آموزش های adobeconnect

مزیت اتصال کلاس مجازی ادوب کانکت به موودل ۱

اتصال کلاس مجازی ادوب کانکت به موودل

به قسمت اول اتصال کلاس مجازی ادوب کانکت به موودل خوش آمدید.برای شروع می خوایم در مورد همزمانی یا ناهمزمانی جلسات صحبت کنیم.

دوره Moodle شما هر دوی این گزینه ها رو داره. بیشتر جلسات ناهمزمان هستند،

به عبارت دیگه دانش آموزها می تونن اونهارو در زمان شخصیشون انجام بدن.

بنابراین انجمن ها، پیام رسانی ها، ایمیل ها، انتخاب ها، بازخورد ها، نمونه هایی از جلسات ناهمزمان هستن.

امثال همزمان‌ها هم چت روم ها و این وبینار Adobe Connect که الان داریم مشاهدش می کنیم هستن.

بنابراین Adobe Connect در مودل چه کاری انجام می ده؟

شما می تونید یک اتاق Adobe Connect درست مثل وبینارهایی که در دوره مودلتون با OTAN در اونها شرکت می کنید،

ایجاد کنید یا می تونید دانش آموزاتون رو بصورت آنلاین برای آموزش هم زمان ملاقات کنید و این تنها یکی از کاربردهای اون هست.

به عبارت دیگه وقتی دانش آموزا وارد دوره Moodle شون بشن،

تنها کاری که باید انجام بدن انتخاب یک لینک هست که با کلیک روی اون بلافاصله وارد اتاق ادوب کانکت می شن.

همچنین اونا می تونن جلسات ضبط شده رو مشاهده کنن. می تونید جلساتتون رو ضبط کنید

تا دانش آموزا بتونن اونارو مرور کنن یا اگر قادر به حضور در جلسه نبوده باشن بتونن جلساتی که غایب بودن رو مشاهده کنن.

مزیت اتصال کلاس مجازی ادوب کانکت به موودل

بنابراین Adobe Connect یه ابزار وب کنفرانس هست و به شما امکان می ده تا با دانش آموزاتون به صورت چهره به چهره ملاقات کنید

و می تونید جلسات آنلاین رو برای جلسات دانشجویی، سخنرانی های هفتگی، تدریس آنلاین و غیره ایجاد کنید.

خب حالا برای ایجاد یه جلسه در دوره Moodle تون، شما دو نوع، نحوه برگزاری جلسه دارید.

اولی ایجاد یک جلسه واحد و بعدی ایجاد جلسات واحدی که به عنوان جلسات جدید بوجود میارید تا بتونید ضبطشون کنید.

بنابراین اگر می خواید جلسه تون رو ضبط کنید، لازمه که برای هر جلسه، جلسه جدیدی رو ایجاد کنید.

اگر به ضبط جلسه نیاز ندارید، یک جلسه ایجاد می کنید

و اون رو تنظیم می کنید تا در نقاط مختلف تکرار بشه

و این در واقع برای چیزی مثل ساعات اداری ایده آل به نظر می رسه. بنابراین برای ایجاد جلسه،

پس از ورود به دوره Moodle تون اولین کاری که شما باید انجام بدید این هست که Moodle رو فعال کنید،

پس همونطور که می بینید باید دکمه Turn editing on رو روشن کنید و بعد باید پایین بیاید

و با زدن  Add an activity or resource یک فعالیت یا جلسه رو همینجا اضافه کنید.

نحوه کار با موودل

بنابراین بعد از انجام این کار، منوی گزینه ها به این شکل نمایش داده می شه و شما باید Meeting رو انتخاب کنید؛

اگر زیر گزینه های Activities  رو نگاه کنید، این گزینه رو پیدا می کنید.

با کلیک بر روی Meeting و در ادامه انتخاب گزینه Add، منطقه ویرایش تنظیمات شما باز می شه.

بنابراین Moodle یک URL به اتاق جلسه شما ایجاد می کنه و فقط باید نام جلسه تون رو تایپ کنید

و بعدش موقعی که روی Generate کلیک کنید Moodle یک URL منحصر به فرد برای اتاق اتصال منحصربفرد شما ایجاد می کنه.

شما URL رو مشاهده نمی کنید، اما موقعی که جلسه تون رو ذخیره کنید،

یک لینک به اون وجود داره که می تونید ببینید.

در صورت ضبط جلسه، فعالیت ایجاد شده به یک جلسه ضبط شده تبدیل می شه

که دانش آموزا می تونن بعد از پایان جلسه تون اون رو تماشا کنن.

همچنین شما باید جلساتتون رو نامگذاری کنید. در اینجا تصویری از فضای کاربری رو مشاهده می کنین.

اینجا جایی هست که بهتون می گه URL سفارشی تون رو وارد کنید،

من فقط اسم Moodle connect رو همینطوری اینجا می نویسم.

اینجا به ما می گه در لینک جلسه نباید فاصله یا Space وجود داشته باشه.

اگرچه من این رو رعایت کردم و به نظر می رسه خوب کار کنه.

حالا به اینجا می ریم و روی گزینه Generate کلیک می کنیم و به محض انجام این کار این URL رو مشاهده می کنید

که تو اینجا هم فقط از گروهی از حروف تشکیل شده.

همچنین یه یادداشت کوچیک مشاهده می کنید که می گه URL درخواستی پیدا نشده و

این به این معنی هست که هیچ کس دیگری از اون استفاده نمی کنه و بنابراین اون در دسترس شماست.

مشاهده ویدیو اتصال کلاس مجازی ادوب کانکت به موودل ⇓ 

در ادامه تنظیمات، شما باید جلسه تون رو نامگذاری کنید و دوباره به شما می گه که نام درخواستی یافت نشد

و این به این معنیه که می تونید از اون استفاده کنید.

بعد باید تاریخ، زمان و مدت زمان جلسه تون رو تعیین کنید که در اینجا یک و نیم ساعت هست

که می تونید اون رو برای هر مدتی که دوست دارید تنظیم کنید.

بعدش باید خلاصه ای از جلسه رو در این قسمت پایین قرار بدید.

در ادامه، گزینه های دیگه و تنظیمات مختلفی رو که باید در نظر داشته باشین می بینید.

بنابراین مورد بعدی نمایش آیکونی Iconic Display هست، این گزینه حالتی رو که می خواید اون به نظر برسه نشون می ده.

می تونید فقط یک لینک داشته باشید. من یک آیکون رو ترجیح می دم. بنابراین اگر صفحه Iconic Display دیدید،

با کلیک بر Display on course page این آیکون در صفحه دوره نمایش داده می شه. و بعد آیکون تون رو انتخاب می کنید.

می تونید یه آیکون بزرگ، متوسط ​​یا کوچیک رو انتخاب کنید،

در اینجا من متوسط ​​رو انتخاب کردم. همچنین می تونید تصمیم بگیرید که می خواید اونو در مرکز، سمت چپ یا راست قرار بدید.

فقط کافیه روی فلش اون کلیک کنید. بعدش می تونید نوع درجه بندی رو انتخاب کنید.

درجه بندی ساده simple grading

می تونید گزینه درجه بندی ساده simple grading رو انتخاب کنید.

من ترجیح می دم درجه بندی Adobe Grading رو انتخاب کنم

چون وقتی این کار رو انجام می دیم می تونیم به زمان صرف شده دانش آموزا در جلسه نمره بدیم.

بنابراین فرض کنیم وبینار شما یک ساعت که ۶۰ دقیقه هست باشه و

دانش آموزتون کل مدت ۶۰ دقیقه رو حاضر باشه، نمره ۱۰۰ درصد رو بهش می دیم. ۳۰ دقیقه حضور رو من براش نمره ۳۰ درصد قرار می دم

که البته می تونه پنجاه درصد باشه و این تنها بستگی به درجه سختگیری شما داره

و اگر دانش آموز پنج دقیقه یا کمتر از اون در جلسه وقت گذاشته باشه،

نمره یک درصد رو می گیره. بنابراین بسته به میزان حضور در جلسه آنلاین،

این نمره ها بعد از اتمام جلسه به دفتر نمرات کلاس منتقل می شه.

بعد از انجام تمام کارهایی که گفتیم، لینک شما به این شکل در دوره نمایش داده می شه.

تنظیم پیام های یادآوری در موودل

خب! گزینه بعدی تنظیم پیام های یادآوری یا reminder messages هست و اگر در دوره تون تقویم داشته باشید،

روی این گزینه link to Calendar کلیک می کنید. این یادآورها همونطور که مشاهده می کنید

یه هایلایت کمرنگ قرمز یا صورتی دور اون تاریخ می ندازن و نشون می دن که رویدادی در اونجا رخ می ده

و وقتی موس تون رو روی اون می برید به شما می گن که یادآور چه چیزی هستن.

پس شما می تونید یادآوری هایی رو تنظیم کنید و چندین گزینه هم در تنظیماتشون دارید،

مثلا در اینجا می تونید زمان رو یک هفته قبل از جلسه بذارید و نوع یادآوری رو تعیین کنید،

سه روز قبل از جلسه و ۱۵ دقیقه قبل از جلسه که دانش آموزا در تاریخ های مشخص شده یک یادآوری عمومی از جلسه آینده رو دریافت می کنن.

تکمیل جلسه مجازی در ادوب کانکت با موودل

قسمت بعدی تکمیل جلسه یا Meeting Completion و تاخیر در تکمیل جلسه هست.

بنابراین این مدت زمانی هست که می خواید مودل منتظر بمونه تا نمرات رو به دفتر نمرات کلاسیتون منتقل کنه

و در واقع شما حداقل ۱۵ دقیقه بعد از پایان وبینارتون رو وقت دارید. بنابراین اگر وبینار شما یک ساعت باشه،

تعیین می کنید ۱۵ دقیقه بعد از کلاس، نمرات به دفتر نمرات کلاسی اضافه بشن

و بعدش می تونید گزارش حضور و غیاب رو دریافت کنید. می تونید ایمیلتون رو اینجا وارد کنید،

بعد از ورود، یک گزارش حضور و غیاب رو از طریق ایمیل رو دریافت خواهید کرد. در اینجا “حذف در صورت عدم ورود به سیستم” رو می بینید،

که در این مورد اینجا هم با حروف قرمز نوشتیم که حالت پیش فرض یا Defaults رو انتخاب کنید.

دلیل تأکید ما هم این هست که اگر گزینه ای غیر از پیشفرض رو انتخاب کنید،

همه رو از کلاس اخراج می کنه و ما این رو نمی خوایم.

قسمت دیگه رو هم که به صورت پیش فرض روی None قرار داره دست نزنید.

محدود کردن دسترسی ها در موودل

قسمت بعدی مربوط به محدودیت دسترسی هست

و این چیزی هست که شما ممکنه در استفاده از مودل در سایر فعالیت ها یا جلسات ازش استفاده کنید اما برای کار با ادوب کانکت به اون نیازی نیست.

بنابراین کار دیگه ای که حالا می تونید انجام بدید تنظیم جلسات تکراری هست،

بنابراین اگر یه جلسه داخلی رو طراحی کردید و می خواید جلسات مثلا برای هر هفته یک بار،

هر دو هفته یکبار یا هر زمان دلخواه خصوصا برای ساعات اداری به نوعی تکرار بشن نیازه که اون جلسات رو به شکل جلسات تکراری Recurring Meetings تنظیم کنید

و به یاد داشته باشید که این نوع موارد قابل ضبط نیستند.

بنابراین شما گزینه های مختلفی دارید که می تونید چندین تاریخ جلسه و

زمان ملاقات رو تنظیم کنید و همه اونها می تونن در یه اتاق باشن.

حتی اگر خواستید می تونید چندین اتاق رو در همون دوره تنظیم کنید

و می تونید از هر یک از جلسات گزارش حضور و غیاب دریافت کنید،

بنابراین یکبار دیگه یادآوری می کنم، جلسات تکرار شونده جلساتی هستن که شما قصد ضبط اونها رو ندارید

و می تونید مدت زمان و تاریخ جلسه رو تنظیم کنید،

ذخیره کنید و به دوره تون برگردید. اونا با ویژگی های بسیار نزدیک به اتاق جلسه اصلی اولیه شما تنظیم می شن.

به این ترتیب برای انجام این کار، باید به جایگاه جلسه اصلی تون که مثلا اینجا ۲۶ ژانویه هست برید و بعد روی نماد تقویم کوچیک کلیک کنید

و بعد از انتخاب نماد تقویم، گزینه Add instance رو می بینید که می گه “یک نمونه اضافه کنید” و در حال حاضر هیچ نمونه ای جز جلسه اصلی وجود نداره و منظور از نمونه،

همین جلسات هست که نمونش رو امروز درست کردیم.

بنابراین اضافه کردن نمونه به معنی اضافه کردن یه برنامه، یا یه اتاق یا زمانیه که می خواید جلسه بعدی رو داشته باشید.

جمع بندی و ایجاد لینک در موودل

بنابراین برای انجام این کار بعد از اینکه به تنظیمات رفتین،

URL سفارشیتون رو مشاهده می کنید که هنوز از قبل در اونجا حضور داره.

این همون لینک اتاق جلسه اولیه ماست. شما یک تاریخ تعیین می کنید و تاریخ ملاقاتتون رو وارد می کنید

و بعد مجددا اگر یادآور تنظیم کرده باشید، اون رو به شکل هایلایت شده در تقویمتون مشاهده می کنید.

بنابراین وقتی می خوام تاریخ رو برای نمونه بعدی که next instance هست تنظیم کنم،

در اینجا یک تاریخ شروع داریم که من دوم فوریه رو انتخاب کردم و زمانش هم اینجا تعیین می شه که من اینجا ساعت ۱۵ رو انتخاب می کنم

و بعد شما فقط نمونه رو اضافه می کنید و بقیه اش عینا مثل قبل هست که توضیح دادیم.

خب، بنابراین اگر می خواید درجه بندی و تمام کارهای قبل رو انجام بدید می تونید همون کارهایی رو که بهشون اشاره کردیم انجام بدین.

حالا اینجا می تونید روی این آیکون کلیک کنید و به این شکل از اینجا وارد اتاق جلساتتون بشید.

دانش آموزها هم از پرتالشون می تونن عینا به همین شکل وارد اتاق جلسه بشن.

خب. اینجا تعدادی اسلاید در مورد OTAN داریم. توی قسمت دوم این اموزش به شما نشون می دیم که وقتی توی اتاق هستید چطور از اتاق Adobe Connect استفاده کنید،

جهت هماهنگی برای ایجاد موودل یا اتصال کلاس مجازی خود به سایتتان با ما در ازتباط باشید ⇐ارتباط با تهران سرور

 

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا