سئوطراحی سایت و سئو

۵ عامل مهم رتبه بندی سایت برای گوگل در سال ۲۰۲۲

۵ عامل مهم رتبه بندی سایت برای گوگل در سال ۲۰۲۲

گوگل به عنوان غول موتورهای جستجو، راه و روش های این حوزه را مشخص می کند. در حقیقت این موتور جستجو با ارائه الگوریتم هایی، نتایج جستجو را دستخوش تغییراتی می کند. هر ساله گوگل عواملی را نسبت به دیگر عوامل رتبه بندی سایت مهم تر می شمارد و تاکید بسیاری بر آن ها در آن سال خواهد داشت. این تاکید برداشتی از تجربه کاربران در سطح دنیا است و الگوریتم ها بر این اساس شکل می گیرند. با آغاز سال نو میلادی نیز گوگل برخی از عوامل را نسبت به گذشته مهم تر دانسته و تاکید بسیاری بر بهبود و تقویت آن ها برای کسب رتبه های بهتر دارد. در این مقاله تهران سرور قصد داریم ۵ عامل مهم رتبه بندی سایت برای گوگل در سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

۱- مدت زمان حضور کاربر در سایت شما

گوگل در سال ۲۰۲۱ با توجه به شیوع کرونا الگوریتم های خود را بروزرسانی های زیادی کرد. یکی از نکاتی که گوگل در سال گذشته مانور زیادی بر روی آن داد و به نظر می رسید امسال هم بر آن پا فشاری کند، مدت زمان حضور کاربران در سایت شماست. در حقیقت هر چقدر کاربر مدت زمان بیشتری در وب سایت شما حضور داشته باشد، در صفحات مختلف گشت و گذار کند و مطالب شما را ببیند. ارزش و رتبه سایت شما نیز افزایش خواهد یافت. اما برای دستیابی به این هدف باید کیفیت مطالب خود را بالا ببرید. به بهترین شکل ممکن تولید محتوا کنید و از تمامی انواع آن در سایت خود استفاده کنید. به عبارتی میانگین حضور کاربران در سایت به یکی از فاکتورهای اساسی گوگل برای رتبه بندی تبدیل شده است.

۵ عامل مهم رتبه بندی سایت برای گوگل در سال ۲۰۲۲

۲- جستجوی مناسب

اگر یادتان باشد ما در یک مقاله به تفصیل توضیح دادیم که مطابقت عبارت جستجو با نتایج جستجو در صفحه مربوطه از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع صفحه جستجو یکی از مهم ترین صفحات وب سایت است که باید از هر نظر بهینه شود. گوگل نیز به این مسئله اهمیت زیادی می دهد و بر روی آن حساسیت های زیادی به خرج داده است. کاربر توقع دارد وقتی عبارتی را جستجو می کند، به هدف خود برسد و در خیل مطالب مشابه غرق نشود. همچنین باید بر روی عبارت های مهم و کلیدی که در گوگل توسط کاربران جستجو می شود دقت کنید و بهترین آن ها را استخراج و حول محور آن تولید محتوا کنید.

۳- ارزش نسخه موبایل و ریسپانسیو بودن

از زمانی که گوشی های هوشمند پا به عرصه گذاشتند، دنیای اینترنت نیز با تغییرات زیادی مواجه شد. بر اساس آمارهای مختلف چیزی حدود ۶۰ الی ۸۰ درصد کاربران، عمده جستجوهای خود را از طریق گوشی های هوشمند انجام می دهند. از این رو وب سایت شما باید با انواع دیوایس ها سازگار باشد و تنها برای دسکتاپ بهینه نشود. این مسئله از نظر گوگل از سال ۲۰۱۶ اهمیت پیدا کرد. به نظر می رسد با رشد روز افزون دیوایس های همراه تاکید بر این الگوریتم خاص بیشتر از قبل باشد. از این رو حتما به ریسپانسیو بودن سایت خود حساس باشید. تمامی صفحات و مطالب باید برای موبایل و دیوایس های دیگر به جز کامپیوترهای شخصی بهینه شوند.

۴- سرعت وب سایت

شاید بتوان گفت از زمان پیدایش سئو و قدرت گرفتن گوگل در این حوزه، سرعت وب سایت برای کسب نتایج بهتر از مهم ترین ارکان بوده است. به طوری که هر ساله از جانب گوگل بر این مسئله تاکید می شود. به گفته بسیاری از کارشناسان، با توجه به حساسیت گوگل بر الگوریتم گوشی های هوشمند، سرعت سایت نیز اهمیتش بیش از پیش است. وب سایت های کند نه تنها از جانب گوگل مورد خشم قرار می گیرند و جریمه می شوند، بلکه توسط کاربران نیز به سادگی طرد می شوند. بسیاری از کاربران تنها ۳ الی ۵ ثانیه به وب سایت ها برای بارگذاری کامل زمان می دهند!

۵ عامل مهم رتبه بندی سایت برای گوگل در سال ۲۰۲۲

۵- استفاده از پروتکل امنیتی HTTPS

گوگل از همان ابتدای فعالیت و پیدایش حوزه سئو، به امنیت وب سایت ها اهمیت زیادی داد. در حقیقت در سال ۲۰۱۴ بود که گوگل استفاده از پروتکل امنیتی HTTPS را برای وب سایت ها الزامی دانست. از آن به بعد سایت هایی که از این پروتکل امنیتی استفاده نکردند از نتایج به سادگی کنار گذاشته شدند. همچنین داشتن گواهینامه SSL از الزامات بسیاری از وب سایت ها به خصوص سایت های فروشگاهی تبدیل شد. این مسئله از همان زمان تا به امروز ادامه دارد. و رویکرد گوگل نسبت به آن نه تنها تغییری نکرده است بلکه پررنگ تر نیز شده است.

جمع بندی

توجه به این ۵ نکته اساسی برای موفقیت و کسب رتبه های بالا در نتایج گوگل بسیار مهم است. از این رو پیشنهاد می کنیم در طراجی سایت و سئو خود به این مسائل دقت کنید. تیم طراحی سایت و سئو سایت تهران سرور با رعایت این نکات آماده همکاری با شما عزیزان جهت طراحی سایت در هر زمینه‌ ای و کسب رتبه‌ های بالا در گوگل می‌ باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا