ دهد. از طرفی الگوریتم‌ های گوگل نیز به سرعت لودینگ سایت شما اهمیت زیادی داده و به طور مستقیم بر سئو سایتتان تاثیر می‌گذارد. در واقع از نظر گوگل اگر سایت شما سرعت بارگذاری کم داشته باشد، چندان سایت مطلوبی برای بازدید به شمار نمی‌ رود و به طور حتم شما را به رتبه‌های پایین می‌کشاند!

ظاهری زیبا، ساده و کارآمد

اولین چیزی که کاربر پس از وارد کردن آدرس و لود شدن سایت شما مشاهده می‌ کند، ظاهر و نمای سایت است. شما چند ثانیه بیشتر فرصت ندارید تا با ظاهری خاص توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کنید و او را مجاب کنید که به بخش‌ های دیگر صفحه اینترنتی شما سر بزند. بارها گفته‌ ایم زیبایی به معنای شلوغی و استفاده از المان‌های پر زرق و برق نبوده و امروزه طراحی مدرن به سمت و سویی ساده و مینیمال رفته است.

همه‌ی این‌ ها لازمه‌ی یک طراحی زیبا و ساده است اما زیبایی به تنهایی کفایت نمی‌ کند. در واقع کاربری که وارد سایت شما می‌شود به قصد مشخصی این کار را می‌کند و مهم‌ تر از زیبایی برای او، کارآمدی سایت شماست. شما باید امکانات و صفحات خود را در دسترس و در معرض دید کاربران خود قرار دهید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند به بخش‌ های مورد نظر خود سر بزنند.

راه های ارتباطی

کاربران یک سایت اصولا علاقه‌ ی زیادی به ارتباط برقرار کردن با مدیران آن هستند. این ارتباط می‌ تواند به دلایل مختلف و روش‌های گوناگون شکل بگیرد. به عنوان مثال ممکن است شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی باشید و کاربر قصد خرید از شما را دارد. از همین رو نیاز دارد که با شما ارتباط برقرار کند تا سفارش خود را به ثبت برساند. همچنین ممکن است کاربران سوالی از مجموعه شما داشته باشند که برای رفع ابهام خود نیاز به برقراری تماس با شما دارند.

راه‌های ارتباطی می‌ تواند به طرق مختلف باشد. شما می‌توانید در انتهای پست‌ های خود از باکس کامنت یا همان اظهار نظر استفاده کنید تا کاربرای سوالات خود را درباره‌ی مطلب منتشر شده بپرسند. همچنین راه دیگری که اصولا اگر در سایت نباشد یک ضعف بزرگ به حساب می‌آید صفحه‌ی تماس با ماست. در این بخش می‌توانید اطلاعات گوناگونی را در اختیار کاربران قرار دهید. اطلاعاتی مانند شماره‌های تماس، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، آدرس و…

واکنشگرا یا ریسپانسیو بودن

چند سالی است که ابزارهای همراه مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مورد استفاده بسیاری از مردم در سراسر دنیا قرار می‌گیرد و کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از آن‌ها برای کارهای روزمره‌ی خود بهره نبرد. بزرگتر شدن صفحه نمایش‌های گوشی‌ها نیز امکان کارهای بیشتری ار به صاحبان آن‌ها می‌دهد که یکی از آن‌ها جستجو در محیط اینترنت است. از همین رو باید طراحی واکنشگرا را به شدت رعایت کنید چرا که بر اساس آمارهای منتشر شده چیزی نزدیک به ۸۰ درصد سرچ روزانه در دنیا از طریق چنین ابزارهایی انجام ‌می‌شود.

واکنشگرا یا ریسپانسیو بودن

با این نوع از طراحی می‌توانید بازدیدکنندگان زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید و ترافیک بالایی را دریافت کنید. اهمیت ریسپانسیو بودن طراحی آنقدر زیاد که الگوریتم‌های گوگل نیز توجه زیادی به این بخش دارند. در حقیقت گوگل سایت‌هایی که برای ابزارهای همراه بهینه نشده باشند را جریمه می‌کند و بر روی سئوی آن‌ها تاثیرات منفی اعمال می‌کند!

استفاده از فونت خوانا

محتوای یک وب سایت یا وبلاگ مهمترین بخشی است که کاربر به خاطر آن به صفحه‌ی شما سر می‌زند. از همین رو باید برای متن‌های مطالب خود از فونت‌های خوانا و زیبا استفاده کنید تا خواننده جذب مطلب شما از نظر زیبایی شود. در حقیقت هرچقدر که مطلب شما از نظر محتوایی با کیفیت باشد اما ظاهر خوبی نداشته باشد بازدهی لازم را نخواهد داشت.

جمع‌بندی

با رعایت این نکات در طراحی سایت می‌توانید مسیر موفقیت را به خوبی طی کنید. اگر نگران طراحی سایت هستید و یا نگران هزینه‌های آن می‌باشید باید به شما بگوییم تهران سرور تمام مشکلات شما را حل خواهد کرد! تیم طراحی سایت وردپرس و سئو تهران سرور آماده همکاری با شماست تا در مدت زمانی کوتاه سایت شما را ایجاد، راه اندازی و در رتبه‌های بالای گوگل قرار دهد. علاوه بر این قیمت ارائه شده توسط ما کاملا مقرون به صرفه است و شما با نازل ترین قیمت، بهترین کیفیت را خواهید داشت. علاوه بر این برای دیدن آموزش‌های ما نیز می‌توانید به کانال‌ آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا