LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButtonطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرس

سایت آموزش آنلاین باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ویژگی های سایت آموزش آنلاین

سایت آموزش آنلاین باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

مدت زیادی است که وب سایت های آموزشی فعالیت خود را دنیای اینترنت به صورت جدی آغاز کرده اند. در حقیقت بسیاری از افراد که مهارتی خاص دارند آن را به صورت آنلاین در سایت آموزشی به شما یاد می دهند. ممکن است دوره ای را برای فروش قرار دهند و یا ممکن است ویدیو و مقالات رایگان برای شما قرار دهند. در هر صورت برای این کار نیاز به یک وب سایت آموزش آنلاین است. اما آیا این سایت ها یک سایت معمولی هستند و تفاوتی با سایت های وبلاگی یا فروشگاهی ندارند؟ پاسخ به این سوال قطعا خیر است. در این مقاله قصد داریم بگوییم سایت آموزش آنلاین باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ پس با تهران سرور همراه باشید.

ویژگی های سایت آموزش آنلاین چیست؟

اگر قصد راه اندازی یک سایت آموزش آنلاین را دارید باید به نکات زیادی توجه کنید. نکاتی که هم در طراحی سایت باید آن ها را رعایت کنید و هم در تهیه دوره های آموزشی خود باید از آن ها به نحو احسن استفاده کنید. اگر این کارها را به درستی انجام ندهید نه تنها نمی توانید پیشرفت کنید، بلکه بزودی مجبور به بستن سایت خود می شوید. بهتر است دیدگاه خود را درباره سایت آموزش آنلاین تغییر دهید. همچنین اگر مخاطب این وب سایت ها هستید و قصد دیدن دوره های آموزشی آنلاین را دارید توجه کنید که سایت مورد نظر شما دارای این ویژگی ها باشد.

1- طراحی متناسب با موضوعات تحت آموزش

طراحی متناسب با موضوعات تحت آموزش

قطعا هر سایتی در حوزه خاصی فعالیت می کند و موضوعات خاصی را به کاربران خود آموزش می دهد. این موضوعات هر چیزی می توانند باشند. از آموزش برنامه نویسی و گرافیک گرفته تا آموزش دروس کنکور یا حتی تمرینات ورزشی. فرقی نمی کند در چه حوزه ای فعالیت می کنید. به عنوان اولین قدم باید سعی کنید که طراحی سایت خود را متناسب با حال و هوای حوزه خود پیش بروید. المان های گرافیکی و کاربردی حوزه کاری خود را حتما به سایت اضافه کنید. این کار علاوه بر زیبایی که به سایت شما می دهد، باعث کاربردی تر شدن آن نیز می شود.

2- بالا بردن سطح کیفیت دوره های آموزشی

همانطور که گفتیم این روزها سایت های آموزش آنلاین بسیار زیاد هستند. در هر حوزه ای تعداد زیادی در حال فعالیت هستند. اما فقط عده کمی از آن ها هستند که مخاطب دارند و محصولات خود را به فروش می رسانند. یکی از مهم ترین دلایل این مسئله سطح کیفی دور های آموزشی است. اگر سطح دوره های خود را بالا ببرید، برای کاربرانی که آن را خریداری کردند بروزرسانی رایگان در نظر بگیرید، از منابع معتبر استفاده کنید و… قطعا کاربران به سمت وب سایت شما جذب خواهند شد.

3- بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

اگر قصد دارید خیلی زود به موفقیت برسید، در دنیای آموزش حوزه خود شناخته شوید و به درآمد برسید راهی به جز سئو ندارید. باید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. به چنین فرایندی سئو گفته می شود. این روش به شما کمک می کند در کلمات کلیدی که مدنظر شماست در نتایج برتر قرار بگیرید. اگر در صفحات اول و لینک های برتر گوگل نباشید عملا فروشی ندارید. به همین دلیل باید به فکر بهینه سازی سایت خود باشید. اگر سئو را به صورت اصولی انجام دهید از انجام تبلیغات نیز بی نیاز خواهید شد.

4- ارائه اطلاعات کامل درباره دوره های خود

یکی دیگر از چیزهایی که باید خیلی به آن توجه کنید اطلاعات دوره ها است. در حقیقت باید برای دوره های خود یک نقشه راه ترسیم کنید. مسیر را به کاربر نشان دهید و به خوبی او را راهنمایی کنید. لیستی از سرفصل ها در اختیارش بگذارید، مدت زمان ویدیوها را به او بگویید و همچنین بگویید با تهیه این دوره به چه مدارجی دست پیدا می کند. با این روش کاربر بیشتر متقاعد می شود که دوره شما را خریداری کنید. علاوه بر این شما نیز لازم به ارائه توضیحات بیش از حد نخواهید بود.

5- استفاده از نرم افزارهای کلاس آنلاین استفاده کنید

استفاده از نرم افزارهای کلاس آنلاین استفاده کنید

یکی از مزیت هایی که می تواند شما را نسبت به رقبای خود جلو اندازد استفاده از پلتفرم های آموزش آنلاین است. اگر برخی از دوره های خود را به صورت آنلاین و زنده برگزار کنید مخاطبان زیادی به سمت خود جذب خواهید کرد. برای این کار نیازمند استفاده از پلتفرم و نرم افزارهای کلاس مجازی هستید. به عنوان مثال می توانید سایت خود را به مودل متصل کنید و همچنین برای برگزاری کلاس های مجازی از نرم افزار ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن استفاده کنید.

6- روند آسان ثبت نام و دریافت دوره ها

تجربه کاربر از استفاده از دوره های شما باید بسیار خوب باشد. اگر می خواهید چنین تجربه ای را در اختیار کاربر قرار دهید بهتر است علاوه بر رابط کاربری آسان به فکر روند آسان ثبت نام و دریافت دوره ها نیز باشید. فرایند ثبت‌ نام و دریافت دوره های آموزشی باید به شکلی باشد که کاربر به‌ آسانی و در مدت زمانی کوتاه بتواند به آن چه می‌ خواهد دسترسی پیدا کند. از پیچش های اطلاعاتی در این بخش جدا خودداری کنید تا کاربران خود را گمراه نکنید. چرا که ممکن است آن ها را برای همیشه از دست بدهید.

7- ارائه گواهی گذراندن دوره

به عنوان آخرین ویژگی باید گفت سایت های آموزشی که در پایان دوره به شما گواهی نامه یا مدرکی اعطا می کنند نسبت به سایت هایی که این مزیت را ندارند، برتری کمی دارد. این مدرک می تواند برای اثبات ادعای توانایی شما معتبر باشد. بهتر است به سراغ سایت های روید که این ویژگی را داشته باشند. اگر قصد راه اندازی سایت آموزش آنلاین را دارید نیز توصیه می کنیم هنگام اتمام دوره مدرکی به کارآموزان خود ارائه کنید.

جمع بندی

داشتن یک سایت آموزش آنلاین می تواند اتفاقات خوبی را در حوزه شغلی شما ایجاد کند. اما به شرطی که مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم را به خوبی رعایت کنید. اگر قصد راه اندازی سایت آموزش آنلاین را دارید اما این کار برای شما دشوار است، می توانید کار خود را به تیم طراحی وب سایت و سئو تهران سرور بسپارید. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلان مورد نظر خود را انتخاب کنید. مجموعه ما وب سایت شما را در کمترین زمان ممکن، با کیفیتی بالا و قیمتی مقرون به صرفه به شما تحویل خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا