آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرس

مقایسه دو سیستم مدیریت محتوای وردپرس و دروپال

وردپرس یا دروپال؟ کدام یک در سال 2023 بهتر است؟

مقایسه دو سیستم مدیریت محتوای وردپرس و دروپال

سال 2023 سالی است که وردپرس و دروپال بسیار قدرتمند در آن ظاهر شدند. بروزرسانی های متعددی که این دو سیستم مدیریت محتوا ارائه کردند عملکرد قوی هر دو را نشان داد. این روزها دیگر باید دروپال را یک رقیب جدی برای وردپرس بدانیم. رقیبی که از رقیب سنتی و قدیمی وردپرس یعنی جوملا پیشی گرفته است. در این مقاله قصد داریم تا مقایسه جامعی بین وردپرس و دروپال برگزار کنیم. اگر شما هم بین انتخاب این دو CMS با چالش مواجه هستید، بدون شک این مقاله مناسب شما است. پس با وبلاگ تهران سرور در این مقایسه همراه باشید.

مزایا و معایب دروپال

ابتدا بهتر است با دروپال شروع کنیم. سیستم مدیریت محتوایی که راه پر فراز و نشیبی را طی کرد تا به جایگاه امروزی خودش رسید. این CMS کار خود را از سال 2001 آغاز کرد و امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین رقبای وردپرس شناخته می شود. در ادامه به بررسی مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

مزایای دروپال

1. سطح مجوزهای متنوع

دروپال دارای یک سیستم لایه بندی مجوز عمیق است که به ادمین اجازه می دهد مجموعه متنوعی از مجوزهای قابل تنظیم را به اعضای مختلف تیم اعطا کند. این باعث می شود که دروپال برای تیم های بزرگ با مجموعه مهارت های مختلف که نیاز به مجوزها و امتیازات مختلف دارند، گزینه ای عالی باشد. این مسئله یک مزیت بزرگ در امنیت دروپال نیز به شمار می رود.

2. پشتیبانی از انواع زبان ها

بسیاری از CMS های دیگر فقط با زبان انگلیسی به عنوان تنها زبان موجود ارائه می شوند. و کار را برای تیم های چند فرهنگی سخت می کند. برای رفع این مشکل، دیگر CMS ها معمولاً نیاز به افزودن یک افزونه زبان دارند. اما با دروپال، بسیاری از زبان‌ های برجسته در نسخه پایه پشتیبانی می‌ شوند.

3. مدیریت محتوای پیشرفته

دروپال برای هر نوع محتوا بخش های اختصاصی دارد و هر یک از این بخش ها با سفارشی سازی مناسب برای آن نوع محتوا ارائه می شود. اگر وب سایت شما دارای فرمت های محتوای مختلف است که نیاز به تنظیم و سفارشی سازی دارند، دروپال برای شما مناسب است.

4. سفارشی سازی

در مورد سفارشی سازی، دروپال بسیار غنی است که به شما امکان می دهد محتوا و نوع آن را سفارشی کنید. دوپال دارای ابزارهای مختلف و فرمت های پشتیبانی شده در نسخه پایه است. برخی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا برای سفارشی سازی نیازمند نصب افزونه هستند اما دروپال به صورت پیش فرض از آن بهره مند است.

مزایا و معایب دروپال

معایب دروپال

1. سختی در استفاده

اگر دروپال مشکل اساسی داشته باشد، آن رابط کاربری پیچیده و نامرتب آن است. رابط کاربری دروپال می‌ تواند برای مبتدیان دردسر بزرگی باشد. با وجود رابط کاربری دشوار و تجربه کدنویسی مورد نیاز برای مدیریت صحیح دروپال، می توانید از این نقص نهایت استفاده را ببرید، زیرا تجربه یادگیری چالش برانگیز به شما در کار آنلاین کمک می کند!

2. بروزرسانی های بیش از حد

درست مانند ویندوز 10 و جریان بی وقفه بروزرسانی آن که به شکل بدی کاربران را عصبانی می کند، به نظر می رسد دروپال نیز هر چند وقت یک بار با زنجیره های بروزرسانی بزرگ نابهنگام مشکل ساز خواهد شد. این ویژگی می تواند ناامید کننده باشد، به خصوص اگر توانایی دانلود مداوم آن ها را نداشته باشید.

3. مشکلات سازگاری با وب سایت های بزرگتر

همانطور که وب سایت شما بزرگتر می شود و محتوای بیشتری از تغییرات مختلف اضافه می شود، ماژول کمکی Drupal، که برای اجرای وب سایت های بزرگتر مورد نیاز است، ممکن است از مشکلات سازگاری رنج ببرد. اگر در حال راه اندازی هستید این مشکلی نیست، و حتی اگر یک وب سایت متوسط ​​تا بزرگ دارید، شاهد نتایج خوبی هستید. اما این یک مشکل برای وب سایت های واقعا بزرگ است. جایی که وردپرس بهتر عمل می کند.

مزایا و معایب وردپرس

اکنون وقت آن است که به سراغ وردپرس برویم. دروپال قدیمی تر از وردپرس است. این باعث می شود وردپرس جایگزین دروپال برای کاربران جدیدتر باشد. بهتر است بدون اطلاف وقت به مزایا و معایب وردپرس بپردازیم.

مزایای وردپرس

1. کاربرپسند بودن

وردپرس بیشتر موفقیت خود را مدیون این واقعیت است که فوق العاده کاربرپسند است و به هر کسی که مهارت های اولیه آنلاین دارد اجازه می دهد تا وب سایت های خود را ایجاد و میزبانی کند. رابط کاربری بسیار زیبا طراحی شده است تا همه چیز را برای همه آسان کند.

2. سازگاری پیشرفته

وردپرس به‌عنوان محبوب‌ترین CMS در جهان، با اکثر درگاه های پرداخت، خدمات آنلاین ثانویه و سایر ابزارهای شخص ثالث سازگار و همگام است. بسیار بعید است که در تلاش برای استفاده از وردپرس با سایر برنامه های مرتبط معطل شوید و به مشکل خاصی برخورد کنید.

3. انجمن های بزرگ و آموزش های متعدد

وضعیت وردپرس به عنوان محبوب ترین CMS در جهان، باعث می شود تا یک جامعه آنلاین بزرگ داشته باشد. این منجر به پوشش آنلاین قابل توجهی در مورد آموزش های وردپرس و موضوعات رایج حل مسئله در انجمن های آنلاین شده است. بنابراین در مجموع، وردپرس در دسترس تر نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا است.

4. قالب ها و ابزارهای طراحی خوب

وردپرس دارای تعداد زیادی قالب وب سایت از پیش پیکربندی شده است که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید و سپس از ابزارهای طراحی استفاده کنید. تا آن ها را مطابق با نیازهای وب سایت خود تنظیم کنید. این سهولت مدیریت محتوا و طراحی وب سایت به عنوان بخشی اصلی ترین عوامل در موفقیت وردپرس است.

مزایا و معایب وردپرس

معایب وردپرس

1. وابستگی به افزونه ها

همانطور که در ارزیابی دروپال ذکر شد، اکثر CMS ها به افزونه های خاصی نیاز دارند تا بسیاری از جنبه‌ ها و نیازها را پوشش دهند. وردپرس نیز تا حد زیادی این مشکل را دارد. این که هر کار جدید در وردپرس حداقل به چند افزونه اضافی نیاز دارد تا حدودی یک سختی در جامعه آن است. بنابراین اگر به دنبال یک CMS با رویکرد همه کاره هستید، وردپرس برای شما چندان مناسب نیست.

2. مدیریت توسط کاربر

وردپرس کاربر پسند است و دارای یک رابط کاربری است که همه چیز را آسان می کند. همچنین تقریباً به طور کامل به کاربر اجازه می دهد تا همه چیز را خودش مدیریت کند. اگر تجربه انجام این کار را دارید، انتخاب خوبی است. اما اگر این کار را انجام نداده اید، با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد.

3. امنیت

به طور کلی و برای استفاده روز مره وردپرس از امنیت خوبی برخوردار است. اما این امنیت برای کارهای بزرگ چندان مناسب نیست. با وجود اینکه می توان با افزونه های مختلف و همچنین کدنویسی های پی در پی سطح ایمنی وردپرس را افزایش داد، اما نباید به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای کاملا امن از آن یاد کرد.

جمع بندی

انتخاب نهایی بین وردپرس و دروپال کاملا بر عهده شما است. بدیهی است که وردپرس به خصوص در کشور ما ایران نسبت به رقیب خود شناخته تر شده است. همین شناخته تر شده بودن در کنار رابط کاربری آسان و سرعت خوب و همچنین سئو پسند بودن، وردپرس را به یک گزینه عالی برای طراحی وب سایت تبدیل می کند. اما از طرفی اگر مسائل امنیتی برای شما اهمیت بیشتری دارد و استفاده بیش از حد از افزونه ها اعصاب شما را خرد می کند بهتر است دروپال را برای ساخت وب سایت خودتان انتخاب کنید.

اگر نگران طراحی سایت هستید و یا نگران هزینه‌ های آن می‌ باشید باید به شما بگوییم تهران سرور تمام مشکلات شما را حل خواهد کرد! تیم طراحی سایت وردپرس و سئو تهران سرور آماده همکاری با شماست تا در مدت زمانی کوتاه سایت شما را ایجاد، راه اندازی و در رتبه‌های بالای گوگل قرار دهد. علاوه بر این قیمت ارائه شده توسط ما کاملا مقرون به صرفه است و شما با نازل ترین قیمت، بهترین کیفیت را خواهید داشت. در ضمن برای دیدن آموزش‌ های ما نیز می‌ توانید به کانال‌ آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

    1. این سیستم Elanat نام داره و معماری منحصر به فردی داره. فعلا دانلودش کردم دارم باهاش کار می کنم. البته چندتایی باگ هم داره ولی بسیار سریع هست و اصلا نیازی به کش نداره. نکته جالش اینه که اصلا به سیستم های مدیریت محتوای آشغال دات نت شبیه نیست و بیشتر به php ها می خوره. برنامه نویسانش هم فکر می کنم ایرانی ساکن امریکا باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا