طراحی سایت و وردپرس

7 راه آسان برای کاهش زمان پاسخگویی سرور

چگونه زمان پاسخگویی سرور را کاهش دهیم؟

در مقالات پیشین در مورد اهمیت سرعت بالا آمدن صفحات سایت صحبت کردیم. حال در این آموزش می خواهیم راهکارهایی برای کاهش زمان پاسخگویی سرور بگوییم، و درنتیجه با بهبود این زمان، سرعت سایت خود را افزایش دهیم.

در اینجا هفت راه آسان برای کاهش و بهبود زمان پاسخ دهی سرور برای وب سایت شما آوردیم. که به معرفی و توضیح هر یک از آنها میپردازیم.

کاهش زمان پاسخگویی سرور

کاهش زمان پاسخگویی سرور

1. از هاستينگ قابل اطمینان و سریع خرید کنید.

اطمینان حاصل کنید که میزبان و ارائه دهنده خدمات هاستينگ نیازهای مشتریان آنلاین شما را برآورده می کند.

حفظ زمان پاسخدهي سریع سرور که بدون نوسان باشد، امری ضروری است. برای دستیابی به پاسخ گویی سریع، سرمایه گذاری روی یک سرور با کارایی بالا پيشنهاد مي شود.

مواردی از جمله: میزبانی وب رایگان، ارائه خدمات میزبانی ناکافی و بدون پشتیبانی، استفاده از منابع مشترک و… همگی به کندتر شدن سرورها و افزایش زمان پاسخ کمک می کنند.

شرکت های هاستینگ می توانند طیف گسترده ای از خدمات میزبانی و سرویس های تحت وب ارائه دهند. و شما مي توانيد سرويس دهنده مدنظر خود را با توجه به عملکرد، خدمات، سابقه کاری درخشان و پشتیبانی های آن مجموعه انتخاب نمائید.

2.از CDN استفاده کنید.

CDN مخفف عبارت Content delivery network و به معني شبكه توزيع محتوا مي باشد. شبکه توزیع محتوا (CDN) چارچوبی از شبکه های توزیع شده سرورهای پروکسی و مراکز داده آنها است. CDNها از نظر جغرافیایی گسترده هستند تا محتوا را در سریع ترین زمان ممکن به کاربران برسانند.

یک مخاطب جهانی نیاز به ارائه‌دهنده‌ای دارد که داده هایش را در (node) گره‌های مختلف در سراسر جهان توزیع کند. وجود این مورد تضمین می کند که همه بازدیدکنندگان صفحه وب از زمان پاسخگویی سریع لذت ببرند. در نظر بگیرید: یک سرور میزبان دور از مخاطب هدف، باعث کندی بارگذاری صفحه وب می شود.

برای جلوگیری از چنین موضوعی، قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه سرور مجازی خود را از کجا بخرید؟ باید مخاطبان هدف خود را بشناسید. این شناخت به شما کمک می کند مرکز دیتایی را انتخاب کنید که نزدیکترین مرکز به مخاطبان باشد. با کاهش فاصله بین سرورهای میزبان و بازدیدکنندگان، می توانید مشکلات تاخیر را بهبود ببخشید. در نتیجه، زمان پاسخگویی کلی را کاهش دهد.

مثلا اگر در ایران فعالیت میکند و مخاطبان شما ایرانی هستند، بهتر است سرور اختصاصی ایران و سرورهای مجازی داخلی را انتخاب کنید.

3. بهینه سازی پایگاه های داده

سرعت پاسخدهی سرور، به بهینه سازی پایگاه داده نیز بستگی دارد. وقتی برای اولین بار یک وب سایت طراحی می کنید، پایگاه به سرعت به کوئری ها پاسخ می دهد. با گذشت زمان، پایگاه داده اطلاعات را جمع آوری می کند. کامپایل منجر به ذخیره حجم عظیمی از dataها می شود.

راه هایی برای بهینه سازی پایگاه داده جهت افزایش سرعت وب سایت شما وجود دارد. اگر از وردپرس استفاده می کنید، اولین قدم این است که کوئری های کند را با جستجوگر كوئري شناسایی کنید. وقتی مواردي كه باعث كند شدن كوئري ها بودند را پیدا کردید، روی بهینه سازی کار کنید.

کاهش زمان پاسخگویی سرور

4. وبسايت وردپرس خود را سبک وزن حفظ کنید.

وردپرس به شما این امکان را می دهد که به راحتی وب سایت های زیبایی را طراحی کنید. همانطور كه ميدانيد وردپرس دارای تم های جذاب و پلاگین های متعدد برای سفارشی سازی است. با این حال، مراقب باشید که تم خود را بیش از حد سنگین نکنید، زیرا می تواند زمان پاسخگویی سرور را افزایش دهد.

اگر از یک قالب WP استفاده می کنید، سعی کنید قالب های ساده و سبک را انتخاب کنید. و از اضافه کردن افزونه های زیاد خودداری نمایید.

با کمک یک ابزار مانيتورينگ بر صفحات وب، بررسی کنید که کدام افزونه ها سرعت صفحه وب شما را کند می کنند. پيشنهاد مي شود هر پلاگین بلااستفاده را حذف نمایید. و آنهایی را که از منابع CPU استفاده می کنند، غیرفعال کنید.

5.مانیتورینگ میزان استفاده PHP

هر چه یک سرور برای نمایش یک صفحه فرآیندهای بیشتری را انجام دهد، سرعت آن کند تر میشود. اگر یک اسکریپت PHP را اجرا می کنید، مطمئن شوید که از منابع حیاتی سرور برای انجام وظایف غیر ضروری استفاده نمی کند.

در گام بعدی مطمئن شوید PHP آپدیت باشد. بسیاری از شرکت های هاستینگ به روزرسانی PHP را به صورت خودکار انجام نمی دهند. در واقع وب سایتی که هنوز با PHP 5 اجرا می شود، زمان پاسخگویی کندتری نسبت به وب سایتی که روی PHP 7 اجرا می شود، دارد.

شما می توانید با افزونه PHP Compatibility Checker ببینید کدام نسخه  PHP را در اختیار دارید. در صورت لزوم، از طریق cPanel یا با تماس به شرکت خدمات هاستینگ خود، PHP را به نسخه جدیدتر ارتقا دهید.

کاهش زمان پاسخگویی سرور

caching-6 را پیکربندی کنید.

Caching تحویل سریع به بازدیدکنندگان را تضمین می کند. افزونه های وردپرسی وجود دارند که امکان ذخیره فایل ها به صورت محلی در رایانه کاربر را فراهم می کنند. در نهایت فایل ها در بازدیدهای بعدی دوباره مورد استفاده قرار می گیرند، که به این عمل کش می گویند. caching زمان بارگذاری را سرعت می بخشد و UX بهتری را تضمین می کند.

7.کوچک کردن اسکریپت ها

کوچک سازی به معنی کاهش اندازه کد است. شما می توانید با حذف متغیرهای اضافی و طولانی، کاراکترهای ناخواسته و نظرات، کوچک سازی انجام دهید.

فایل های خارجی- جاوا اسکریپت و CSS، یک صفحه وب را تشکیل می دهند و بر سرعت ارائه آن تأثیر می گذارند. تمرین کوچک‌سازی و فشرده‌سازی اسکریپت‌ها یک راه‌حل محبوب در هنگام کار با فایل‌ها است. بدین صورت که حجم زیادی از داده ها را در دسترس نگه می دارد اما اجازه نمی دهد کمیت عملکرد را به خطر بیندازد.

شما می توانید فایل های JS و CSS را بر اساس اندازه و اهمیت، به صورت خارجی یا داخلی توزیع کنید. به عنوان مثال با قرار دادن فایل های کوچک در داخل، به عنوان بخشی از فایل HTML، می توانید زمان بارگذاری را بهبود دهید.

پیشنهادات و نکات در این مقاله را اجرا کنید و به راحتی سرعت سرور خود را بهبود ببخشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا